• Styrka

Problem med acne/stora porer/dålig hy innan bröllopet?

Jag har ett fenomenalt husmorsknep.
    Alla krämer och ansiktsvatten etc mot fet oren hud med stora porer innehåller salicylsyra som verksam ingrediens. Magnecyl innehåller acetyl-salicylsyra. Jag vet inte vad acetyl-biten gör men förmodligen är det den som gör preparatet smärtsillande. Efter som ämnena är så lika så testade jag att använda det som ansiktsvatten, och det var rena trolleriet! Porerna drog ihop sig till microskopisk storlek, alla orenheter försvann och huden blev klar och slät! Effekten håller ju inte för evigt, men iaf har den klarat varenda festkväll sedan dess, och det är väl inget jag skulle rekommendera som vardagsprodukt (eller på den känsliga huden kring ögonen) men för övrigt är det rena mirakelkuren. Testa själva om ni inte tror mig!

Lös upp en magnecyl i ett shotglas vatten, dutta på en bomullstuss. Använd som ansiktsvatten / scrubb. Det kommer bildas små korn av magnecylen som landar på bomullen, gnugga in dem på huden när du duttar bomullen i ansiktet, om ni förstår hur jag menar. Skölj med vatten efteråt. Ta-daa!

• Styrka

Det beror lite på hur huden är. Om jag har ganska små problem, lite stora porer och nåt område med lite ojämn hy, då använder jag det bara på kvällen innan jag ska ut. Har jag däremot lite större problem kan jag använda det några dagar innan. Innan en så stor dag som bröllopet tänkte jag nog använda det varannan dag i en vecka eller mer innan för att minimera problemen och få så fin hy som möjligt inför den stora dagen.
    Du får prova vad som funkar för dig! Magnecyl är ju lyckligtvis inte dyrt och man har det ofta hemma så det är ju lättare att prova än en hudterapeut.

• Styrka
    1700tal skrev 2012-03-22 06:53:19 följande:

Vill gärna dela med mig av min största orsak till acne. Ganska vanligt men ändå verkar få känna till det, nämligen ansiktskontakt med pälsdjur. Jag är inte det minsta allergisk eller känner av det i övrigt och det tog mig många många år innan jag kom på detta. Det räcker med att min katt "buffar" sitt huvud mot min haka så har jag en drös finnar och infekterade pormaskar där inom några dagar. Samma med hunden. Det behövs inte saliv (vilket visserligen blir ännu värre) utan det är väl sporerna antar jag.

Bodde utomlands några år utan husdjuren och vips försvann all acne, jag fattade ingenting. När jag flyttade hem kom det tillbaka, fattade ännu mindre. Men så började jag mistänkta det här när jag "styrde undan" kattens buffar mot halsen, då fick jag acne där istället.

Sen polletten trillade ner helt har jag slutat helt med ansiktskontakt med husdjuren och acnen är HELT borta. Ville bara uppmärksamma detta då det säkert finns fler som reagerar på samma sätt men utan att veta om det själva.

Det var som fan.... *gapar*
    Den tanken hade ALDRIG föresvävat mig!
    Inte för att jag för något i världen hade kunnat avstå från katternas buffar, men det skulle kunna förklara en hel del faktiskt...
  • Styrka

My pleasure! Berätta gärna om det funkar för dig med!

Svar på tråden Problem med acne/stora porer/dålig hy innan bröllopet?