Inlägg från: Bride2Be12 |Visa alla inlägg
  • Bride2Be12

    Tärnklänningar SÖKES!!!!

    (Historik) - Jag hade hittat, tillsammans med mina tärnor, en klänning som skulle bäras av dem alla tre. Alla var överens. Priset var perfekt och den fanns på postorder i Sverige. Jag inväntatde sedan allas måt och så, så att jag skulle kunna vara säker på vilken strl jag skulle beställa för var och en.

    När jag sedan fått allas mått och går in för att beställa så är klänningen SLUTSÅLD!!! Utöver att denna klänning passade perfekt efter våra planer OCH budget så är detta just nu en KATASTROF!

    (Problem) - Vi söker nu en lång (typ maxiklänning) i chiffong! Den ska helst vara i vinröd, men kan annars färgas om det inte skulle finnas i den valda färgen.

    Jag söker hjälp av er nu! Var kan jag hitta en sådan klänning online??? Skall tilläggas att jag inte vill lägga mer än SEK 1000 per klänning.

  • Svar på tråden Tärnklänningar SÖKES!!!!
  • Bride2Be12
    Chicita skrev 2012-02-15 14:13:51 följande:
    Du har inte funderat på att beställa typ "chinaklänningar"?

    Det finns ju många sådana sidor. Du kan ju också hitta klänningar på e-bay

    Jo det var faktiskt meningen från första början, har beställt min bröllopsklänning från lightinthebox, så det har jag egentligen inte något emot. Det enda minuset i det är tiden det kan ta, jag behbehöver dem snarast eftersom en av tärnorna bor utomlands och är här på väldigt kort besök, just för provandet av klänningen, om 3 veckor sen ser jag inte henne förrän 3 dagar innan bröllopet. Jag vill bara vara helt säker på att jag har allas klänningar när hon kommer, så vi kan se hur de passar och hur de ser ut tillsammans

  • Bride2Be12


    Tack för alla tips! Verkligen, men tyvärr vill jag inte beställa från utlandet, så jag får gå igenom de svenska sidor ni tipsat om!

    För att vara mer specifik, så är det en vinröd chiffong - Maxiklänning, helst i tubformat - alltså utan ärm el liknande. Strl XS och M. Mer specifik kan jag nog inte vara. Men skulle ni hitta nåt så tipsa gärna.

    Här är en bild på den typ av klänning jag kan tänka mig - fast dock i vinröd


     


     


     

Svar på tråden Tärnklänningar SÖKES!!!!