• lyckbrant89

    Gifta i thailand

    Jag och min sambo planerar att smita till thailand och gifta oss, men tips vart vi kan gifta? någon vackert ö?
    som finns ink smink, fotograf, middag , hotell m.m :)

    funderar att gifta i khao lak eller likdant..

    någon av er har gjort det så snälla berätta!
     

  • Svar på tråden Gifta i thailand
  • Emmie

    Absolut Koh Lanta röstar jag på! Underbart ställe! Skrattande

    www.weddingbykatarina.se

    Hon hart lång erfarenhet av bröllop och är duktig och proffsig!

    Många gifter sig på Lanta, det är en riktigt härlig bröllopsö, men det finns andra fina ställen också förstås...

    Koh Samui är också mkt mysigt. Där vet jag att det finns en arrangör som heter Signature Wedding

    www.thesignatureweddings.com/samui-wedding.html 

    På Phuket finns många arrangörer. En tjej som heter Maria (?) som är duktig, men minns inte namnet på företaget...

  • Mattias12
    jonnagoransson skrev 2012-08-07 10:08:03 följande:

    Vi gifter oss på klong nin, på ett ställe som heter Lanta Round House.


     


    Skräddare.. hm, nja jag vet inte, jag har inte sytt upp så mycket kläder alls, men min sambo har sytt upp kostymer och skjortor, men tror inte att det är så stor skillnad på dem, det som behövs är mycket tid, så att man kan komma varje dag och prova, för de har inte riktigt samma smak som oss skandinaver, utan syr gärna jätte stora kläder. Så se till att vara där i god tid och se till så att ni får prova ut kläderna flera gånger, och säg till om ni inte blir nöjda och säg att de får göra om och göra rätt =)


     


    De skräddare som min sambo har varit till har varit de som ligger inne i Saladan, finns två stycken på samma sida som seven eleven, finns bara en sådan butik inne i saladan, en ligger innan och en efter, men skulle nog tipsa om den som ligger efter. Om man kör söder ifrån och kommer in till saladan så blir det efter seven eleven som ligger på höger sida.


    Tack för tipset!


    Kommer att åka in till Saladan första dagen vi kommer till Koh Lanta. Tänkte leta upp lite bilder här hemma hur jag tänkt mig klänningen, sen får vi bara hoppas att de hinner få färdigt kläder till oss och som blir som vi tänkt.


    /Malin


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • Mattias12
    Maria887 skrev 2012-06-19 16:55:36 följande:
    Hej!
    Läste på forumet att ni oxå ska gifta er på Loh Lanta i vinter =)
    Blev lite nyfiken på hur långt ni kommit i planeringen så jag vet om jag ska bli stressad eller jag kan ta de lugnt ett tag till ;) Vi ska gifta oss i februari 2013 och har bokat in datum hos Lanta divers samt bokat boende och flygresa. Så vi har mkt kvar i planeringen ;)

    Vi har nog kommit ungefär lika långt som ni i planeringen och vårt datum för bröllop med Lanta Divers är bokat den 10 december.


    Så om du frågar mig så behöver du inte känna dig så stressad...


    Fast jag börjar känna mig liiite stressad nu... men vi har ju inte så långt kvar och veckorna går så fort.


    /Malin


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • jonnagoransson

    För oss börjar det rulla på nu, vi har bokat


    - svenskt par som ska sjunga under vigseln och under festen.


    -Våra papper är skickade och bör vara klara nu.


    -Borgmästaren är inbokad för att komma ut och skriva under våra papper


    - Min klänning och M2B kläder är inköpta.


    - Bröllopssvit bokad


    - SPA kväll för mig och tärnan


    - vigselprogrammen är på G och även festprogrammen


    - florsit och tårta är bokat och beställt


    - Bord och stolar är bokade, med vita "drag" över stolarna, samt lila organsaband att göra rosetter av att ha runt stolarna


    - Evenemang dagen innan bröllopet är bokat


    - Fotografen är bokad.


    - Bestämt vilken mat vi vill ha samt vilken alkohol som ska serveras


    - Vigselförrättare är bokad


    Så ja vi har kommit långt så det känns jätte skönt, vi åker ju ner om ganska precis 2 månader, så tiden går fort nu! =)


     

  • Madde1212

    Vi ska gifta oss i feb 2013 i Thailand Kha Lak och vi kommer inte vidare. Någon som vet om någon som kan hjälpa.

    Mvh Madde 

  • Mattias12
    Madde1212 skrev 2012-09-24 13:55:27 följande:
    Vi ska gifta oss i feb 2013 i Thailand Kha Lak och vi kommer inte vidare. Någon som vet om någon som kan hjälpa.

