• smulan­juli
    Äldre 26 Feb 11:23
    7317 visningar
    43 svar
    43
    7317

    Var ska ni åka?

    Jag och fästmannen gifter oss 8 september. Bröllopsresa ska bokas in. Vart ska man åka? vad har ni bokat för resor?

  • Svar på tråden Var ska ni åka?
  • Äldre 26 Feb 11:39
    #1

    Vi valde Italien. Först en badsemester vid ostkusten och sedan några dagar i Rom. Vi var där i slutet av augusti, och då är Italien väl varmt, det kanske är lite svalare i september. Här är några inlägg från vår semester.

    http://www.carinpeter.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6llopsresa

    http://salstatosee.blogspot.com/search/label/Br%C3%B6llopsresa

  • Sirifi­sen
    Äldre 1 Mar 19:03
    #2

    VI gifter oss veckan innan er Glad Drömmen är Azorerna, verkar så vackert o exotiskt men ändå så nära (ögrupp en bit utanför Portugals kust). Ska önska oss presentkort eller pengar direkt till resan i present ist för en massa onödiga prylar vi ändå inte behöver. 

     

  • Elila
    Äldre 1 Mar 19:06
    #3

    Vi åker till Samos, Grekland... Hittade ett fantastiskt hotell, två veckor och bra pris med Apollo

  • chrpe
    Äldre 1 Mar 19:47
    #4

    Jag har varit på Azorerna i somras. Otroligt vackert!

  • Sirifi­sen
    Äldre 1 Mar 20:36
    #5
    chrpe skrev 2012-03-01 19:47:44 följande:
    Jag har varit på Azorerna i somras. Otroligt vackert!
    Vad kan du rekommendera? Boende? Bolag? Sevärdhet Glad
  • chrpe
    Äldre 2 Mar 07:56
    #6

    Vi reste med Solresor, vi köpte en paketresa som inkluderade 3 utflykter. Vi vandrade tvärs över ön och avslutade med ost och vinprovning. Vi åkte ut i atlanten och simmade med vilda delfiner och vi åkte jeepsafari runt ön. Vi bodde i Ponta Delgada, Sao Miguel.

    Jag rekomenderar alla starkt. Särskilt jeepsafarit, vi hade en underbar guide. vandringen var trevlig också och att avsluta med ost och vin gjorde susen =)
    De är väldigt kända för sina ostar på Azorerna.

    Att simma med delfiner var mäktigt. Men jag blir ju så satans  åksjuk så jag kräktes ju ute på havet. Åkte ribbåt ut. Ha gärna med dig eget cyklop och snorkel om du har det, annars fanns det att låna.

    Vi hade halvpension på boendet och det var toppen.

    Vädret har du ingen aning om, vi åkte i juli men det var som en vanlig svensk sommar. Ena dagen var det kallt, nästa varmt, tredje så kom det regn, sen molning etc. Väldigt coolt faktiskt för vädret kunde ändras på bara några minuter.

    Ha bra vandringsskor och byxor med dig. Det är definitvit ingen sol och bad resa.

    Mitt största intryck vara all grönska och att det växte Hortenzia ÖVERALLT! Så vackert. Och kossor överallt =) De är kände för att ha en massa kor. De hade också väldigt trånga gator och det var enkelriktat överallt. Trafiken var faktiskt ganska rolig, vi såg inte en bil som inte var repad eller påkörd och var du en gick på gatan så stanna de bilarna för att du skulle få gå över gatan utan att det ens fanns ett övergångsställe. Mycket trevliga på så sätt.

    Fanns faktiskt mysig shopping och ett stort varuhus på ön.

    Jag hörde några som var ute på valsafari och var inte ett dugg nöjda, hade "bara" sett skuggan av något under vattnet.

  • MiaAnd
    Äldre 2 Mar 08:39
    #7

    Vi åkte till Montenegro. Också väldigt vackert, bara berg i hela landet, men grönt tack vare att det regnar mycket uppe i bergen. Vädret är lite osäkert där också. Kunde komma nån regnskur och nåt moln ibland, men det var varmt och vi hade ändå sol större delen av tiden. Undvik städerna i inlandet, men ta gärna turer längs kusten. Huvudstaden är inget att se. Däremot rekommenderar jag starkt att man åker och tittar på nån av alla canyons. Vi hyrde en bil så vi kunde ta oss runt som vi ville. Det var skönt, men bilkörningen i Montenegro lämnar mycket att önska kan man väl säga... Inte många hela bilar där heller... haha. Och mycket blommor efter vägarna... :(

  • milla1
    Äldre 18 Mar 21:21
    #8

    Vi kommer åka till Lipari-öarna utanför Sicilien...!Men jag tror oxå Grekland kan vara underbart!Min blivande ville till Sydafrika och jag till Mexico - men vi kom på att vädret där kanske inte är det bästa i i juni!! (och lite dyrt just nu..) Jag tror vi får det underbart dit vi ska...Hoppas ni hittar er drömresa!Kram!

  • marsbr­uden
    Äldre 18 Mar 22:18
    #9

    Vi gifter oss på lördag (!) men sparar resan till sommaren. Vi ska ta med barnen, 8 o 5 år, och bila genom tyskland ner till Paris och bo på ett av Disneylands hotell några dagar med utflykter i nöjesparkerna o turistande i stan. Sen åker vi nog vidare ut till kusten, Normandiet. Eventuellt genom Belgien o Holland hem. Eller så vänder vi åt andra hållet, struntar i havet och åker till Schweiz. Det beror på väder och humör :) Ska bli så kul! Boendet i Paris är bokat men resten fixar vi längs vägen. Barnen är vana bilåkare då vi ofta åker till fjällen o även alperna med bil , vilket jag tror är en förutsättning för att det ska gå. Vi funderade länge på att åka utan barnen till NY men kom fram till att vi vill göra den här resan tillsammans i familjen. NY finns kvar när barnen blivit större och inte vill hänga med oss längre.

  • Äldre 18 Mar 22:36
    #10

    Vi for till Guadeloupe med Langley! Helt fantastiskt! Rekommenderar de strandnära bungalowerna! Så underbart!

    http://www.langley.eu/sv/karibien/guadeloupe/ 


Svar på tråden Var ska ni åka?