Kan brud och brudgum ha totalt olika typ av kläder?
Vi ska ha ett litet hemligt bröllop, så jag kanske gör detta till något större än det borde behöva vara, men jag behöver bolla lite...
Jag har ett jobb och en personlighet som gör att jag ofta är "uppklädd" till vardags. Fina klänningar, kavajer och snygga skor hör liksom ihop med mig.
Sambon har ett jobb och en personlighet som gör att han alltid har blåställ på sig, både på jobbet och när han ör ledig. Festkvällar kan han ha skjorta några gånger om året, men oftast jeans och T-shirt.
Även om vi ska ha ett väldigt hemligt bröllop (2 vänner som vittnen, familjerna kommer hem till oss på kvällen och får då reda på nyheten) så känner jag att det är viktigt för mig att ha en klänning som är en brudklänning och inte något jag lika gärna skulle kunna ha på mig på jobbet veckan efter. Klänningen jag fastnat för, är denna
http://www.anina.se/Produkt-100596-Party_Line_T0701.html
Men eftesom blivande maken är så totalt tvärtom och obekväm med att klä upp sig vill han ha nyinköpta jeans och en snygg skjorta på sig, inte mer.
Blir denna kombination jättekonstig så att det liksom blir pinsamt tror ni?
För oss känns det naturligt, just för att vi är ett sånt bra team alla olikheter till trots, men frågan är om det ändå kommer kännas konstigt när gästerna väl kommer på kvällen?
Vad tror ni?