• Brud I Framtiden

Klack eller inte?

Hej!

Är det någon här som är bra mycket längre än sin blivande och ändå tänker ha klackar på sig på den stora dagen?

Jag själv är nämligen 14cm längre än min blivande och jag sitter och funderar på om jag ska ha klackskor eller inte? Jag kan tillägga att jag redan nu (utan klack) måste böja mig lite för att kunna kyssas/kramas. Men vad har ni för åsikter/tankar kring detta?:)

Får gärna svar från er alla som kan tänkas dela med sig utav sina tankar kring detta! :)

• Svar på tråden Klack eller inte?
  • Ekorren

Jag är inte längre, men bara två cm kortare än min blivande och brukar ha högklackat på mig om vi ska ut, och då blir jag längre. På bröllopet tänker jag dock ha ballerinaskor, dels för att det är bekvämast men också för att jag vill känna mig lite "mindre". Brukar du ha högklackat när ni är ute på middagar/fester tillsammans? Jag tycker du ska köra på det som är bekvämast och det du tycker är snyggast, och kanske fråga blivande om sin åsikt också.

• Pyttsan

Tycket din karl att det är jobbigt att du är längre än honom? 

Annars tycker jag att du ska köra på klackar om du kan gå i klackar och trivs med klackar. Du är ju längre oavsett och det är väl inget som era bekanta tänker så mycket på, de känner ju er redan! Han är killen som gifter sig med fotomodellen ju! Flört Jag reagerar nog inte över att en kvinna är längre, det finns ju en massa stiliga fruntimmer och en massa korta killar. Är själv ganska lång och tycker många karlar är kortare än jag. Jag är längre än min sambo när jag har klackar och jag har nog klackar ändå ibland.

Känner du dig obekväm, så skippa! Annars kan det hända att du börjar gå krokig och ser obekväm ut och du ska få glänsa, sträcka på dig och bara må bra hela dagen! 

• Brud I Framtiden

Ja iofs så är det ju redan sådan stor skillnad så han har ju blivit van med det redan. Och han har absolut inga problem med att jag har klackskor på mig, det är nog snarare jag själv som använder det mycket mer sällan sedan vi blev tillsammans just för att jag blir över ett huvud längre än honom i de klackskor jag äger.
    Men jag tycker att det känns mycket mer "kvinnligt" att ha klackar på sig, så jag kanske kan köpa några som inte har mer än kanske fem cm klack till bröllopet. Så får jag känna mig lite "kvinnlig". :)

Tänkte nog mer på hur det kommer att se ut på bröllopsbilderna sedan om jag är mycket längre och måste stå helt böjd för att kunna kyssa honom:P. Men det är ju också väldigt "vi", man kanske inte ska försöka att "dölja" den enorma längdskillnaden utan försöka framhäva det som någonting unikt för oss. :)
    Det hela sitter nog väldigt mycket i mitt huvud då man som tjej inte "brukar" vara den långa i förhållandet. Har nog redan från väldigt liten ålder fått den uppfattningen att killen "ska" vara längre. Men sedan drog man iväg till att bli 1.80 så då kan man inte styra det så mycket själv. Men det viktigaste är väl att i mina ögon har jag världens mest underbara kille och då spelar väl längden ingen roll.:)

Tackar för positiv feedback!:)

• Ekorren

Jag är 1.81 men hade "turen" att falla för en som var liiite längre iaf ;) Sen på bröllopsfotona kan man ju "mixtra" lite så att han ser längre ut eller att man inte tänker så mycket på det på några bilder (om man vill alltså). Tex att han står några trappsteg högre upp i en trappa, att du sitter ner och han står osv. det går ju att göra många fina bilder utan att man står "rakt upp och ner" och då blir inte längdskillnaden ett så stort fokus heller :)

• Pyttsan

Såklart ni inte ska dölja det som är väldigt "ni"! Solig

Jag tror inte du är ensam om att det sitter i huvudet att man "ska" vara kortare, väga mindre för att vara "kvinnlig". Det är inte lätt att bara sluta tänka så, men det är modigt, viktigt och moget att träna på att se förbi såna ytligeheter och fokusera på annat! 

