• lyckaa

    Adressen på kuverten?

    Hur gör ni med adressen på kuverten till inbjudan? Blir det i tryck eller gör ni det själva? Om ni gör det själva, hur gör ni det då snyggt? Penna, etikett eller från data? Är kuverten något gästerna behåller egentligen...?

  • Svar på tråden Adressen på kuverten?
  • daniiel

    Jag skulle aldrig spara ett kuvert. Ett kuvert öppnar man och slänger. Jag vet faktiskt ingen som skulle spara något sådant. Jag skulle aldrig sparat en inbjudan heller (efter bröllopet varit), men jag förstår ju såklart om man vill att den ska vara fin, det ville ju även vi. Inbjudan sparar nog de flesta till bröllopet är över, men jag tippar på att de flesta kuverten slängs samma dag som de öppnas.

    Vi valde vanliga vita kuvert och sedan skrev vi namn och adress med en svart kalligrafipenna. Det blev lite finare än att bara kludda dit något med blått bläck, men samtidigt inte allt för "överdrivet". Kan inte säga att det blev överdrivet mycket jobb heller. Är ju lika bökigt att sitta och skriva in alla adresser någonstans på datorn och få de tryckta på kuvertet eller etiketter.

    Men som med allt annat, så ska man ju göra som man själv vill göra :) Finns inget rätt eller fel ;P


  • aniara

    Jag skrev för hand med en penna som matchade färgen på kortet. Jag tyckte det skulle bli för opersonligt med tryck. Jag skriver inte fantastiskt snyggt men bättre än min vänsterhänte sambo i alla fall ;) Jag tycker för övrigt att det är trevligt att få brev och kunna utläsa från handstilen på kuvertet vem det kommer ifrån. Och jag räknar inte med att våra gäster kommer spara vare sig kuvert eller kort längre än till bröllopet.

  • Willow

    Jag kommer att texta vara kuvert for hand med silver eller guld calligraphy penna. Jag tycker det blir for opersonligt nar man skriver ut digitalt. I dagens samhalle da vi sa valdigt sallan far 'snigel post' i brevladan sa ar det ju jatte roligt och valdigt uppskattat att fa ett handskrivet kuvert - for da ar det ju garanterat ingen rakning!  
    Personligen har jag sparat bade fint skrivna kuvert och kort, saker man inspireras av. Och inbjudningen ar ju det forsta gasten kommer att se for att fa en 'insyn' till ert brollop. 

  • Chicita

    Jag la mycket tid på att handtexta alla kuvert med en mörkbrun kalligrafipenna (för att simulera gammalt bleknat bläck på pergament).
    Jag använde en medeltida textstil med rikt utsirade Majuskler och lättlästa minuskler och på baksidan förseglade vi kuverten med silverlack och vårt sigill.
    Svärmor hade kuvertet på kylskåpet i nästan 1 år (alltså även efter bröllopet) så hon måste ha gillat det *hihi* 

  • Maloka

    Jag gjorde adresserna på datorn. Skrev in namn och adress i rutor som jag sedan skrev ut på färgat papper som matchade vårat färgtema. Efter det klippte jag ut varje adress och brände kanterna så att det inte skulle se så strikt ut. Blev kanonfint tycker jag

  • Cicci90
    lyckaa skrev 2012-02-29 22:10:57 följande:
    Hur gör ni med adressen på kuverten till inbjudan? Blir det i tryck eller gör ni det själva? Om ni gör det själva, hur gör ni det då snyggt? Penna, etikett eller från data? Är kuverten något gästerna behåller egentligen...?
    Jag gjorde det själv. Skrev med en lite finare svart penna, och sen satte jag på tre "stenar" vid namnet, enbart för att jag hade likadana på själva inbjudan och att det blev så många över.
    Men jag tror inte att många sparar kuverten, oavsett hur fina de är, så att lägga ner någon tid på dem skulle jag aldrig orka. Men är man väldigt pysslig så varför inte :)
Svar på tråden Adressen på kuverten?