• Yez

Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..

Som rubriken lyder...

Jag ska göra en "hyllnings tatuering" till min mamma i en slags morsdag present.. Min mamma har vart den som tagit hand om mig och mina bröder hela livet då vår pappa inte brytt sig om oss. Allt hon har gjort har hon gjort för vår skull, och jag vill på något sätt visa henne hur tacksam jag är.

Jag har alltid velat tatuera mig men aldrig kommit tillskott, för jag vill ha en tatuering som betyder något. Och nu vet jag vad den ska betyda.

Men jag behöver er hjälp och tips på bra ordspråk och/eller citat som handlar om en mors kärlek, tacksamhet, bandet mellan mor & dotter, ja ni förstår.. Någon som har ett favorit citat/ordspråk gällande detta? Dela gärna med er!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-20 15:09

Det kan även vara ordspråk/citat som räknar in hela familjen!
  • Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..
  • Yez

Ja, jag har själv fastnat för den när jag letat runt.. Tyvärr är den lite för lång..

Absolut så kollar jag ju runt själv, men alla citat och ordspråk hittar man inte på på internet så kolla här om någon har något fint i huvudet som man inte sett förr och tycker om ;P

Tack för tipset!!

• sofi 88

En liten undran bara, hur är din mammas inställning till just tatueringar? Inte säkert att det tas väl emot som just "present" om du förstår vad jag menar? Om tex min sambo gjort ännu en tatuering (han har tre idag) och påstår att det är en gåva till mig skulle jag bara bli sur...

• Yez

Min mamma är inte emot tatueringar.. Min mamma är ganska ung och hon har funderat själv på att tatuera sig men inte gjort det då hon är för feg.. Så att hon skulle ta illa upp vet jag att hon inte skulle göra

• sofi 88
    Yez skrev 2012-02-20 16:33:47 följande:
    Min mamma är inte emot tatueringar.. Min mamma är ganska ung och hon har funderat själv på att tatuera sig men inte gjort det då hon är för feg.. Så att hon skulle ta illa upp vet jag att hon inte skulle göra
    Okej :) Men då har du ju koll på läget, hade ju kunnat bli lite jobbigt annars!
  • Chicita

Ett år köpte vi små ljuslyktor åt våra mammor + en åt makens pappa.

På mammornas står det:
    Mammor är som knappar, dom håller ihop saker.

Kanske inget man vill ha som en tatuering, men jag tyckte att det var lite gulligt Flört

• chrpe

Varför inte hennes namnteckning?

• passionsblomman
    "A mother´s love is a touch of God´s heart"

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Melton85

Ni ska inte välja att göra något ihop då? Om hon nu inte är emot tatueringar så ge henne en sådan i present :) och så gör du en likadan. Jag ska (förhoppningsvis) innan bröllopet tatuera "härifrån till evigheten" det gillar jag :)

• Yez

sofi 88 : Hehe, ja väldigt jobbigt hade det kunnat bli då ;P haha.

Chicita : Det var jätte fint!!

chrpe : Ja, jag har också vart inne och tänkt på det men njae.. Vet inte riktigt vart jag skulle sätta den för att det skulle bli snygt =/

Melton85 : Alltså min tanke är att göra tatueringen och om hon känner att hon vill och vågar (hon kan vara en liten fegis ibland) så kommer jag föreslå att hon gör en likadan ;P

Det jag hittat igår kväll när jag letat runt på internet är en jätte fin tatuering tycker jag, jag ska ha den som inspiration och "utgångspunkt".. (Se bilden på denna länk!) Antingen ha den på insida biceps och med texten "Du ger mig styrka", något om tacksamhet, hur mycket jag älskar henne eller något liknanden, inte riktigt bestämt vad. Eller ha den på handleden och skriva "Mamma" under med två hjärtan som går in/över varandra.

Vad tror ni om det? :P

Svar på tråden Hyllnings-tatuering till mamma, tips & hjälp..