• pulmonate

Även om du har ballerina skor på dig, så är du ändå längre, så då kanske man lika bra kan vara +5cm till med klack om du känner dig finast i det. Man är van vid att se tjejer som är längre nu för tiden. Alla supermodeller som gifter sig med normalt långa killar. Det är i så fall bara om din kille har problem med det, men det verkar han inte ha, eller? 
    Jag är inte alls så lång i Svenska standard, 175 men här i Italien är jag längre än de flesta killarna speciellt om man har klackar på sig. Min kille är bara 2-3cm längre än jag så jag funderar också på om man ska ha ballerina eller inte. Jag är ingen som brukar ha klack annars, men tycker man går och står finare om man har det.  

• Brud I Framtiden

Ja det är sant. Dags att komma ifrån sådana ytligheter! Tyvärr lättare sagt än gjort. Men jag vet att det bara sitter i mitt eget huvud och absolut inte i hans, så problemet är ju hos mig själv.
    Tror det lutar starkt åt att jag kommer ha klackar!:) Känns mycket bättre efter att ha fått "någons" åsikt och synpunkt på det mer än min egna och hans. :)

"Pulmonate" Jag håller helt med, gångstilen blir helt annan!:) Men hur fungerar din kille med sådant? Är han okej med om du har klackskor på dig när ni är med varandra? Tänkte eftersom han faktiskt är lite längre och då inte är van vid att vara kortare.

• Brudiframtiden

Ursäkta att jag hoppar in...trodde inte att man kunde ha så lika nick...

• Brud I Framtiden

Jo jag tänkte först ha "BrudIFramtiden" då jag inte visste att man kunde ha mellanslag i "namnet", men det fungerade inte då det redan var "taget" , så då provade jag med mellanslag och det fungerade!
    Kände att det var det mest passande nicket då jag inte kommer att ha mitt bröllop fören om senast 6 år när vi hunnit spara ihop till det. Hoppas det känns lugnt för dig ändå! :) Menade absolut inte att "ta" någon annans namn. Kom helt enkelt inte på något mer passande.

• pulmonate
    Brud I Framtiden skrev 2012-02-05 15:49:24 följande:
    Ja det är sant. Dags att komma ifrån sådana ytligheter! Tyvärr lättare sagt än gjort. Men jag vet att det bara sitter i mitt eget huvud och absolut inte i hans, så problemet är ju hos mig själv.
    Tror det lutar starkt åt att jag kommer ha klackar!:) Känns mycket bättre efter att ha fått "någons" åsikt och synpunkt på det mer än min egna och hans. :)

"Pulmonate" Jag håller helt med, gångstilen blir helt annan!:) Men hur fungerar din kille med sådant? Är han okej med om du har klackskor på dig när ni är med varandra? Tänkte eftersom han faktiskt är lite längre och då inte är van vid att vara kortare.
    Nja, min kille är inte såå pigg på att vara kortare. Folk tror ofta att han är kortare än vad han egentligen är (178-180) så då syns det ju ännu mer om jag då har klack. Har jag 5cm klack brukar vi vara ungefär lika långa. Så jag har nog inte högre än så. Killen kan ju också ha lite klack men det ska ju inte vara för obvious. Kanske borde be Tom Cruise om råd (Under Rom's film festival där jag jobbade, och han hade ganska stor klack på sina skor..*ler*). Men han har ju också alltid valt långa tjejer (Nicole Kidman = 1,80+) så han kan ju inte ha problem med det egentligen. 

Jag har också problemet att där vi ska gifta oss så är underlaget jätte ojämnt. Så det krävs även en stadig sko.
Svar på tråden Klack eller inte?