I helgen fick min bror och hans sambo sitt första barn!
Min bror och hans sambos dotter föddes i lördags, den 11 februari, Det är inte bestämt än vad hon ska heta. I måndags var jag och min fästman och hälsade på dom på bb. Deras dotter är jättesöt, hon sov hela tiden när vi hälsade på.
Jag är 28 år, snart 29 år och min fästman 34 år, han blir 35 år till hösten. Vi har inga barn än. Har funderat mycket gällande om vi vill skaffa barn eller ej, min fästman har ej bestämt sig men jag börjar känna en liten längtan efter barn. Jag känner mig lite stressad för åren går fort men jag vill inte stressa han med att bestämma sig. Vi är ju inte så gamla än så det är inte bråttom men jag känner att om vi bestämmer oss för att skaffa barn så vill jag ha barn innan jag blir 35 år.
Min fästman tycker det är för tidigt att skaffa barn för vi har bara bott ihop i 7 månader, fast vi har varit tillsammans i 4 år. Han vill att vi helst ska gifta oss först fast vi har inte ens börjat planera bröllop än. Vi har pratat om hur vi ska uppfostra våra barn och vi har hittat favoritnamn på både flicka och pojke.
Men vi vill båda ha en stabil ekonomi först. Min fästman har fast heltidsjobb som väktare men jag har inget jobb. Har haft sjukbidrag i ganska många år men nu mår jag så pass bra att jag söker efter deltidsjobb.Men det är svårt att hitta nåt jobb med tanke på att jag alldrig jobbat och inte har nån utbildning, jag har bara praktiserat. Drömmen är att jobba med djur men det är svårt att hitta jobb med djur.
Hur ska man veta när det är rätt tid att skaffa barn?