• Solrosen03

    Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?

    Jag och sambon är inte ense om vilket inbjudningskort vi ska ha, han vill ha med rosa moderna hjärtan och jag lite mer stilrent....


    Försöker kolla på Calligraphen och det går ju att göra massa tillval med bilder och text men det är ju svårt att se framför sig hur det blir, och dessutom får man bara korr på mailen ju.... Fattar inte och kan inte se framför mig hur det ska se ut och vi gillar inte någon av de "färdiga" förslagen.


    Skiter snart i detta, det tar upp all min tid att tänka på detta. Gifter oss i juni så de måste ju ut snart...

  • Svar på tråden Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?
  • hemajo13

    Så här såg våra ut som vi beställde på calligraphen... kan ni inte ta ett vitt kort och skriva med någon färg samt sätta en symbol på framsidan av korten? 



  • Solrosen03

    Jag har nog kollat på alla sidor som finns, hittar inget på vistaprint eller optimaprint alls. Däremot finns det ju alt. som jag gillar på kortdesign och calligraphen, men vi gillar inte samma.


    Sambon vill ha detta: http://www.kortdesign.se/default.aspx?page=0&action=Enlarge&command=1300


    Jag gillar lite mer stirent och klassiskt. Frågan är om man kan göra ngt liknade som här ovan, men är det inte svårt att veta vilken färg man ska ha på text osv? Tycker Callgraphen har riktigt snygga typsnitt som förslag.

  • Solrosen03

    hemajo, era var superfina. Trodde inte man kunde få text på vänster insida men det funkar alltså? Då slipper man ju ha extrablad.


    Vad hette ert kort?

  • augustesen

    Jag kan också rekommendera VistaPrint, superbilliga och riktigt snygga!

    Vi fick våra inbjudningar leverarade igår och är sååå nöjd. Ni kan designa dom själva eller välja en färdig mall där ni bara skriver in er information. Väljer man en färdig mall finns det också matchande tillbehör som bordsplaceringskort, matchande kuvert (välj dock till så dom får vit insida!!) och tackkort.

    Betalade 850:- ink frakt för std med matchande kuvert, inbjudan och mindre informationskort som ska skickas med inbjudan - alla med tjockare papper! Sjukt billigt! Tog 2 veckor att få allt och då valde jag den billigaste frakten.

    25% rabatt på allt om du använder länken www.vistaprint.se/rabatt25

  • Solrosen03

    Vistaprint verkar superbra, men de har inte de här klassiska korten, men ändå med lite färg på som vi vill ha..... finns det ens?


    Önskar vi hade haft mer tid att göra själva men det funkar inte med en bebis :)

  • hemajo13

    ja det går! det var det jag ville slippa ha, smidigare att ha allt i ett kort!=) man får maila med dom så fixar dom allt! Jättesmidigt och de svarar väldigt fort... vårat är unique metallic vit 165x165. www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1089129&tagval=&menuIdx=

  • Emmisenn

    Jag beställde våra på optimalprint.com och blev sååå nöjd. Där finns jätte många färdiga som man kan välja men ändå sedan justera på dem eller så kan man göra egna från början vilket jag gjorde. Hade helt vita och sen färg på texten i stället och satte in foto på fina blommor och så, man kan även välja att ha foto på sig själva, Där ser man klart och tydligt hur dem kommer att se ut när dem e klara ;) Vi fick adresserna för tryckta på kuverten också och för 30 inbjudningskort + frakt + adresstryck gick på 570kr ;)

  • Solrosen03
    Emmisenn skrev 2012-02-16 21:22:46 följande:
    Jag beställde våra på optimalprint.com och blev sååå nöjd. Där finns jätte många färdiga som man kan välja men ändå sedan justera på dem eller så kan man göra egna från början vilket jag gjorde. Hade helt vita och sen färg på texten i stället och satte in foto på fina blommor och så, man kan även välja att ha foto på sig själva, Där ser man klart och tydligt hur dem kommer att se ut när dem e klara ;) Vi fick adresserna för tryckta på kuverten också och för 30 inbjudningskort + frakt + adresstryck gick på 570kr ;)
    Du vill inte visa hur de ser ut? Jag kan inte ens med min fantasti tänka mig hur våra kort skulle se ut, har för dålig fantasi, behöver liksom ett färdigt perfekt kort på skärmen som jag bara kan ändra text i och ngt sånt hittar vi iiiiiiingenstans!!
Svar på tråden Hittar INGEN snygg inbjudan på nätet, och hinner/orkar inte göra själva. Vad gör vi?