• cookie­andker­mit
    Äldre 24 Feb 22:38
    42117 visningar
    301 svar
    301
    42117

    Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3

    Hej hej.


    Vi gifter oss också den 16 juni. :) Vi har kommit ganska långt, men på samma gång är det mycket kvar dels pga att saker har ändrats o dels för att det är så himla mycket annat i livet som tar tid. (och min Bm är inte alltid den som tar för sig och fixar grejer...)


    Men det viktigaste, kyrkan är bokad, lokalen är bokad (vi måste bara bestämma exakt mat, dryck och tårta), tärnans klänning är klar osv osv.


    Dock så har jag inte köpt någon klänning än, känner mig väldigt kinkig måste jag säga. Men tror att jag har hittat en nu, som jag vill ha. Ska och prova den igen den 14 mars, med smakråd så får vi se. :)


    Inbjudningarna ska färdigställas snarast, ska bara bli klar med min monster uppsats i skolan och sen så (den ska vara inne på måndag). De ska bara korektur läsas och skrivas ut, och sen är det typ klart. I helgen kommer min piska fram, ska se till att min BM tar tag i det sm han ska fixa, typ DJ, fotograf och prata kläder och dyl med sin marsalk. *stressen smyger sig på*


     


     


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 13 Mar 13:57
    #51

    Vi har rött och vitt som färgtema, med ett litet inskag av silver, på sina ställen.


    I morgon ska jag och prova klänningar med mamma. Eller, jag ska prova igen med mamma som smakråd. Men kommer nog bestämma mig i morgon. Det känns som det. Har verkligen kännt mig som världens veligaste människa under de här månaderna som jag har hållt på att prova klänningar. Jag hittar verkligen inte den som känns helt rätt. Men nu får jag se i morgon om det känns lika bra som förra gången jag provade de klänningarna som ska provas i morgon :) är helt lycklig! :)


    Det är inte långt kvar nu, på fredag är det 3 månader! Och det känns som att saker håller på att falla på plats. Även om det är mycket som inte är klart än.. Men det löser sig- på påsklovet blir det bröllopspyssel och fix för hela slanten!


     


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 17 Apr 20:24

    Woho.. nu är det mindre än 2 månader kvar ( och bara en månad, i morgon, kvar till min 25 års dag)


    Allt börjar kännas överskådeligt nu, alla kläder (utom mina underkläder, vet inte vad jag ska ha!!) är klara, maten ska bestämmas i sin helhet i helgen och tårtan med, fotografen är fixad, ska bara bestämma exakta tider, kyrkan, lokalen är klart, ska träffa prästen om 2 veckor är tanken, men vet inte om vi kan ta oss ut dit det mötet ska vara, går ingen kommunaltrafik ut dit och vi har inte bil.. tärna och marshalk är klart, blommor är beställda, transport är NÄSTAN klart, inbjudningar utskickade och svaren har börjat trilla in, vi har osa den 16 maj, gjort bordsplaceringskorten och bordplaceringen är typ bestämd även om vi inte fått svar från alla än ;) osv osv.. nått som inte är bestämt än så är det min sminkning och mitt hår! Men det ska fixas snart! och så ska jag lämna in klänningen för att få den uppsydd om 2 veckor. :)


    Tur att så mycket är klart, för jag har tok mycket att göra i skolan just nu!


    Hur går det för er andra??

  • cookie­andker­mit
    Äldre 1 May 18:00

    Hej tjejer!


    I lördags va min BM på sin svensexa. Den blev hur lyckad som helst och han är så otroligt nöjd! :) De spelade beachvollyboll, hade fotografering och dansade Poledancing! Jag dog av skratt när jag såg den filmen! :)


    I morgon firar vi 7,5 år och på samma gång att det är 1,5 månad kvar till bröllopet (på datumet inte dagen) :) Och så börjar min sista månad i skolan för denna termin i morgon och har SJUKT mycket att få klart. Att planera bröllop och plugga på universitet är inte det lättaste måste jag säga...