    Mvh Madde

    Hej Madde!


    Var har ni "fastnat"? Hur långt har ni kommit?


    Mvh


    Malin


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • FinaFina
    jonnagoransson skrev 2012-08-06 14:24:32 följande:

    Jag och min blivande man gifter oss 121212 på koh lanta, vi har en "privat" bröllopskoordinator där nere som fixar allt till oss.


    Vi har kommit väldigt långt i vår planering, så om du undrar över något så hör gärna av dig till mig.


    Vi kommer vara ca 50personer på vårt bröllop.


    Jag har förövrigt varit på koh lanta i dryga 6månader och känner ön ganska så bra, så om ni beslutar er för att var där så kanske jag kan svara på en del frågor =)


    Vårt bröllop kommer att bli giltigt samma dag, borgmästaren på koh lanta kommer att komma till bröllopet och singera våra papper.


    har du nåt bra tips på restaurang för bröllopsmiddagen , vi kommer vara 20 pers och vill gärna ha en mysig restaurang med god thaimat , gärna inte mitt bland en massa andra människor.. vi gifter oss på relax bay , och tanken var först att ha middagen där , men har hört både ris och ros om restaurangen där.. och det skule bli ganska dyrt, ca 1000 bath/pers + dricka.

  • jonnagoransson
    FinaFina skrev 2012-10-04 16:44:09 följande:

    har du nåt bra tips på restaurang för bröllopsmiddagen , vi kommer vara 20 pers och vill gärna ha en mysig restaurang med god thaimat , gärna inte mitt bland en massa andra människor.. vi gifter oss på relax bay , och tanken var först att ha middagen där , men har hört både ris och ros om restaurangen där.. och det skule bli ganska dyrt, ca 1000 bath/pers + dricka.


    Hej!


    Oj vad svårt, alltså, jag tycker ju personligen att Rod på Funkey Fish har super god mat och det är ett väldigt mysigt Thai ställe. De har bra priser på mat, och pratar man med Rod och berättar att det är en bröllopsmiddag, så brukar han se till att göra det lite extra fint. De har fantastiska Hot Plates där som är helt underbara. Men när ni kommer ner så åk dit och titta ligger på LongBeach/pra ae.


    Sen så finns ju Red Snapper som har fantastik mat, tror att de har Thai också, men de är också ganska så dyra.


    Thai Cat ska också ha god mat och jag har ofta fått höra att man måste åka dit och äta, men har aldrig varit där tyvärr så vet inte hur stället ser ut. Men det ligger också på long beach.


     

  • Madde1212
    Mattias12 skrev 2012-09-27 21:28:16 följande:

    Hej Madde!


    Var har ni "fastnat"? Hur långt har ni kommit?


    Mvh


    Malin


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
    Hittar ingen som kan hjälpa oss i Khao Lak
  • FinaFina
    jonnagoransson skrev 2012-10-08 08:18:57 följande:

    Hej!


    Oj vad svårt, alltså, jag tycker ju personligen att Rod på Funkey Fish har super god mat och det är ett väldigt mysigt Thai ställe. De har bra priser på mat, och pratar man med Rod och berättar att det är en bröllopsmiddag, så brukar han se till att göra det lite extra fint. De har fantastiska Hot Plates där som är helt underbara. Men när ni kommer ner så åk dit och titta ligger på LongBeach/pra ae.


    Sen så finns ju Red Snapper som har fantastik mat, tror att de har Thai också, men de är också ganska så dyra.


    Thai Cat ska också ha god mat och jag har ofta fått höra att man måste åka dit och äta, men har aldrig varit där tyvärr så vet inte hur stället ser ut. Men det ligger också på long beach.


     


    ok, det låter ju alldeles utmärkt på funkey fish , ligger det på stranden ?


    vi hade ju helst inte velat sitta mitt bland alla andra gäster , vi är 20 st


    fy vad jag är velig , men det är väl bröllopsnerverna


     


    Nu är ialla fal klänningen beställt , och ringarna är klara.. vi ska bara bestämma vad det ska stå i dem

  • FinaFina
    jonnagoransson skrev 2012-10-08 08:18:57 följande:

    Hej!


    Oj vad svårt, alltså, jag tycker ju personligen att Rod på Funkey Fish har super god mat och det är ett väldigt mysigt Thai ställe. De har bra priser på mat, och pratar man med Rod och berättar att det är en bröllopsmiddag, så brukar han se till att göra det lite extra fint. De har fantastiska Hot Plates där som är helt underbara. Men när ni kommer ner så åk dit och titta ligger på LongBeach/pra ae.


