• MajaStina

Traditionsenlig klänning - eller inte...

Har ju bestämt oss för kyrkobröllop, men jag vill nog inte ha en traditionell brudklänning. Finns det någon som har tips på något annat? Jag skulle bara kunna tänka mig en, inte nödvändigtvis vit, klänning i något skirt tunnt tyg, lite böljande, lång modell... Typ så jag ser ut som en urtjusig älva eller nåt!! Haha! Dock utan böljande långt blont hår utan antagligen kortklippt korpsvart, som vanligt! Inte sjuen orkar ja spara till långt inte!!

Dessutom undrar jag vad man ska skriva i inbjudan om klädsel?? Man behöver kanske inte klä upp sig till tänderna men kanske inte komma i jeans o t-shirt heller...

Tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Traditionsenlig klänning - eller inte...
  • daniiel

Den lägsta klädkoden kanske skulle fungera då, kavaj? :) Det är finare än vardagsklädsel, men inte väldigt uppklätt eller formellt.

Jag tycker absolut inte att du behöver ha en traditionell och vit klänning om du inte vill ha det. Den enda färgen jag själv nog skulle undvika är helsvart, men inslag av svart är bara fint tycker jag :) Brud kan man vara ändå och gift lär du ju bli oavsett vilken klänning du bär ;P Huvudsaken är ju att du ska känna dig fin och bekväm :) Det finns ju dessutom massor av fina andra klänningar.. alltså inte brudklänningar.

• Chicita

Klädkod är bara en fingervisning också. Gästerna kan välja att följa den eller att komma över eller underklädda. Men det är ändå bra om man tar en etablerad klädkod som daniiel säger Glad

Kolla bland bal och tärnklänningarna istället för brudklänningar när du shoppar runt så hittar du säkert din drömklänning. Och säkert billigare också Flört
    Färg på klänningen är bara snyggt tycker jag

• Dannedo

Denna tycker jag är fin, ska finnas i massa olika färger.

Annars ska du gå och kolla i lite olika finare affärer, jag hittade t.ex en jättefin vit/cremefärgad klänning i sidenchiffon i en desingnerbutik. Dyr för att vara en klänning, men billig för att vara en brudklänning och hundra gånger bättre tyg och kvalité än något jag fått för samma peng i en brudbutik.
  • Dannedo

Wow vilken häftig klänning!

Svar på tråden Traditionsenlig klänning - eller inte...