• pluggisen

kan jag ha denna???

Jag tänkte fråga er: kan jag ha denna klänningen på 80-talsfest?

• Svar på tråden kan jag ha denna???
  • Chicita

Det känns inte så 80-tal för mig (jag var tonåring i mitten av 80-talet) och det jag minns var neonfärgerna, klänningarna i jearsy-tyg, jeans med hög midja och ett smalt skärp lindat minst 2 varv runt midjan. avklippta t-shirts (midjekorta) osv...

• pluggisen

ska jag satsa på leggings, benvärmare, rosa tröja och smycken?

• Chicita
    pluggisen skrev 2012-02-10 17:54:58 följande:
    ska jag satsa på leggings, benvärmare, rosa tröja och smycken?
    Det låter som en bombsäker plan Skrattande

Om du kan hitta något brett resårskärp så kör det utanpå tröjan (som gärna ska vara så lång att den går över rumpan i så fall)

STORA smycken i plast eller trä. Om du inte hittar något så kan du köpa träkulor (typ 5 cm i diameter) och måla i neonfärger och trä upp på en läderrem Flört

Om du har långt hår så en hög hästsvans men liksom inte mitt bak, utan på sniskan är en klassisk frisyr också
    Annars så är det spret som gäller.. i med gelé och vax och låt håret spreta åt alla håll och kanter.
  • 1700tal

Jag tycker klänningen är klockren 80-tal, särskilt med rätt hår och make! Vi som var barn/tonåringar på 80-talet hade inte såna klänningar, men mammas garderob var full av såna där hemskingar! Sen är väl den utstyrsel chicita pratar om vanligare bland de yngre och kanske det man mest förknippar med 80-talet.

Och glöm för 17 inte den blå ögonskuggan, det rosa läppstifter och det krusade håret i en sned toft uppe på huvudet! Har faktiskt kvar min flitigt använda krustång från mitten 80-tal... Still going strong!

• 1700tal
    pluggisen skrev 2012-02-10 18:20:36 följande:
    puffar****
    Du behöver inte puffa när det går 5-10 min mellan inläggen..
  • 1700tal
    pluggisen skrev 2012-02-10 18:34:43 följande:
    sorry
    Haha, ingen fara!
  • Chicita
    1700tal skrev 2012-02-10 18:13:25 följande:

Jag tycker klänningen är klockren 80-tal, särskilt med rätt hår och make! Vi som var barn/tonåringar på 80-talet hade inte såna klänningar, men mammas garderob var full av såna där hemskingar! Sen är väl den utstyrsel chicita pratar om vanligare bland de yngre och kanske det man mest förknippar med 80-talet.

Och glöm för 17 inte den blå ögonskuggan, det rosa läppstifter och det krusade håret i en sned toft uppe på huvudet! Har faktiskt kvar min flitigt använda krustång från mitten 80-tal... Still going strong!

Mamma hade mest dräkter eftersom hon jobbade på konor... Dräkter med stoooora axelvaddar Tungan ute
    Och till det blusar med rysch och krås runt halsen...
    Hon hade klänningar i den modellen som på bilden, men det var från 70-talet och inte i blommönster...

Ja våfflat hår, eller på något annat sätt "misshandlat" hår var stort (i dubbel bemärkelse" *hihi*)
  • pluggisen

jag har kort hår, ska jag våffla det ändå...............nu blev jag osäker, köpte klänningen idag och nu så tvivlar jag.Jag fyller 30 och ska ha tema 80-tal med förhoppningen att de flesta kommer utklädda men jag vet inte. Vad skulle ni göra?

• Chicita
    pluggisen skrev 2012-02-10 20:45:21 följande:
    jag har kort hår, ska jag våffla det ändå...............nu blev jag osäker, köpte klänningen idag och nu så tvivlar jag.Jag fyller 30 och ska ha tema 80-tal med förhoppningen att de flesta kommer utklädda men jag vet inte. Vad skulle ni göra?
    Om du har kort hår (beroende på vilken frisyr du har då) så skulle jag försöka få till en "spretlugg" och rufs...

Om bilden funkar så kan du kanske få lite inspiration från Style  
Svar på tråden kan jag ha denna???