annapanna88 skrev 2012-02-08 21:14:14 följande:
Jag håller också på att klura på det här med bordsplacering...
Min pappa gick bort för ett par år sedan. Mina föräldrar har varit skilda länge och mamma har en särbo sen ca 13-14 år. Så det här med traditionellt honnörsbord går ju bort, jag kan inte bara "ersätta" min pappa med mammas nya.
Men samtidigt skulle jag vilja ha våra föräldrar nära oss, och även mammas nya då han har funnits i mitt liv länge (kan också tillägga att vi inte kommer att ha något brudfölje).
Pga hur lokalen ser ut kan vi inte heller ha ett eget bord, utan vi måste ha som ett E.
Så jag förstår dina funderingar TS. Förhoppningsvis kommer vi på något bra tillslut :)
Jag hade en liknande situation, då min pappa inte var med av olika skäl. Vi hade också ett E-bord, med ganska lång "rygg" där vi satt på mitten. Jag övervägde att sätta min storebror på pappas plats bredvid mig, men han behövdes på ett annat ställe. Så till slut hoppade jag helt enkelt över den platsen och satte svärmor direkt på min högra sida. Sen satt min mamma till vänster om min man och hade svärfar som bordskavaljer förstås.
Mammas man hade svärfars fru till bordet, och svärmors man min brorsas sambo. Alla var nöjda.