• Allrex

    Facebook + vigselinbjudan

    Hej!

    Jag tycker detta är skitsvårt, men jag har nu skickat ut inbjudningarna till vårt bröllop i juli.
    Vi har tänkt så att de som får inbjudan är välkomman till vigsel + middag, men sedan tänkte vi bara genom rykte sprida att alla är välkommna på vigsel, eventuellt annons i tidningen, men kan man inte göra detta via facebook isället?

    vad tycker ni, och isåfall hur skriver man den "anonnsen"

  • Svar på tråden Facebook + vigselinbjudan
  • Cicci90

    Jag personligen har fått två "inbjudan" till enbart vigseln via facebook och jag har inte uppskattat det. Facebook känns så fruktansvärt opersonligt enligt mig.
    Tror du inte att folk får veta det ryktesväg ändå? Iallafall de som ni vill ska komma borde väl få reda på det?

    Det är mina tankar iaf.. :) Men det finns säkert dem som skulle tycka att det var roligt också. Ni kanske känner personerna så väl så att ni vet ifall de skulle uppskatta en vigselinbjudan via facebook?

  • Chicita

    Varför inte vänta ett par veckor tills alla har fått (och smält) inbjudningarna.
    Sen skriver ni på Facebook att kyrkan/ vigselplatsen är bokad och att ni hoppas att det blir fullt med vänner där.

    Alltså väldigt inofficiellt...

    När det närmar sig datumet så kan ni göra en mer officiell inbjudan typ:

    Vi gifter oss den XX/XX klockan XX:XX
    Vår önskan är att dela detta med så många av våra vänner som möjligt och vill därför bjuda in alla som vill att bevittna vår vigsel.

  • arioso

    Jag fick en fb-inbjudan till vigsel för några dagar sen, och jag blev jätteglad! De känner jättemycket folk, och vi är inte så nära, så jag tycker det var en bra lösning.  Tror att de bjudit omkring hundra till bara vigseln och skickat de riktiga inbjudningarna någon vecka tidigare.

  • Chicita

    Jag har också fått en inbjudan via FB... Och jag tog inte illa upp alls.
    Dom hade glömt att bjuda oss och erkände det direkt. Så det blev en lite "akutinbjudan" men allt löste sig ju till det bästa Glad

  • daniiel

    Vi skapade ett öppet evenemang om vår vigsel på facebook, bjöd in alla på våra vänlistor och skrev tydligt att vi bara skulle tycka det var kul om folk ville dyka upp :) Smidigt då man kanske inte träffar alla så ofta, även om man bor i samma stad.


  • EDE

    Jag har också fått inbjudan via facebook och blev glad! Tycker det är en bra lösning och så kommer vi också att göra =)

Svar på tråden Facebook + vigselinbjudan