• AlwaysAndForever2012

    Hur skriver man i tackkorten??

    något jag kom på att fundera på nu var ju : vad skriver man i tackkortet egentligen :D Eftersom endel gav presenter, endel inte, endel va på bröllopet, endel skicka postogram. Hur tackar man för at tkunna skriva samma i varje :)

  • Svar på tråden Hur skriver man i tackkorten??
  • daniiel

    Vi skrev "Tack" på framsidan och inuti stod det "För uppvaktningen i samband med vårt bröllop". I vissa av korten skrev vi dit en liten personlig hälsning också, tex till de vi fick låna bilen av så skrev jag dit ett tack speciellt för det. Till de flesta skickade vi dock ut kort där det bara stod lika i alla.

    Framsidan



    Insidan


  • Chicita

    Vi skrev faktiskt inget alls inne i själva korten.
    Men våra kort var helt enkelt 2 A4-papper av finare kvalité som vi vek ihop till en "bok".
    På framsidan satte vi ett kort på min bukett.
    Nästa uppslag satte vi ett kort på oss (på höger sida)
    Uppslaget därefter satte vi ett kort på gästen om vi hade ett, annars en mingelbild eller något neutralt. (också bild på höger sida av uppslaget)
    På sista uppslaget (till höger, vad annars Flört) satte vi en bild från eldshowen.
    Det här innebar att om man klippte isär "albumet" i ryggen så har man alltså 4 bilder med passpoal att sätta in i ramar om man vill.
    På kuvertet (baksidan) skrev vi helt enkelt: Tack!

  • AlwaysAndForever2012

    Vi har sådan beslutsångst vilket kort vi skulle välja, för vi har otroligt nog flera kort vi gillar som dessutmo är helt olika stil på. Ena e jätteromantisk, men man sr inte klänning eller bukett, andra har vi jätteroligt på och skrattar, tredje är mer seriös med kyrkan i bak, fjärde e fin med vinterlandskap osv. så det är svårt.därför letar jag efter ett ställe med möjlighet att ha flera kort i :) Men vet inte hur vi ska skriva. Men tack För uppvaktningen i samband med vårt bröllop, lät ju bra :)

  • AlwaysAndForever2012

    KAn man ha med nåt i stil med: För uppvaktningen i samband med vårt bröllop, Vi hade en underbar och rolig dag och ni var en del utav den... nåt i stil med det för det är ett kort under där vi skrattar och har kul.?

Svar på tråden Hur skriver man i tackkorten??