Fira bröllopsdagen när man är skild?!?
Vet inte riktigt vad jag vill ha ut med tråden egentligen men har hamnat i en väldigt udda situation och vet inte riktigt vad jag ska tänka/tycka. Jag ska gifta mig i början på juni och alla gäster är sedan länge inbjudna, inga problem där..
Min farmor har tydligen planerat att ha fest två helger innan, har bjudit in folk muntligt än så länge men de kommer säkert ett inbjudningskort när det närmar sig. Stor fest med bara en helg mellan kan jag förstå men nu till den udda situationen, hon ska ha fest för att fira sin 50 åriga bröllopsdag TROTS ATT hon och min farfar har varit skilda i över 10 år OCH de har båda nya partners! Min farfar är självklart inte bjuden..
Det känns riktigt udda och fel att fira en bröllopsdag som inte existerar, speciellt med tanke på att det hela slutade med otrohet och massa bråk.
För att göra det hela extra jobbigt fick jag veta för några månader sedan att min blivandes mormor och morfar ska skiljas efter nästan 50 år tillsammans och inte heller det har slutat allt för bra. De är nu skilda på pappret och hans mormor som var helt emot skillsmässan vill nu ha en stor fest för att fira att äktenskapet äntligen är över.. Festen skulle i så fall vara nu i sommar och det handlar inte om att fira att hon är redo för ett nytt liv, en nystart eller något sånt utan är mest för att såra min blivandes morfar samt försöka skapa ett tillfälle då alla ska kunna "snacka skit om honom". Hon var riktigt arg över att han ville skiljas och gjorde allt i sin makt för att han skulle ändra sig. Anledningen till att det tagit slut har inget att göra med att han har varit elak utan han har verkligen kämpat för att rädda förhållandet i flera år då hon varit rätt hemsk mot honom, pratat illa om honom när han är med och alla hör osv. Ingen direkt lust att gå på den festen och vi tänker INTE gå, vilket i sin tur kommer skapa kaos. Men inväntar datum för att råka boka vår bröllopsresa så vi är borta då..
Jag blir så trött på allt drama!Just nu är det inte direkt vårt bröllop som är det som folk ser fram emot utan gamlingarnas kaos som tar all energi från oss alla!! =(
och hur vi ska lyckas ha en härlig fest med dessa personer under samma tak är något jag inte ens vågar tänka på, och fasar inför att göra bordsplaceringen!! Det jobbigaste är atta ALLT var frid och fröjd när vi satte datum för vårt bröllop och allt har sket efter att vi gick ut med att vi skulle gifta oss och när.. Känner oss nästan skyldiga på något sätt...