• Fia81

Stilren dukning

Har letat som en tok efter bilder på stilrena dukningar. Alla jag har sett är mkt färg och helt enkelt för mycket. Vi vill ha en enkel men ändå lite elegant dukning.
    Tips mottages med sgtor tacksamhet!

• Svar på tråden Stilren dukning
  • lmcl

Det är väl bara att ta bort allt lull och hålla sig till glas, tallrikar, bestick och vita linnedukar och -servetter?

• Lenblo

Någon kandelaber kanske, finns ev. att låna från församlingen. Eleganta glas är aldrig fel.

• Chicita

Jag googlade "Classy tablesetting" och fick upp en hel del bilder.
    Men tydligen kunde jag inte lägga in dom här Obestämd

• Hoffsennanen Tottoplex

Jag bara älskar denna bilden! Kommer dock inte ihåg vart jag hittade den... men så fin!

• litenkaka

Stilrent är allt som håller en viss stil - oavsett om det är plottrigt eller avskalat

Men för att få det så elegant och enkelt som möjligt; vita linnedukar, kandelabrar och några små glasskålar med en eller två blommor/kvistar. Lite såhär men utan de stora blomsterdekorationerna; cachicdesign.com/images/blog-uploads/2011-wedding-trends3-simple-minimal-table-settings.jpg

www.newenglandfineliving.com/white-table-setting.jpg

Om kandelabrar blir för pråligt; köp rätt rejäla blockljus (breda), knyt ett brett sidenband runt om med en temafärg. Enkelt sätt att få in färg men hålla höjden på borden låg.

• Odium

Vi vill inte heller ha så mycket färg. Vi kör på vita linnedukar (eller champagne, har inte bestämt än)
    Och som enda bordsdekoration har vi en liten assymetriskt klippt spetsduk i svart (ca 15x15cm) och en klar ljuslykta med ett värmeljus i. Förmodligen ett spetsband i svart runt.

Svar på tråden Stilren dukning