• litenkaka

Fler som "bara" drömmer?

Tänkte om det kanske finns fler här inne som faktiskt inte fått sitt frieri, bestämt när bröllopet ska bli av osv men ändå drömmer och planerar?

Vore kul med en tråd där vi kunde dela med oss av tankar, drömmar, planer, tips, idéer och framför allt har trevligt ihop tills drömmen slår in och vi kan börja planera på riktigt!

Jag är 27 och förlovad sedan snart ett år!

• Svar på tråden Fler som "bara" drömmer?
  • JesFre

Jag sitter också här med mest drömmar, vist jag har ganska specifika drömmar. Men  då bröllopet är planerat till sommaren 2015 är det än så länge bara drömmar. (dock köpte jag faktiskt fösta bröllopssaken förra veckan Skäms) Farligt när man går innen i stan med tankarna i bröllopsdrömmar Drömmer

• litenkaka
    JesFre skrev 2012-02-18 13:37:48 följande:
    Jag sitter också här med mest drömmar, vist jag har ganska specifika drömmar. Men  då bröllopet är planerat till sommaren 2015 är det än så länge bara drömmar. (dock köpte jag faktiskt fösta bröllopssaken förra veckan Skäms) Farligt när man går innen i stan med tankarna i bröllopsdrömmar Drömmer
    Åh, Grattis Vad köpte du för något och vad är det för specifika planer du har? Själv är jag rätt höggravid för tillfället så när det blir ett bröllop återstår att se!
  • JesFre
    litenkaka skrev 2012-02-18 13:39:53 följande:
    Åh, Grattis Vad köpte du för något och vad är det för specifika planer du har? Själv är jag rätt höggravid för tillfället så när det blir ett bröllop återstår att se!
    Jag gick förbi butiken Rum för papper inne i göteborg och hittade det perfekta pappret.. ja jag vet kanske inte det mest bröllopsfanatiska man kan börja med Flört Men jag och fästmannen har ganska klara planer på hur vi vill ha våra inbjudingar och det här pappret var helt perfekt för ha innut i med all text på. Är blått och halvtransparant. Sen har vi nog planerat blommor, gästlista (den kommer ju ändras så klart är ju ett tag kvar. Men alltid bra att börja i tid) Sen har vi bestämt att han ska ha Frack medan vi kommer hålla kavaj el mörkkostym på klädseln för gästerna. Med mera. SkämsSkrattande Bröllopsmappen på våra datorer är relativt stor för att vara så här tidigt.

Grattis till magen, bröllop kan man alltid få tid för senare. 
  • Odium
    Sara 120707 skrev 2012-02-18 13:27:02 följande:
    Uppenbarligen har du ju fått ditt frieri om du är förlovad....
  • JesFre

kan ju vara så att man förlovade sig utan att få det stora "hollywood Vill du gifta dig med mig" man drömde om som lite.

• litenkaka
    JesFre skrev 2012-02-18 14:05:00 följande:
    Jag gick förbi butiken Rum för papper inne i göteborg och hittade det perfekta pappret.. ja jag vet kanske inte det mest bröllopsfanatiska man kan börja med Flört Men jag och fästmannen har ganska klara planer på hur vi vill ha våra inbjudingar och det här pappret var helt perfekt för ha innut i med all text på. Är blått och halvtransparant. Sen har vi nog planerat blommor, gästlista (den kommer ju ändras så klart är ju ett tag kvar. Men alltid bra att börja i tid) Sen har vi bestämt att han ska ha Frack medan vi kommer hålla kavaj el mörkkostym på klädseln för gästerna. Med mera. SkämsSkrattande Bröllopsmappen på våra datorer är relativt stor för att vara så här tidigt.

Grattis till magen, bröllop kan man alltid få tid för senare. 
    Åh vart ligger den butiken? Vi bor i Göteborg Vill också gärna pyssla inbjudningarna själva! Vad vill du ha för blommor? Velar hela tiden och hinner säkert ångra mig flera gånger
  • JesFre
    litenkaka skrev 2012-02-18 18:15:24 följande:
    Åh vart ligger den butiken? Vi bor i Göteborg Vill också gärna pyssla inbjudningarna själva! Vad vill du ha för blommor? Velar hela tiden och hinner säkert ångra mig flera gånger
    Skriver här också så andra har chansen att hitta dit Glad Run för papper ligger i Viktoria passagen. Liten lite butik, lätt att missa om man inte letar efter den Flört
  • emzerus83

Jag är också en som hittills bara drömmer :)
    I höstas var vi på Malta o då överraskade min kära sambo mig med ringar o förlovning.... han vill även fria o ställa frågan på "riktigt" o att vi efter det planerar bröllop. Men om jag ska vara ärlig så har jag redan börjat planera lite i smyg...;) Jag samlar på mig en massa info härifrån o sparar i min mapp på datorn....för idéer o inspiration kan man inte ha för mkt av.
    Men jag väntar som sagt på att få frågan så att vi tillsammans kan börja planera på allvar :)

• knyttan
    Sara 120707 skrev 2012-02-18 13:27:02 följande:
    Uppenbarligen har du ju fått ditt frieri om du är förlovad....
    fast där gör ju alla uppenbarligen olika. Inget sätt är bättre än nåt annat. Så låt du dem göra sin variant så kan du köra på det sättet som ni gjorde och tycka att det var bra för er...
Svar på tråden Fler som "bara" drömmer?