• Saandraa

frisyr hjälp! bilder

Jag vet i stort sett hur jag vill se ut på vår dag med klänning, smink, skor osv. Men håret är ett stort problem! Jag har vääldigt långt rakt hår. När jag har lockat det själv har lockarna alltid gått ur efter bara nån timme. Kanske är frisörer bättre på att få det att hålla. Vill antingen ha det nedsläppt med någon blomma i håret eller så vill jag ha en uppsättning som inte är så strikt. Vad tycker ni? Nedsläppt eller uppsatt? Har ni någon annan bild att visa så gör gärna det.

Enda bilden på denna datorn där man ser ungefär hur långt håret är.

Min klänning:

Inspiration:

• Svar på tråden frisyr hjälp! bilder
  • chrpe

Du ska ha uppsatt. En "slarvig" uppsättning/knut i nacken.

Jag har lite förslag om jag kan få din mailadress så kan jag maila över dem.

• mjeanettek

fotonr 2 tror jag skulle passa dig :) eller kanske detta? passar också bra med längre hår :)

• Saandraa
    mjeanettek skrev 2012-02-21 18:32:02 följande:
    fotonr 2 tror jag skulle passa dig :) eller kanske detta? passar också bra med längre hår :)

Nr 2 är en av favoriterna. Skrattande Men med lite mindre blommor isåfall. 
  • Juni 2012

Åh, denna tråd ska jag följa, har i princip exakt samma "problem". Solig

• Saandraa
    Juni 2012 skrev 2012-02-21 18:42:51 följande:
    Åh, denna tråd ska jag följa, har i princip exakt samma "problem". Solig
    Hehe ja det är inte lätt! Speciellt inte med den beslutsångesten jag har. Skrattande Bilden är ca 3 år gammal men håret är i princip lika långt nu och då har jag ändå ganska nyligen klippt av ca 30cm. Funderar på om man ska ta och korta av håret lite lite innan bröllopet Förvånad
  • thegedinstudio

Hej! Tycker du har jättefint hår.  Bra produkter att grunda med och helst läggningsvätska i gör att lockarna håller bättre. När du har så långt hår måste man locka väldigt tunna partier åt gången, annars går de ut. Jag brukar locka med plattång, då håller sig lockarna mycket bättre.

Men om du ska till en frisör så fixar dem det ju åt dig! Tycker de bilderna när allt är samlat på ena sidan var fin!

• Saandraa
    Ekorren skrev 2012-02-21 19:32:17 följande:
    www.brollopstorget.se/uimg/gallery/anonymous/... en användare här på BT som heter Lili. Väldigt fin uppsättning tycker jag, passar bra med fläta om håret inte "vill" var lockigt. Det skulle ju vara trist om du lockade håret och att det sedn blev rakt innan ni hunnit till kyrkan ;)
    Hehe vilket sammanträffande. Min mamma har också sett den bilden och hon är helt såld! Hon har försökt övertala mig att göra något liknande. Men jag är rätt petig och skulle helst vilja testa en massa olika frisyer innan. Någon som vet hur mkt man skulle få betala för att testa sig lite för på salong?
  • Nikkita

Denna bilden älskar jag Glad Om jag haft så långt hår hade detta blivit min frisyr!
  • Ekorren
    Saandraa skrev 2012-02-21 21:11:15 följande:
    Hehe vilket sammanträffande. Min mamma har också sett den bilden och hon är helt såld! Hon har försökt övertala mig att göra något liknande. Men jag är rätt petig och skulle helst vilja testa en massa olika frisyer innan. Någon som vet hur mkt man skulle få betala för att testa sig lite för på salong?
    Ingen aning vad det skulle kunna kosta. Men annars kanske du kan be din mamma eller någon kompis att göra lite olika frisyrer på dig. Så att du iallafall får en känsla för hur du känner dig och hur det passar, även om det inte blir "frisör-klass" på uppsättningen.
  • Nikkita
    Saandraa skrev 2012-02-21 21:11:15 följande:
     Någon som vet hur mkt man skulle få betala för att testa sig lite för på salong?
    En frisör jag har haft kontakt med tar 200kr för provuppsättningar! Men det är nog lite olika beroende på hur avancerat du vill ha det testat... 
  • Tokig

Saandraa: Var har du hittat dina inspirationsbilder. De uppsattabilderna med blommor oh se med flätor är helt underbara.

• lindahhh

Åh vilken fin klänning, vart är den ifrån och vad kosta den? :)

• Tokig
    chrpe skrev 2012-02-21 18:21:20 följande:

Du ska ha uppsatt. En "slarvig" uppsättning/knut i nacken.

Jag har lite förslag om jag kan få din mailadress så kan jag maila över dem.

Vill du maila förslagen till mig?

Ziipzap@hotmail.com

Tack!!!
  • Saandraa
    Nikkita skrev 2012-02-21 23:07:05 följande:
    En frisör jag har haft kontakt med tar 200kr för provuppsättningar! Men det är nog lite olika beroende på hur avancerat du vill ha det testat... 
    Det var ju inte så farligt. Skall nog åka till en tjej (frisör) jag träffade på bröllopsmässan i Göteborg och testa lite olika frisyrer. 
  • Saandraa
    Tokig skrev 2012-02-22 08:28:01 följande:
    Saandraa: Var har du hittat dina inspirationsbilder. De uppsattabilderna med blommor oh se med flätor är helt underbara.
    Letade runt lite på google bara. Sökte på flowers in hair wedding. Kan maila mina förslag till dig. Skrattande
  • Saandraa
    lindahhh skrev 2012-02-22 08:31:54 följande:
    Åh vilken fin klänning, vart är den ifrån och vad kosta den? :)
    Kul att du tycker om den Glad Det är en Benjamin Roberts från 2011 köpt på Vasaplatsens skrädderi i Göteborg. Den gick på 12000:-
  • 1700tal

Har litegrann samma dilemma. Mitt hår är inte riktigt så långt men inte långt ifrån. Dessutom är det totalt spikrakt och väldigt tjockt.

Bara utsläppt hår som lockas är helt kört, ingen frisör har klarar att göra lockar på mig som håller mer än ett par timmar. Däremot vill jag gärna ha lite lockar och volym men då gäller det att hitta en frisyr där det utsläppta hår är "fixerat" på nåt vis. Alltså inte hänger fritt. De alternativ jag hittat som jag gillar är:

Annars blir det heluppsatt för mig. Tänker INTE ha en frisyr som inte håller hela kvällen.

Svar på tråden frisyr hjälp! bilder