    Sen så finns ju Red Snapper som har fantastik mat, tror att de har Thai också, men de är också ganska så dyra.


    Thai Cat ska också ha god mat och jag har ofta fått höra att man måste åka dit och äta, men har aldrig varit där tyvärr så vet inte hur stället ser ut. Men det ligger också på long beach.


     


    förresten , vad är hot plates för nåt ??!!
  • jonnagoransson

    Hejsan!


    Funky Fish ligger precis vid vattnet och det är väldigt fin solnedgång där, de har en resturang under tak där alla gäster sitter. Nu vill jag inte lova för mycket, men ägaren där brukar kunna fixa det mesta, så frågar man om han kan duka på stranden så brukar han kunna göra det.


    Hot Plate är som ett gjutjärnsfat som man lägger mat på, som är så gott som rå, sen så häller de över marinad och någon alkohol som brinner, så tänder man eld på dem och tillagar maten så, så det brinner och röker från plattorna och de är stekheta. Effektfullt och gott =)


    Stranden är long beach och jag tror att det är den andra stranden söder ut från saladan, ca 10min i tuktuk fran saladan och dit.

  • FinaFina
    jonnagoransson skrev 2012-10-11 15:55:22 följande:

    Hejsan!


    Funky Fish ligger precis vid vattnet och det är väldigt fin solnedgång där, de har en resturang under tak där alla gäster sitter. Nu vill jag inte lova för mycket, men ägaren där brukar kunna fixa det mesta, så frågar man om han kan duka på stranden så brukar han kunna göra det.


    Hot Plate är som ett gjutjärnsfat som man lägger mat på, som är så gott som rå, sen så häller de över marinad och någon alkohol som brinner, så tänder man eld på dem och tillagar maten så, så det brinner och röker från plattorna och de är stekheta. Effektfullt och gott =)


    Stranden är long beach och jag tror att det är den andra stranden söder ut från saladan, ca 10min i tuktuk fran saladan och dit.


    tusen tack för svar , vi gifter oss på relax bay.. tror nog vi struntar i middagen där och åker till funky fish och pratar med ägaren


    hot plates låter ju väldigt spännande , har jag aldrig sett innan , vet inte alls hur det fungerar men hade ju varit roligt att ha det på bröllopsmiddagen , om det är möjligt till 20 pers samtidigt vad ungefär kostar det ?

  • jonnagoransson

    Ja dte kanske är svårt att få till till 20pers, men åk dit och provät!! =) Såå goda! Oj vad kan en sådan kosta!? 200bht max, tror egentligen att de ligger på 90-110bht, men vågar inte säga. Vi bor ofta hos honom och betala därför aldrig maten direkt utan skriver upp det på nota....


    Herregud, vi vann tydligen veckans par, hade helt glömt av att jag skickar in det till BT, så blev chokad igår och bara satt och skrattade medan sambon tyckte att jag kunde valt en annan bild! Haha

  • FinaFina
    jonnagoransson skrev 2012-10-12 08:27:46 följande:

    Ja dte kanske är svårt att få till till 20pers, men åk dit och provät!! =) Såå goda! Oj vad kan en sådan kosta!? 200bht max, tror egentligen att de ligger på 90-110bht, men vågar inte säga. Vi bor ofta hos honom och betala därför aldrig maten direkt utan skriver upp det på nota....


    Herregud, vi vann tydligen veckans par, hade helt glömt av att jag skickar in det till BT, så blev chokad igår och bara satt och skrattade medan sambon tyckte att jag kunde valt en annan bild! Haha


    åh vad roligt


    vi tyckte maten skulle bli alldeles för dyr om vi skulle ha det på relax bay , 800-1200 bath/pers skulle dem ha. det är ju ganska mycket för att vara i thailand , sen har jag hört både ris och ros om maten där.

  • Mattias12
    Madde1212 skrev 2012-10-10 13:05:10 följande:
    Hittar ingen som kan hjälpa oss i Khao Lak

    Tyvärr vet jag ingen som arrangerar bröllop i Khao Lak. De enda jag vet som utför svensk laglig vigsel i Thailand är 2 arrangörer på Koh Lanta, Lanta divers och Travel Insight.


     


    Det ska va gött och leva, annars kan det kvitta!
  • Utomlands 2013

    Jag testar att få igång denna tråden, den andra har ingen nappat och svarat i.


    Vi gifter oss snart på Koh Lanta och jag är nyfiken på hur era bröllop var? Berätta gärna om dem.


    Vilka restauranger åt ni på? Meny? Nöjda?

Svar på tråden Gifta i thailand