• Äldre 25 Feb 14:16
    3360 visningar
    17 svar
    17
    3360

    Vad tycker ni om denna bukett?

    Jag planerar att binda min egen brudbukett med blommor från min resp. mammas trädgård samt köpa till rosor. Ni får tänka er en ganska "fri" bukett av dessa blommor. Jag vill absolut inte ha ngt "stelt" eller perfekt.


     


    Vad tror ni? Hade eg. tänkt en typisk midsommarbukett men nu är jag mer inne på detta, fick nästan som en uppenbarelse. Haha.


  • Svar på tråden Vad tycker ni om denna bukett?
  • Äldre 25 Feb 14:18
    #1


    Eller är denna bukett (som mamma satt ihop) finare?? Vore ju lite midsommar med prästkragar och blåklint...
  • caruba
    Äldre 25 Feb 14:57
    #2

    Jag undrar hur länge lupinerna kommer att hålla. Så det kanske är bättre med blåklinten... Du fär väl prova dig fram. ;0)

  • caruba
    Äldre 25 Feb 15:01
    #3

    Annars är det förstås en jättefin buket, gillar det vilda och sommriga. =0)

  • Äldre 25 Feb 15:17
    #4

    Super fint tycker jag!! Tycker det är så sjukt fint med "midsommarbuketter" på bröllop! fast jag själv inte skulle kunna ha det, är väl för feg! Men jag tycker helt klart du ska köra på den sist nämda!


  • Äldre 25 Feb 15:40
    #5

    Superfin midsommarbukett och tycker absolut du ska köra på den :)

  • Sarmad­aki
    Äldre 25 Feb 18:29
    #6

    Tycker att det är jättefint med lite vilda buketter. Vi gifter oss 18/8 och då har vi inga blommor kvar i trädgården i rätt färger ( knappt några blommor alls....)Rynkar på näsan

  • Siggie­smum
    Äldre 25 Feb 19:30
    #7

    Pionerna är jättefina! Skulle nog undvika blommor som fort blir hängiga, som lupinerna.

  • Äldre 25 Feb 19:38
    #8

    Åh, jag hade defintivt valt lupinerna! Älskar dom! Jag har aldrig upplevt att de vissnat så snabbt att man inte skulle kunna ha dom i en bukett faktiskt, men jag kanske har haft tur.


  • Äldre 25 Feb 22:28
    #9

    Din andra bild påminner om hur min brudbukett kommer att se ut! Jag ska ha massor av blåklint, pioner och rosa kvistrosor, tillsammans med rågax och myrten. Precis som du vill jag inte ha en för "ordnad" bukett, och binder den därför själv. Jag provade att provbinda i somras, fast utan rågax och myrten, och såhär blev resultatet:



     Rekommenderar dig att också provbinda för att få en uppfattning av vilka färger och former du gillar tillsammans!
  • Äldre 25 Feb 22:39
    #10
    Syrinx skrev 2012-02-25 22:28:17 följande:
    Din andra bild påminner om hur min brudbukett kommer att se ut! Jag ska ha massor av blåklint, pioner och rosa kvistrosor, tillsammans med rågax och myrten. Precis som du vill jag inte ha en för "ordnad" bukett, och binder den därför själv. Jag provade att provbinda i somras, fast utan rågax och myrten, och såhär blev resultatet:


    Rekommenderar dig att också provbinda för att få en uppfattning av vilka färger och former du gillar tillsammans!
  • Äldre 25 Feb 22:44
    #11

    Äsch, råkade visst posta...


     


    Skulle skriva: vad kul att du är ute efter samma sak som jag, buketterna (min 2:a och din) påminner ju väldigt mkt om varann!!


     


    Jodå, har tänkt provbinda, men har inte kommit på hur jag vill ha den förrän nu. Ska besöka en blomsterhandel så snart jag blir frisk (kräksjuk ;) och se om jag kan hitta ung. vad jag vill ha men det blir nog väldigt svårt att få ngt rättvisande innan sommaren.


     


    Jag binder dock ganska mkt buketter själv, ngt jag fått från min mamma som är jätteduktig, så jag tror det kommer blir bra. Längtar så efter att ha den färdig!

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 26 Feb 01:09
    #12

    Du verkar ha samma ide som jag hade. Ville ha en vild, busig, sommarbukett som hade kunnat vara plockad i hagen eller dikesrenen. Jag bad min florist att binda den. Hade lite önskemål om blomsorter och färger. Lämnade in en bunt vackra grässtrån från hagarna hemma som han band in i buketten.
    Jag blev sååååååå nöjd över min sommarbukett!
    Detta är resultatet
    bukett1.jpg

  • Darlin­g Daisy
    Äldre 26 Feb 01:10
    #13

    Oj, så liten bild det blev... Säg till om vill se en större!

  • 1700ta­l
    Äldre 26 Feb 08:06
    #14

    Jag provade att handbinda en droppformad bukett av blommor i mammas trädgård bara för att testa, bl a lupiner. Lupinerna höll sig riktigt bra, dessutom tyckte jag deras form lämpade sig finfint till droppformad. Nu var det ju inte det du skulle göra men ändå.


     


  • Äldre 26 Feb 09:56
    #15

    Jättefin!


    1700tal skrev 2012-02-26 08:06:47 följande:

    Jag provade att handbinda en droppformad bukett av blommor i mammas trädgård bara för att testa, bl a lupiner. Lupinerna höll sig riktigt bra, dessutom tyckte jag deras form lämpade sig finfint till droppformad. Nu var det ju inte det du skulle göra men ändå.


     


  • Äldre 26 Feb 09:57
    #16

    Den ser jättefin ut men jag skulle gärna se en större bild. :)


    Darling Daisy skrev 2012-02-26 01:10:02 följande:
    Oj, så liten bild det blev... Säg till om vill se en större!
  • Lady Lancel­ot
    Äldre 26 Feb 11:30
    #17
    sofiasmamma skrev 2012-02-25 22:39:40 följan
    Oj vilken fin bukett Syrinx bundit, kör på den sorten tycker jag Glad 
Svar på tråden Vad tycker ni om denna bukett?