• sofiasmamma

Ni som är mammalediga...

Alla mammor som är hemma med bebisar och försöker planera sitt bröllop: hinner ni med?

Jag tycker det är lite synd att det krockar, jag hade gärna dykt in i planeringen med allt fokus, men nu har jag en underbar liten tjej på 7 månader som jag hellre fokuserar på... :D

Detta är inget gnäll, jag vet egentligen inte ens vad jag vill med tråden, mer än kanske kolla om det är fler som har det som jag, eller om ni lyckas fokusera bättre (hur gör ni i så fall?). Skrattande

• Svar på tråden Ni som är mammalediga...
  • daniiel

Passa på med hon sover :) Då kan du surfa runt och kika, skicka och svara på mejl, ringa runt osv.

Och stressa inte, man behöver inte sitta och planera varje dag, man hinner ändå. Du kanske kan få barnvakt någon dag, så du har en hel dag då du kan fokusera helt på bröllopet?

Jag planerade vårt bröllop på 6 månader och då pluggade jag samt var hemma med vår dotter (som då var drygt 4år) under 3 av de månaderna och enbart hemma med dottern 3 av månder. Det gick hur bra som helst :)

• Pyttsan

Vi gifter oss först i oktober, så jag tycker det går riktigt bra! Men jag började fundera redan innan jag blev gravid, vi gifter oss ett år senare än vi ursprungligen tänkt, så vi har ju hunnit känna efter lite och tänkt på de stora dragen redan för länge sen. 

Jag har börjat tidigt just för att jag vill hinna njuta av själva planeringen också, bröllopet är ju över så snabbt, men jag älskar dagdrömmeriet också! Oskyldig 

Just nu kikar vi på lite olika festplatser, det blir ganska avgörande för resten av planeringen. Och sen har jag ambitionen att göra det mesta själv av återanvänt material, eller hitta begagnade saker och då måste man vara ute i god tid och spana!

Jag tror att man inte ska ha ambitionen att allt ska vara perfekt, nånting kommer att gå på tok, men det är omöjligt att förutse vad. Vi bjuder en massa härliga människor och det är ju de som gör festen!   

• sofiasmamma
    daniiel skrev 2012-02-09 19:42:03 följande:
    Passa på med hon sover :) Då kan du surfa runt och kika, skicka och svara på mejl, ringa runt osv.

Och stressa inte, man behöver inte sitta och planera varje dag, man hinner ändå. Du kanske kan få barnvakt någon dag, så du har en hel dag då du kan fokusera helt på bröllopet?

Jag planerade vårt bröllop på 6 månader och då pluggade jag samt var hemma med vår dotter (som då var drygt 4år) under 3 av de månaderna och enbart hemma med dottern 3 av månder. Det gick hur bra som helst :)
    Jag har det nog ganska bra ändå, har festprogram i princip klart efter att ha gjort min systers (ska bara byta ut lite innehåll) och vi har troligen festen på restaurang så vi slipper tänka på dukning/mat/personal.  Menyn har vi klar.
    Egentligen är det nog klänningen som är mitt största bekymmer, men sen är det ju en massa detaljer som jag är rädd att glömma. Tur att planeringslistan här på torget finns!

Ja, jag ska nog inte oroa mig så mkt. Det är nog bara det att jag brukar kunna bli ganska uppslukad av såna här saker och nu känns det så avlägset och overkligt. :D
  • Saandraa

Jag har en son på 16 månader hemma. Vi gifter oss i november så har god tid på mig att planera. Men jag passar på att sätta mig vid datorn när han sover eller när han leker snällt på sitt rum. Han var med mig när jag provade/köpte brudklänningen och det gick jättebra. Hitills har jag lokal, kyrka och transport klart!

Svar på tråden Ni som är mammalediga...