• Palolem

Vad gör man med folk som inte svarat alls på inbjudningarna?

De har haft 6 veckor på sig att svara. Vad gör man med gäster som inte ens hört av sig? 

Vi skrev inte o.s.a utan skrev hör av er senast xx/xx om ni kommer eller inte. 

Kan man helt fräckt stryka dem (jag har inget emot att de inte kommer), eller måste jag sitta och ringa runt till 40 pers för att se om de öht vill visa någon form av intresse av att komma till vårt bröllop? Känns helt sjukt att behöva ringa och truga, liksom. 

Om man inte vet hur det ser ut just det datumet i planeringen, kan man inte höra av sig och bara säga det då? Jag fattar ju att allas liv inte kretsar kring vårt bröllop, men höra av sig kan man väl göra när man fått en inbjudan, av ren artighet? 

Hur hade ni gjort gjort?  

• Svar på tråden Vad gör man med folk som inte svarat alls på inbjudningarna?
  • Palolem

Tack för alla svar, jag tycker det är så grymt dålig stil att inte svara. De måste inte komma, de kan ju mejla och tacka nej liksom. 

Bra tips med bortmotande på bröllopet, vi kommer att räkna med att de som tackat ja kommer och de andra struntar vi i.

40 pers à 900:-/kuvert är ju pengar som man kan ha roligare för, tex bjuda de gäster som är där på mer champagne och uppgradera diamantringen...  Cool

• Palolem

40 pers = 17 inbjudningar, varav hälften är släkt och vi vet att de har fått inbjudningarna. De var lika krångliga förra gången jag gifte mig. Inbjöds endast för att annars blir det ramaskri i släkten. Så de får gärna låta bli att komma för min del. Släkten har en djungeltrumma, som säkert kommer att prata om bröllopet både en och 1000 ggr tills det är dags, så de lär inte missa det. 

Vi kommer göra så att vi kommmer mejla de vi vill ha svar från och påminna dem om senast-svar-datumet. resten struntar vi i.

Svar på tråden Vad gör man med folk som inte svarat alls på inbjudningarna?