• ElinFalk85

Vad gör man med folk som inte svarat alls på inbjudningarna?

skit i dom, skulle jag gjort. har man inte vett att svara har man inget där och göra.

• ElinFalk85
    Juni 2012 skrev 2012-02-24 11:36:38 följande:
    Att bara anta att de inte kommer är också riskabelt, vad gör ni om de kommer på festen ändå? Bara står där bland de andra gästerna, utan att ni har stolar eller mat så det räcker.
    Då får ni utse någon som avvisar de som inte har OSA:t
    då säger man att det inte är dukat till dem eftersom dom inte har svarat.
  • ElinFalk85
    Dejli skrev 2012-02-24 12:27:31 följande:
    Fast eftersom man bjudit dem så kan man ju anta att det är personer man faktiskt vill ska delta. Jag hade nog hellre klargjort om de kommer eller inte istället för att inte veta. Det kan ju också vara folk som i förbifarten sagt att de "nog" kommer, och sedan tyckt att de svarat ordentligt, medan brudparet knappt uppfattat det, etc.

Att 40 brev skulle kommit bort i posten är ju kanske inte så sannolikt, men att någon av dem kan ju faktiskt ha förkommit är ju inte osannolikt om än ovanligt.

Jag hade inte ringt och tjatat, utan skickat ut ett sms till de som inte svarat. "Hej, sista datum för att anmäla om ni vill komma på vårt bröllop eller inte har passerat, och för vår planerings skull behöver vi ett definitivt svar från er".
    jag kommer vara benhård. svarar man inte får man skylloa sig själv. alla vet att vi gifter oss på vårt datum i alla fall det visste dom för flera månader sen.
    jag har varken tid eller ork att agera dagmamma till folk som inte har hyffs nog att svara.
  • ElinFalk85
    lmcl skrev 2012-02-24 12:54:12 följande:
    Men hörrni, mota bort gäster i dörren? Ni skämtar va? Visst är det dålig stil att inte svara innan sista datum, men är det inte betydligt trevligare och mer diplomatiskt som inbjudare att bara höra av sig till dem och fråga om inbjudan kanske har kommit bort eller om de rent av GLÖMT BORT att svara, istället för att ställa till otroligt ugly scener vid festen? Det kan bli svårt att få festen att lyfta efter en sån inledning, och jag skulle själv ha svårt att tycka att folk är ohyfsade som inte svarar om jag själv beter mig som en barnrumpa tillbaka.
    du, jag och min blivande ska vara på restaurang och köper ett paket med brudskål, buffé, 3 glas öl eller vin till maten coh tårta. inte fan tänker jag låta någon komma in dit som inte har svarat. har dom ingen hyffs så bemöter jag dom på samma sätt.
  • ElinFalk85
    lmcl skrev 2012-02-24 14:01:25 följande:
    Ja, det var ju fantastiskt flott av er att bjuda på bröllopsfesten...

Det kan ju faktiskt finnas en god anledning till att de inte svarat (kortet har inte kommit fram, de har svarat till fel mailadress, miss i kommunikationen eller vad som helst), men det finns ingen godtagbar anledning till att bete sig illa tillbaka. Skulle du ringa och fråga om inbjudan kommit bort kan du ju hålla huvudet högt och veta att du betett dig helt korrekt, men genom att utgå från att de har låtit bli att svara på ren jävulskap och behandla dina inbjudna gäster därefter sänker du dig ju till under deras nivå. Men det är naturligtvis upp till var och en hur man behandlar sina gäster. 
    jag utgår från det eftersom vi skickade inbjudningarna för ca 1 vecka sen. info om att vi skulle gifta oss och vilken dag samt tid för kyrka och fest fick folk för fler veckor sen i vårt fall., alltså har dom redan fått infon. jag har dessutom smsat ut att vi har skickat inbjudninarna, då torde ju folk svara om dom inte fått dem.
  • ElinFalk85
    BlomAnna skrev 2012-02-25 23:55:13 följande:
    Men gud!! Jag gissar att du pratar om människor du på ett eller annat sätt faktiskt bryr dig om eftersom du bjudit dem på ditt bröllop med buffé vin och tårta och så skriver du så. Snacka om egoistiskt och rent ut sagt taskigt. Ert bröllop är ER stora dag och förmodligen kretsar det mesta kring det just nu men tro mig era familjers och vänners liv pågår trots att ni ska gifta er och deras liv kretsar kring helt andra saker,
    alltså jag menade att jag har ingen lust att leka dagmamma åt dem som inte svarar. t o m min ena storebror har svarat och han brukar aldrig svara på osa förns typ samma dag :D
Svar på tråden Vad gör man med folk som inte svarat alls på inbjudningarna?