• Rotorn

billig lokal med egen mat och dryck

Jag vill gärna ha tips på lokaler dar man far ha med egen dryck och egen buffé! Det skall ligga i narheten av stockholm, allra helst i Stockholm, typ djurgården, lidingö, djursholm, alvik...
    Maste vara billigt, har inte mycket pengar att ror mig med :(

• Svar på tråden billig lokal med egen mat och dryck
  • Majsan80

Om du vill ha en lokal som inte kostar allt för mycket så ska du nog titta på bygdegårdar. Vi har vår fest i Tyresö Bygdegård och då betalar vi 5.000:-.
    Om dina gäster kan tänka sig att lägga en slant på övernattning för att slippa åka hem sent på natten så kan ni hyra vandrarhemmet i slottsparken (oxå i Tyresö)
    Man kan ha festen där.

Kanske känner ni någon som har ett lite större hus med möjlighet att få plats med festen?

Vill du går ner mer i pris så kanske samlingslokaler är ett alternativ, det går ju alltid att smycka själv. De är tyvärr oftast små dock...

• lilltrynet

Ekebyhovsslott på Ekerö är jättefint och dit får man ta både egen mat och dryck. Vet dock inte vad det kostar... men det är nog inte tokdyrt..

om man går in på www.ekero.se så kan man nog leta sig vidare till slottet.

Lycka till med letandet!

• jesslin*fru*

Om järvafältet går bra så finns eggeby gård. www.eggeby.nu
    Vi hade våran bröllopsfest där.

• marlie

jag ska åka och titta på en lokal idag,"Peder Muur" ligger på surbrunnsgatan och tar ca 80 pers. kostar 7900kr vilket jag tycker verkar vara "billigt" jämfört med andra. Dessutom har jag prel.bokat "bryggarhuset" ska va jättefint men.... 15000.... dyrt!!! ligger på Norrtullsgatan.Jag kan återkomma med mer info om dom senare.

• Mrs Eire

Du har Kulturrum, Torsgatan vid norra bantorget, de tar under 6000 kr. Gammal stationsbyggnad. Dock inget trevligt läge

• marlie

nu ska jag berätta om källaren Peder Muur.
    för 10.000 så får man; en lokal med toaletter och garderob på markplan, på nedervåningen kommer man in i en liten bar på ca 10 kvm, där man brukar få välkommsdrink, sen nästa "rum" var det uppdukat långbord för jag tror der var 75 (ej säker) och vill man ha E-bord så fick det plats 40.och nästa rum var en stor bar med annan musik.Allting påminner väldigt mycket om en resturang i gamla stan, valv,stenväggar och ganska lågt i tak.Dansgolvet är där man äter.
    Men ialla fall så ingår det en personal i garderob, en bartender och en sevitör, man får vara där från morgonen till 3 på natten.och ha egen mat och egen sprit.Ligger omysigt på surbrunnsgatan.

• jojo

Skeppsholmsgården på Skeppsholmen mitt i Stockholm. Man disponerar hela huset till 0200 och behöver inte grovstäda efteråt. Vi betalade 7500 och fick tillgång till porslin etc.

/J.

• Sessie

Kostade Peder Muur så mycket?
    Jag hade en "Glitter och glamour" fest där för ett par år sedan och då kostade det betydligt mindre. Lägger lokaler på extra bara för att man nämner ordet "bröllop".

Det var en jättelyckad fest, men jag skulle inte ha bröllopsmiddagen där.

• Ingela 26/10 Fru Marklund

Hej!
    Jag var i somrars på bröllop i Stockholm och de hade festen i Hammarby IF Roddlokal. Den ligger mycket mysigt till och inga grannar som man stör. Vet inte vad de fick betal men jag tror inte att den var allt för dyr.

www.rodd.hammarby-if.se/festlokal.html

• Lenaa

Hejsan, Det finns en lokal mitt i stan som ligger på Östra Klara Kyrkogata, mitt emot Åhlens, T- centralen. Dom tar 100:- per kuvert och då ingår linnedukar och servetter. Dom samarbetar med en Catering firma men man får ta med egen dryck. Om du är intreserad så kan jag maila info om jag får din adress.

• marlie

kolla upp kulturrum.se. ligger vid norrabantorget. ska dit på fredag. Känns mycket bättre än Peder Muur.

Svar på tråden billig lokal med egen mat och dryck