  • cookie­andker­mit
    Äldre 7 May 19:21
    FelizLane skrev 2012-05-05 15:07:18 följande:
    Jag har troligtvis lyckats lista ut när möhippan sker :( ... Hur ska man göra för att spela förvånad?! :P

    Jag tror att du kan bli förvånad om det sker den dagen du tror, flr du vet ju inte vad som kommer att häna eller vilka som kommer vara där!! :) Jag har ju räknat ut att det blir denna helg, nästa helg eller första helgen i juni, för de andra helgerna kan inte jag. Men kommer nog bli förvånad och överraskad ändå :)


    Idag har jag varit och provat ut hår och smink och är SUPER NÖJD! :D Det kommer bli så fint! *happy happy*


    mindre än 6 veckor kvar nu tjejer! Någon som är nervös??

  • cookie­andker­mit
    Äldre 20 May 15:40

    Hej alla brudar!


    Igår blev jag hippad av mina vänner. Kände på mig redan i fredags att det skulle ske igår. Min ena kompis tyckte att vi skulle till IKEA och shopppa lite men när hennes man då sa att han kunde fixa en extra bli så att vi alla kunde åka så viste jag att det skulle bli av. Jag har inte sagt nåt till dom om det, ville inte förstöra för dom. Men gick snällt ut och väntade på att bli upp plockad och runt hörnet på huset så kommer de med stora leenden på läpparna! :) Siken tur att jag hade bra skor och hyfsat fina kläder på mig ;)


    Jag fick börja dricka vin innan vi hoppade in i bilarna och åkte upp till sthlm där jag fick mer dricka och sen sjöng vi in en låt i en riktig inspelningsstudio (jag ÄLSKAR att sjunga!) det blev "Tommy tycker om mig" fast de hade bytt ut Tommy mot Johan, då det är vad min BM heter. :) Vi hade as roligt och sen fick vi även ta spexbilder till skivomslaget och de lär ju vara så fina! :)


    Efter det så åkte vi till medborgarplatsen och käkade lunch och vilade lite innan vi begav oss vidare. Vi kom fram till en liten målarstudio där jag fick måla en tavla. Det var jätte kul :) Efter en stund så började dom säga att det skulle komma en överraskning.. och att JAG skulle stå som krokimodell. JAG SA.. EH NEJ!!!!!!!!!!!!! jag skulle ha börjat gråta om det var på riktigt kan jag säga! Men det visade sig att vi fick rita kroki med en manlig modell som säkert var 50+.. det var mycket roligt och jätte svårt! Kul hade vi iaf.


    När vi var klara där så åkte vi tillbaka hem och tog bussen upp till en kompis där vi åt middag med efterrätt och drack ännu mer.. :P sen lekte vi 5-kamp och sjöng singstar och singstardance innan vi gick ut och dansade med DJ Clabbe... (han är inte bra på att DJa måste jag säga! han var ju aldrig tyst...)


     


    Jag hade jätte kul och är jätte nöjd. Mina vänner är underbara!!!! Men fy faaan va jag mår dåligt idag.. att dricka alkohol i ca 13 timmar är kanske inte det smartaste..

  • cookie­andker­mit
    Äldre 29 May 11:31

    Hej på er :)


    I söndags så var vi på vårt vigsel samtal, som gick bra. Nu måste vi bara bestämma psalmer in/ut marcherna och medela kantorn/kyrkan om det. Mindre än 3 veckor kvar nu!


    Hur mycket har ni kvar att göra?? Vi har skor till BM och festprogramet kvar.. sen är vi nog klara med allt tror jag! :S Kanske ska ta och dubbelkolla det.. Jag har äntligen sommarlov, eller, på fredag får jag sommarlov, men har inga lektioner förns på fredag heller.. :)


    Ska hämta min klänning hos skräddaren på måndag och BM's skor ska inhandlas i helgen och sen är det bara att fixa festprogram och sen är vi allt redo för den stora dagen! :)


     


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 30 May 23:46

    Hej tjejer!


