• Charlie13

Hjälp till klädsel för m2b!!

Hej!

Vi har bestämt oss för svart kostym till brudgummen och hans tre marsalker.
    Sen vill vi också ha väst och rosa kravatt, som matchar tärnornas klänningar och temat på bröllopet.

Frågan är då; vilken färg på västen?

Blir det tråkigt med svart väst?
    Kan man ha grå väst?

För allihopa vägrar rosa väst..

Hjälp!

• Svar på tråden Hjälp till klädsel för m2b!!
  • Sarmadaki

Hej.
    Ska de vara enfärgade eller mönstrade, och i vilket material?
    Ska de ha vita skjortor så är ju vita brokad el jaquard mönstrade västar SÅÅ snyggtGlad
    Grå går ju också bra, kanske åt silverhållet i färg?
    Vit m mönster i guld eller silver?

• Charlie13

Kan man ha grå/silvrig väst med svart kostym och rosa kravatt? det gjorde mig osäker... alltså material och sånt är egentligen strunt samma! jag är öppen för förslag! :)

• daniiel

Klart ni kan ha lite silver/grå väst till svart kostym och rosa kravatt, jättesnyggt! :) Jag hade ju annars röstat på rosa väst, då min make hade rosa väst och kravatt till sin svarta kostym ;P Han hatar rosa egentligen och var lite avig, men när han väl fick på sig det.. ja, då kände han sig väldigt fin :)

Men som sagt, jag tycker det skulle vara jättefint med lite silvriga/gråa västar! Speciellt om det går bra ihop med övriga färgtemat.

Kan rekommendera denna sidan, där beställde vi väst, kravatt och slipsar till vårt bröllop :)

www.mytuxedo.co.uk/silver-poly-dupion-waistcoat

www.mytuxedo.co.uk/silver-silk-leaf-waistcoat

Eller kanske en vit och svart? Det skulle också vara jättesnyggt!

www.mytuxedo.co.uk/black-bow-polyester-jacquard-waistcoat

• Charlie13

Tur att BT finns! Han tyckte att det på bilden du bifogat var snyggt så nu kan han tänka sig silver! För  jag tycker också att svart känns lite trist...

Svar på tråden Hjälp till klädsel för m2b!!