Hjälp! Flytta ihop i "hemlighet"...
Jag och min pojkvän har snart varit tillsammans i 1 ½ år, och har nu bestämt oss för att vi vill bo ihop.
Vi träffades på universitetet då jag var hans fadder, och sedan efter nollningen började vi flörta med varann.
Och blev ganska snabbt efter det ett par.
Sedan dess har vi varit näst intill oskiljaktiga. Vi sover ihop nästan varje natt, och har gjort från början.
Vi har i nuläget varsin lägenhet, och pendlar mellan dessa (som tur är ligger de inte så långt ifrån varann).
Men nu har vi som sagt kommit fram till att det både är onödigt och oekonomiskt för oss att ha varsin lägenhet. Så nästa vecka säger jag upp min lägenhet, och i slutet av april flyttar jag in hos honom! :D
Jag kan inte vara lyckligare för det! <3
Nu kommer vi dock till ett problem. Alla är inte på vår sida i och med det här.
Det är fram för allt hans pappa som är väldigt konservativ. Min pojkvän har aldrig haft en vidare bra kontakt med sin pappa efter som han har varit väldigt frånvarade i hans uppväxt.
Hans föräldrar skiljdes innan hans syster föddes, och sen dess har pappan bott en bit bort, och de har inte setts allt för ofta. Och fram för allt på senare år har min pojkvän försökt att bara hålla ihop deras relation.
Jag har under vår tid tillsammans bara träffat honom två gånger, vid korta tillfällen. Och vi han vara tillsammans 1 år innan jag ens träffade honom första gången (och jag försökte sen vi hade varit tillsammans i 3 mån att boka in en träff hos honom.)
Hans pappa är också troende (mer under de senaste 6 åren än innan). Och enligt mina mått mätt är han, lite "extrem" i sin tro. Det gör att han bland annat ändrat en del uppfattningar än han hade för 6 år sen.
Särskillt om äktenskap och att bo ihop.
Det gör oss båda väldigt nervösa för hans reaktion när han får reda på att vi bor ihop. Min pojkvän säger att det helt klart kommer bli bibelföreläsning om hur fel vi gör...
Men det är inte bara hans pappa min pojkvän är nervös över, utan också de församlingar han har kontakt med. Han säger att de finns dom som skulle se ner på honom om de fick veta att vi bodde ihop utan att vara gifta...
När vi kommer till min egen familj och min egen församling finns inte det problemet alls. Alla är bara glada för vår skulle (har redan berättat om våra planer för dom). Även resten av min pojkväns famlij är på vår sida...
Så eg går vi och är nervösa för en persons reaktion, och några för mig främlingar som skulle skaka på huvet.
Jag förstår inte grejen eg. För nu vet ju jag iofs att det är inte så att vi bara hoppar in i något. Vi har redan bestämt att vi vill förlova oss inom ett år iallafall, så vi vet att det alla tycker är så viktigt är påväg ändå!
Det tråkigaste tycker jag med det här är att jag känner att jag måste begränsa min lycka. Jag kommer inte få skriva några glada inlägg på några socialaforum där "fel" personer kan se...
JAg känner också att jag måste vakta min tunga. För det kommer säkert vara nått jag gör som kommer göra så att de här personerna med få veta. Just för att jag är så säker på att det här inte är fel. Men min pojkvän kommer då få ta smällen. Och det vill jag ju inte heller...
Suck! Jag känner bara att jag blir fråntagen lite av den lycka jag känner inför det här. :/
Uppmuntrande ord uppskattas gärna!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-23 13:35
Oj! Så många svar på 2 timmar hade jag inte räknat med :D
Känner mig redan ännu mer säker på att det här är rätt!
Efter helgen lämnar jag in uppsägningsblanketten! :D
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-25 11:00
JAAAA!!!!
Samma dag som jag skrev det här inlägget, när min pojkvän kom hem på kvällen, så kom han och sa att han hade bestämt sig för att prata med sin pappa iallafall! :D
Han har bestämt att han får lära sig leva med det, och vad andra kan tycka så skiter vi i det!
Det här betyder så mycket för oss att få vara med varann!