• evigtkär

    många frågor kring buketten, hjälp!

    Hur långt innan bröllopet måste man beställa en brudbukett?


    Kan man köpa en helt vanlig blomsterbukett och ha istället?


    Någon här som haft en "vanlig" bukett vid sin vigsel?

  • Svar på tråden många frågor kring buketten, hjälp!
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2012-02-16 11:27:12 följande:
    ja, tänkte också d, men det är ju snabbt fixat:)
    Tycker de hade mycket fina buketter, och vilka priser sen, med leverans dessutom..
    Nästan så jag blir sugen själv på att köra blombud på buketten.. :P
    Det absolut bästa är väl att man får se en bild på hur buketten verkligen blir, och man har ett maxpris. Inga dagspriser på blommorna och så... Skrattande
  • BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2012-02-16 11:31:06 följande:
    Det absolut bästa är väl att man får se en bild på hur buketten verkligen blir, och man har ett maxpris. Inga dagspriser på blommorna och så... Skrattande
    Precis.. det blir lätt så hysteriskt för att det är en brudbukett..
    Jag har inget intresse i att floristen ska beställa hem extra blommor osv
    för att det ska bli perfekt kvalité på blommorna..
    Jag blir gift, och det är det viktigaste.. :D
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2012-02-16 11:33:17 följande:
    Precis.. det blir lätt så hysteriskt för att det är en brudbukett..
    Jag har inget intresse i att floristen ska beställa hem extra blommor osv
    för att det ska bli perfekt kvalité på blommorna..
    Jag blir gift, och det är det viktigaste.. :D
    För mig vart det tvärt om... Men så hade jag världens underbaraste florist också Skrattande

    Jag fick ett ca-pris på 1500:- för min bukett + tärnornas buketter.
    Sen dog ju mamma, och vi bestämde oss för att göra en miniversion av mammas kistdekoration och ställa på en minnesplats vid festlokalen.
    Så jag beställde den också men det var när hon var in och veckolevererade på jobbet så vi hann inte prata pris.

    När maken skulle hämta buketterna så skickade jag med 2500:- (eller nåt sånt) och han kom tillbaka och berättade att han bara betalade 1200:- för alltihop pga att blommorna var billiga den dagen Solig
  • BrudiMaj2012
    Chicita skrev 2012-02-16 11:36:45 följande:
    För mig vart det tvärt om... Men så hade jag världens underbaraste florist också Skrattande

    Jag fick ett ca-pris på 1500:- för min bukett + tärnornas buketter.
    Sen dog ju mamma, och vi bestämde oss för att göra en miniversion av mammas kistdekoration och ställa på en minnesplats vid festlokalen.
    Så jag beställde den också men det var när hon var in och veckolevererade på jobbet så vi hann inte prata pris.

    När maken skulle hämta buketterna så skickade jag med 2500:- (eller nåt sånt) och han kom tillbaka och berättade att han bara betalade 1200:- för alltihop pga att blommorna var billiga den dagen Solig
    Oj, då hade du verkligen tur! :)
    Beklagar din mammas bortgång, villken himla fin gest att hedra henne med en minnesplats! :)
  • Chicita
    BrudiMaj2012 skrev 2012-02-16 11:39:43 följande:
    Oj, då hade du verkligen tur! :)
    Beklagar din mammas bortgång, villken himla fin gest att hedra henne med en minnesplats! :)
    Tack... Ja det kändes rätt att göra det eftersom att många som kom dit ju kände henne också. Så det var lika mycket för deras skull som för vår...
  • Rosendal22


    Så här ser min brudbukett ut!

    Jag kan varmt rekomendera konstgjord bukett. Jag beställde min från U.S.A och 1 brudbukett, 2 tärnbuketter och två corsager gick på 900 kr med frakt! Ingen kommer se att det är tygblommor! Så de ligger nu hemma i sin kartong och inväntar vår bröllopsdag.

    Jag beställde från http://www.thebridesbouquet.com/ och så gjorde även min kompis. Ett jättebra alternativ till riktiga blommor.
  • evigtkär
    Evelinas skrev 2012-02-16 10:55:57 följande:
    Hoppsan!! Det gick fort, hur har ni hunnit med o ordna hindersprövningen? Gå till en florist IDAG och berätta läget, du kommer ju inte kunna få de allra finaste rosorna (eftersom de troligtvis inte kommer hinna beställa) men en fin bukett kan du nog få ändå! Lycka till!!
    Det gick smidigt, skickade papprena och hade hindersprövningen 5dagar senare :)
  • evigtkär

    En till fråga :)


    Man kan beställa bukett med endast vita rosor (finns ingen bild på buketten) man kan välja hur många rosor man vill ha (min3 max40) och man kan välja till extra grönt och extra brudslöja.


    Hur många rosor tror ni jag ska välja för att den ska bli rund och fin men inte fööör stor. 20? Jag vill gärna ha brudslöja i, blir nog fint men ska jag även välja extra grönt i?


    Funderar så det knakar :)

  • Chicita
    evigtkär skrev 2012-02-16 13:57:54 följande:

    En till fråga :)


    Man kan beställa bukett med endast vita rosor (finns ingen bild på buketten) man kan välja hur många rosor man vill ha (min3 max40) och man kan välja till extra grönt och extra brudslöja.


    Hur många rosor tror ni jag ska välja för att den ska bli rund och fin men inte fööör stor. 20? Jag vill gärna ha brudslöja i, blir nog fint men ska jag även välja extra grönt i?


    Funderar så det knakar :)


    Kolla om du hittar en bild på en bukett som liknar den du vill ha, fast med annan färg på rosorna eller andra blommor. Då ser du ju ungefär antal och så kan du skriva en kommentar om att du vill att din bukett ska likna bukett nr/namn Glad

    Jag har gjort så när jag beställt. Eller så tar jag en bukett jag gillar och säger "jag vill ha den här men med vita/blåa/ röda blommor istället...."
Svar på tråden många frågor kring buketten, hjälp!