    Vill be om råd.. för alla säger olika och jag vet verkligen int ehur jag vill ha det.. VAD ska man ha på sig under klänningen? BH och trosor har jag.. men ska man ha något mer? Och vad är bäst, med eller utan strumpbyxor i någon form för fötternas skull... :S Känner att det är dags att bestämma sig.. det är ju inte lång tid kvar nu..


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 2 Jun 14:56

    ÅH vad jag blir sur!!!!! varför kan inte folk bara vara smarta??????????


    Hur j***************************vla svårt ska det vara att söka ledigt till vårt bröllop om man har sagt att man ska komma? Och göra det i TID! Blir så arg och ledsen! Först så är det en av BMs kompisar, något som vi fick höra av hennes bror för att vi kollade så att de hade fixat boende den helgen, som inte kan komma för hon sökte ledigt nu u veckan till vårt bröllop men fick NEJ! WFT liksom?! hur tänker man då..
    Och nu sa min tärna att hon inte vet om hennes kille kommer för han vet inte om han kan byta dag med någon på jobbet.. Jag blir så *gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah*

  • cookie­andker­mit
    Äldre 4 Jun 11:44
    Monstertjejen skrev 2012-06-04 09:11:34 följande:

    Det e surt! Jag har oxå fått skumt avhopp från min kusin, som kom på för 2 veckor sedan att han skulle på festvial den helgen. Vårt OSA va den 1 maj, och då hade han haft inbjudan i ca 1 månad redan, så det tog ungefär 1½ månad att komma på att han va dubbelbokad den helgen....?


    Jag tror att jag reagerar på dålig planering av gäster bara för att jag själv planerar så jävla mycket med bröllopet nu och inte får glömma något!


    Sedan fick vi även på omvägar höra i förra veckan att min M2Bs morbror har gjort slut med sin dam så hon kommer inte, Ringde min svärmor som tar emot alla svar och hon hade inte ens hört från sin bror att han dam inte skulle med.


    Sedan tror jag vi har några som är vegiterianer, men dom har inte meddelat något när dom svarat.. :S Varför gör man inte det?


     


    Mitt enda svar är att de inte bryr sig.. :( Shit trist! BM säger att han tror att när det gäller hans tjejkompis som inte kommer nu... att det är för att hon inte "orkar". Är så himla sur på henne! jag tyckte inte om henne från början och nu blev det inte direkt bättre...
    Men, att de inte säger om de är vegetarianer.. det är ju ganska viktigt.. Vet du, tror att dom förväntar sig att ni vet att de är det.. Jag har sett till att fråga ALLA som osaat om de är något som de inte äter.. som tur var så har vi valt mat som de felsta kan äta :) Men det ska man inte behöva göra heller.. vi skrev klart och tydligt att man skulle anmäla ev allergier eller spec. mat.. tror att typ.. max 5 har gjort det av alla inbjudan.. *suck*


    Idag ska jag inte tänka på dumma människor iaf, ska och hämta min klänning om en stund :D


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 10 Jun 21:30

    Oj, är jag den enda som inte är stressad? Jag känner att jag har allt under kontroll, förutom festhäftet men det hinner jag ju göra i veckan... :) Allt annat är klart, och jag litar till 1000 på vårt toastmasterpar och att allt löser sig. :) Vi har lite handling kvar men annas så kan vi typ ta det ganska lugnt i veckan och bara njuta, dock så jobbar ju BM mån-tors.


    Något som dock STÖR jätte mcyket är att om Hotell o restaurang facket och arbetsgivarna kan enas innan tordag så är vår hotellvistelse hotad.. :( Vet inte riktigt vad vi gör då...

