• Shaii

Nån som planerar bröllop i Kinnekulle-trakten?

Hej på er!
    Vi planerar bröllop nästa sommar och är sugna på att  gifta oss runt Läckö, Kinnekulle och behöver lite inspiration och tips från er andra som kanske redan gift er där eller planerar att göra det. Hur har ni tänkt göra med maten och vilken lokal har ni valt?

Vi funderar på buffé från Forshems Gästgivaregård men har inte hittat nån lokal ännu. Vi funderar på Smedjan på Hellekis Säteri men skulle gärna vilja höra om någon har erfarenheter av dem eller kan tipsa om något annat bra. Vi bor själva i Göteborgsområdet så vi vill gärna samla ihop några förslag innan vi åker upp för att titta närmare :)

Så jag tar tacksamt emot alla tips och idér! 

• Svar på tråden Nån som planerar bröllop i Kinnekulle-trakten?
  • Vichy

Ska på bröllop i trekten där i sommar. Och min m2b skulle vilja gifta sig där omkring när det ska bege sig.
    Men själv har jag ingen aning...

• VictoriaN

Hej,

Jag har varit på två bröllop i området. Ett var i slottskapellet på Läckö Slott och sen fest på Sockerbruket eller Sockertoppen eller vad det nu heter, i Lidköping i alla fall. Jättefin lokal! Då bjöds det på buffé som brudparet hade ordnat på annat håll, så där kan ni ju säkert ha den buffén ni funderar på :) Värt att titta på tycker jag absolut! Vi åkte chartrad båt över från Läckö Slott, även det jättemysigt :)

Har även varit på bröllopsfest på Lundsbrunns kurort. Kommer inte ihåg vilken kyrka det var dock. Lundsbrunn var jättefint utomhus, men matsalen var lite småtråkig. Men jag tror ev. att de har olika beroende på hur många man är. Vet inte om man kan ha buffé där dock.

Sen vet jag inte hur många ni är och vad ni vill ha för stil, men Läckö Strandgård är mysigt och har även boende :) Har för mig att man kan ha med buffé även där...

Tja, det var några små tips iaf :) Vi bor också i Göteborg, så vi har bokat övernattning de gånger vi har varit där uppe. Bott på Hotell Läckö och på Lundsbrunn och på Strandgården. Lycka till! :)

• Shaii

Tack för dina tips :)
    Ska kolla upp Sockerbruket. Chartrad båt lät ju jättemysigt! Har även funderat på Läckö Strand och har mailat dem ett par ggr men inte fått nåt svar. Jag får väl anstränga mig och lyfta luren nån dag :)

Vi kommer bli mellan 40-60 pers (beroende på hur mycket pengar vi lägger på mat och lokal) och kommer ordna med boende för våra gäster. Vigseln blir en borgerlig ceremoni men vi har inte bestämt vigselplats ännu 

Svar på tråden Nån som planerar bröllop i Kinnekulle-trakten?