Inlägg från: 1700tal |Visa alla inlägg
  • 1700tal

    Hjälp av blomkunnig önskas

    Calandiva är en förädling av vanlig kalanchoe och har dubbla blommor. I övrigt ser de ganska lika ut i plantan. Calandiva brukar va dyrare så ska du ha många är det kanske inte värt det. Personligen har jag aldrig varit så förtjust i kalanchoe men calandiva får godkänt av mig.


     


    Tror inte det funkar att dela en stor planta till flera små. För det var väl så du menade? Dessutom är ju de stora plantorna höga, skulle inte det se lite konstigt ut som små bordsplanteringar?


     


    Hortensia finns ju åt limehållet, det kanske man kan anse va lite gulaktiga. Men orange finns inte.

  • 1700tal
    BlomAnna skrev 2012-02-09 14:32:33 följande:
    Tack!

    Jag får nog göra på att köpa de som kallas mini då. Kanske kan få mängdrabatt

    Vi har lite hösttema och vill gärna ha höstfärger men lime kanske skulle funka ihop med någon annan blomma i höstigfärg. Hade tänkt ha hortensia i brudbuketten men eftersom jag vill att den ska gå i gult,organge,rött kanske jag får tänka om....

    Men vita hortensia finns ju också, om du gärna vill ha dem i buketten men blanda in höstfärger ihop med dem? Håller med om att lime kanske inte är den ultimata höstfärgen, känns kanske mer "friskt", frächt och vårigt.. Nejlikor finns ju i många höstigare färger, orange osv. Och prisvärda är de..


     


    Hehe, mitt nick är inte helt tillförlitligt heller. Lever i allra högsta grad nu.

  • 1700tal
    BlomAnna skrev 2012-02-09 14:44:32 följande:
    Hade tänkt rosor men nejklikor är ju mycket mer fylligt. TACK!!.
    Är väldigt förtjust i nejlikor själv. Lite "rufsigt" sådär! Liljor finns ju i massa orange och gula varianter förresten!
Svar på tråden Hjälp av blomkunnig önskas