Love Knot-ring som förlovningsring?
Vi letar just nu förlovningsringar och jag har blivit helt såld på love-knot-ringar.
Vad tycker ni? Tror ni man tröttnar eller är det en fin unik grej?
Vi letar just nu förlovningsringar och jag har blivit helt såld på love-knot-ringar.
Vad tycker ni? Tror ni man tröttnar eller är det en fin unik grej?
Om du verkligen gillar den så ska du ju såklart ha en sådan. Det är väl egentligen samma sak som att ha färgade stenar (typ rubiner, smaragder, you name it) i sin ring. Det kan man ju också tröttna på. Eller så kanske ringen är för vanlig, för tråkig? Det är få saker man aldrig riskerar att tröttna på i livet. ^^
Pst, man kan alltid byta ringar senare om det skulle vara så. Kanske om man förnyar sina löften eller på någon jämn bröllopsdag? För den delen går en tisdag i udda vecka på ojämnt datum också bra om man vill. ;)
Jättefin tycker jag.
Men den är ju väldigt tunn, jag hade nog varit lite rädd att den inte höll på sikt. Dessutom svår att hitta passande vigselring till.
Kanske kan passa bättre som en "extraring" än som förlovningsring?
Varför inte
MEN det är alltid bra att veta ungefär vad man ska ha för vigselring till så du inte får problem med att inget du vill ha passar till förlovningsringen.
Är detta förlovningsringen du vill ha, så kör på! Den är jättefin och roligt tycker jag med någon som vågar välja något lite annorlunda :)
Om den sedan inte passar till en vigselring eller om du tröttnar på den, vad gör det? Lägg den i en låda ett tag då, häng den i en kedja runt halsen, rama in den, flytta den till andra handen. Finns massor av möjligheter.
Huvudsaken är ju att du trivs med ringen du ska bära nu! :)
Ja den är så så fin!!! Och så så dyr typ 750 dollar. finns på: finnjewelry.com/
Ja om man tröttnar kan man ju alltid byta. faktiskt. Men har funderat på en tunn guldring (typ samma tjocklek och rundning), gillar att det blir lite missmatch men ändå traditionellt med två guldringar. fast med en liten tvist så att säga!
Jag känner en man som har en liknande ring som vigselring, fast hans är två tunna trådar som bildar en råbandsknop, det ser lite mer ut som evighetssymbolen (liggande åtta). Han har haft den i många år nu och varje gång jag ser den tänker jag att det verkligen är en klassisk ring. Jag tror inte att man tröttnar och inte heller att den blir omodern, annars tycker jag man att verkligen kan se tydliga trender i ringars utseende nuförtiden. Men det här känns som en klassisk ring!
Gud vilken fin ring och kul med något annorlunda som inte alla andra har. Klart att den kan fungera som en förlovningsring och precis som någon annan skrev så kan man ju byta om man tröttnar och vill ha en annan förlovninsring såsmåningom. Gillar du/ni den så kör på den!
jag har så svårt att bestämma mig. vill ju egentligen inte byta. ska vara ringlös ett litet tag till och tänka. (åh, vill ju inte alls det. typiskt att vara velig!) men annars om det inte blir denna blir det en 2,5 mm. helrundprofil i vittguld, precis som karln.
Jättefin ring!
Men jag tycker 5000 låter ganska dyrt för en ring med så lite material. Den ser inte supersvår ut att göra heller.. du kan inte gå in på någon guldsmedsaffär med en bild och fråga vad dom skulle ta?
bra tips. det ska jag göra. tack!