Alla andras fest, känsla av maktlöshet...
Jag behöver bara skriva av mig, mina vänner är inga bra lyssnare och jag behöver bara få det ur systemet. Ni behöver inte läsa om ni inte vill jag vill bara få det utanför mitt huvud.. Skriver det anonymt för jag vill inte att släkt och vänner ska se...
Jag har länge sett fram emot bröllop med m2b, och jag har sett fram emot att planera festen eftersom att jag älskar att planera saker. Den här festen skulle bli VÅR fest, vi skulle ha sånt VI gillar, på våra vilkor. För en gångs skull tänkte jag ha en fest där folk får rätta sig efter oss och respektera vår vilja. Folk gör aldrig annars det, tar med sig mat som jag inte vill ska vistas i vårt kök hem till oss osv.. Serverar sånt jag inte äter av politiska skäl på mina födelsedagsfester..
Och det gick bra, med planeringen alltså, i början. Men folk har börjat lägga sig i mer och mer. Först började det med att mina vänner ifrågasatte vilka jag hade bjudit in. Varför bjuder jag in de vännerna, är de tillräckligt nära vänner med mig? Varför ska vi vara så många, har jag verkligen så många vänner? Saken är den att jag har knappt kontakt med min släkt, jag har alltid fått klara mig själv och jag har bättre kontakt med vänner än med släkt.
Angående alkoholen så ska det köpas billigt vin från tyskland (svärföräldrarna ska köpa), varken jag eller m2b dricker vin och ska det drickas vin så är det definitivt inget rebenshopen från Tyskland som vi tycker om. Så där ska vi bjuda på fest utan att själva ha något drickbart till oss. Alternativt köpa in dyr god dricka till oss och låta resten ta billigt vin. (Inget illa menat till er som dricker det, jag tycker bara inte att det är gott överhuvudtaget men smaken är som baken)
Vi hade tänkt oss barnfritt bröllop, jag tycker för det första inte det är så lämpligt med småbarn kring fulla vuxna och jag vet ett flertal inbjudna vuxna som inte kan hålla sin alkohol..( Vilket också är ett problem. Jag ville ha bar till självkostnadspris förutom drickan till maten, för att förhindra vissa från att dricka för mycket men det ogillades skarpt av svärföräldrarna så det fick jag inte ha). Barn måste vi tydligen också ha, annars sätter vi oss på sned med m2bs sida av släkten. Man SKA ha barn på bröllop det hör till.
Vi fick kritik för att vi hade svart på våra "Save the date" kort, tydligen sörjer vi att vi ska gifta oss.. Svart är våran favoritfärg, matchar till allt :P Nej men det ska tydligen vara rosa eller grönt eller något annat färgglatt... Vi måste respektera att den äldre generationen inte har förståelse och anpassa oss efter detta..
Varför gjorde vi inte som m2b först ville och bara reste bort och gifte oss i hemlighet.. Eller ja han vill ju ha sina föräldrar där. Jag vill ha mina vänner där.... Jag känner bara mig maktlös just nu..