  • cookie­andker­mit
    Äldre 12 Jun 00:23

    *aj aj* Idag tvingade min toastmadame med mig på friskisochsvettis bas gympapass i en timme.. aj min stackars kropp. Hoppas att träningsvärken, som jag vet att jag kommer få, hinner lägga sig till på lördag ;)


    Idag har jag försökt bli klar med festhäterna, men det är svårt att få ihop nått tycker jag.. men det lär väl lösa sig. ska sitta i morgon också, sen behöver de printas och sättas ihop också.. *ojoj* vad har ni i era festhäften, om ni har några sådana????


    I morgon så ska vi handla det sista och fira min bror som fyller år och försöka bli klara med musiklistan!!
    Annnars vet jag inte riktigt vad mer som behöver göras... JO, just det, behöver bestämma om jag ska ha strumpor i skorna eller inte.. *hm* Undrar vad som blir mest bekvämt?


    På torsdag ska jag fixa naglarna och så kommer BMs marshalk upp från GBG mitt i natten sen på fredag, då kommer min tärna och min "honorary bridesmaid" så ska vi checka in på hotellet och mysa! :)


    Hår på den stora dagen kommer vara lockat och sen vara "halvuppsatt" med slöja där bak :) kommer bli fint och varmt!


    Nu är det snart dags tjejer!!! *ihhhhh*

  • cookie­andker­mit
    Äldre 13 Jun 22:13

    Jag har lyckats med att bli FÖRKYLD! :( jag orkar knapt gå till köket och hämta vatten vissa stunder.. Jag försöker vila hur mycket som helst men på samma gång så finns det ju saker om måste fixas.. :S


    Tror dock att allt är klart nuuuu! Förutom musiken.. men den blir klar i morgon! :D


    Gjorde klart festhäfterna idag, är ganska nöjd :) Tror inte att så många kommer läsa i dom på det sättet, men de finns om man behöver ha något att roa sig med en stund..


    Nej, nu ska jag dyka i säng och försöka sova med min täpta näsa! Heja oss och våra underbara bröllop :)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 14 Jun 13:01

    Ja, att vara förkyld suger, som fan! Men är iaf klar med det mesta så kan vila med gott samvete :)
    Idag så blir det inhandling av 7 blockljus som ska finnas med under middagen i festlokalens stora, runda eldstad som är i mitten av rummet. De ska få representera de 7 som inte kommer vara där, men som finns med i våra tankar (våra mor och farföräldrar, det är bara BMs mormor som lever)


    Sen ska jag fixa naglarna ikväll och efter midnatt någongång så kommer BMs marshalk hit, det ska bli lite mysigt och trevligt att se honom, han bor i GBG så vi träffar inte honom så ofta. :)


    Hur har ni planerat med förstadansen och festen?? Jag vet inte vad som blir en bra övergång.. om vi ska dansa första dansen och sen bara köra igång med partyt eller om man ska ha ett par lugna låtar och sen dra igång festen!


    Jag har också beställt fint väder på lördag, iaf under dagen! Vi ska fotas innan vigseln så det får gärna vara uppehåll fram till typ 15 då vi borde vara klara i kyrkan :)


     

  • cookie­andker­mit
    Äldre 14 Jun 21:42
    eosinmimmi skrev 2012-06-14 19:38:44 följande:
    Nu känner jag att man måste förbereda sig mentalt på att "nu händer det" NJUT; måste komma in i bröllopsstämningen nu känner jag, hur laddar ni upp??

    idag.. inte med nått.. i morgon blir det lunch med bm, hans marchalk och min honorary tärna.. sen ska vi ut och lämna grejer i lokalen.. sen ska jag och tjejerna check in på hotel och mysa. Min tärna och min honorry tärna va inte med på min möhippa så ska mysa och snacka shit med dom och sova tidigt! :)


    Va och gjorde mina naglar idag.. känns skumt, är inte van med långa naglar. men fint är det :)

  • cookie­andker­mit
    Äldre 17 Jun 11:57

    NU ÄR VI GIFTA! ALLIHOPA! :)


    Vår dag var underbar och vi är helt sjukt nöjda!!!!

Svar på tråden Vi som gifter oss den 16 juni 2012 <3