• Estelle

    I vilket land ska vi gifta oss?! Hjälp...

    Här kommer min historia...


    Jag: Pappa svensk och mamma australisk. Men båda bor här (Stockholm).


    Min fästman: Pappa engelsman och mamma fransk. Men båda bor i England.


    Vi vet inte riktigt hur vi ska göra med bröllopet, ska det vara i Sverige eller England. Eller kanske t.o.m. Frankrike så att båda släkten möts hava vägen. Men min släkt är inte lika "rika" som hans så då är det också ett problem.


    Den stora frågan lyder: Var ska bröllopsfesten vara? Och/eller vigseln?

  • Svar på tråden I vilket land ska vi gifta oss?! Hjälp...
  • Estelle
    Mollee skrev 2012-02-26 14:15:08 följande:
    Ni kan kanske ha två bröllopsfester? En i samband med vigseln i ena landet, och sen en fest till kort efteråt i det andra. Så hade vi tänkt göra när vi planerade bröllop.
    Ja, det kanske går...
  • Estelle
    1700tal skrev 2012-02-26 15:05:59 följande:
    Bor ni i Sverige? För i så fall skulle jag ha vigsel och fest här. Särskilt som du säger att hans sida har bättre ekonomisk förutsättning att resa.
    Jag BOR här men han bor i England. Och där är jag för tillfället.
  • Estelle

    Jag skulle vilja gifta mig i ett slott... Ett sagobröllop har varit en dröm sen... ja, sen jag var 4 tror jag.


    Chateau hyra


    Hyr ett slott för ett speciellt tillfälle


    Slott att hyra i Frankrike, men jag skulle vilja ha något större.

  • Estelle
    Sebastiána skrev 2012-02-27 15:28:57 följande:
    I vilket land bor de flesta? Både ni och dina föräldrar bor här och då röstar jag för att ni gifter er här.

    Inte vet jag, det beror på var gränser för "nu är inte vi släkt" går?


    Både han och hans föräldrar bor där...


    Både jag och mina föräldrar bor här...

  • Estelle
    pulmonate skrev 2012-03-01 18:05:48 följande:
    Åh vilket lätt svar. Det är ju den enda staden folk känner till. Själv får man beskriva det som "900km norr om Sydney... Byron Bay, Australiens mest östliga punkt".

    Nej, hon kommer från själva staden.


    Jag kan faktiskt fler städer: Canberra (huvudstad), Melbourne, Darwin, Robinvale o.s.v. ;)

  • Estelle
    Willow skrev 2012-03-03 12:00:44 följande:
    Forresten, vart i England ar din fastman fran Estelle?
    Yorkshire :)
  • Estelle
    Willow skrev 2012-03-03 23:56:45 följande:
    Eftersom du namnde slott tidigare i traden, detta slott ligger i Yorkshire... www.castlehoward.co.uk/Enterta ining/Weddings-and-Civil-Services/Wedding-Receptio ns.html

    Ett till alternativ, HIghclere Castle (kanske mer kant som Downton Abbey) - lite narmre London sa lattare for utlandska gaster att ta sig till kanske... www.highclerecastle.co.uk/wedding s/weddings.html

    Tack så hemskt mycket, båda var så underbara!!


    Tack tusen gånger om...

  • Estelle
    knyttan skrev 2012-03-04 01:09:06 följande:
    Så enligt mig ska ni gifta er där ni tänker er att bo sen Glad

    USA??


    Jag skrev tidigare i tråden att vi förhoppningsvist kommer att bo i USA, men att gifta sig där?? Nä, vi känner inte så många där...

  • Estelle
    knyttan skrev 2012-03-04 17:52:41 följande:
    Estelle skrev 2012-03-04 15:06:12 följande:

    USA??


    Jag skrev tidigare i tråden att vi förhoppningsvist kommer att bo i USA, men att gifta sig där?? Nä, vi känner inte så många där...


    Eh nej det står inte i tråden att ni tänker bo i USA, men det har du kanske skrivit någon annanstans... Jag ser iofs nu att ni inte bor tillsammans än i något av länderna så då är mitt ärliga och uppriktiga råd till er att ni först bestämmer vem av er som ska flytta vart och provar på det ett år minst innan ni börjar planera giftemål. Byta land är en mycket större omställning än man först tror även om man kanske har varit i landet mycket innan, kan språket osv... Det sätter hårda prov på förhållandet helt enkelt.
    Ja, jag kanske skrev det någon annanstans...
Svar på tråden I vilket land ska vi gifta oss?! Hjälp...