• eosinmimmi

Era egna skönhets förberedelser!?

Hur tänker ni göra??

Jag funderar på att sola lite innan så man inte är lika vit som klänningen, ska ni?

Hur lång innan börjar ni då?

Maikyr, hur långt innan bröllopet kan man/bör man göra det?

Kanske inte för tidigt?

Lycka till alla brudpar!

• Svar på tråden Era egna skönhets förberedelser!?
  • augustesen

Min plan är att åka på en utlandssemester ca 3-4 veckor innan bröllopet, sola solarium gör jag inte men kommer nog sitta på balkongen och sola varje sekund efter utlandssemestern för att inte tappa färgen!

Jag kommer göra förstärkning på naglarna ca 3 dagar innan bröllopet. Ska du bara göra en manikyr och ha tex fransk skulle jag nog säga tidigare två dagar innan men troligtvis dagen innan om du har tid så att inte naglarna går sönder eller lacket chippar. Men såklart beror det på hur känsliga naglar man har :)

• caruba

Jag kommer försöka sköta mitt hår och hyd nu framåt till oktober. Vi får se hur länge jag är "duktig".
    Kommer nog få en manikyr två dagar innan. Annars vet jag inte.

• Lilique

Jag ska börja sola solarium snart har jag tänkt, vet dock inte hur ofta och under hur lång tid jag ska göra det ännu. Min tärna behöver bara se en ritad sol på ett papper för att bli pepparkaksbrun och bröllopet är den 30 juni så jag ligger lite risigt till på den fronten. Jag är så mjölkvit att det inte går att se på mig i direkt solljus. Soldater kastar in mig i okända rum för att slippa köpa in flashgranater. Min händer försvinner om jag håller i en bunt kopiatorpapper. Typ så.

Ska bleka tänderna hemma med BeConfiDent med. Ska börja med det snart så att jag kan ta det långsamt och försiktigt. Min blivanded har ett sånt colgate-smajl att man blir bländad, jag kan ju inte vara sämre ;)

Manikyren hade jag tänkt göra ca 2-3 dagar innan men det är lite flytande. Beror på vilken sort jag kommer fram till att jag vill ha.

• eosinmimmi

Lilyque! Då är vi två! Min tärna är också en sån skönhet som bara blir brun av att tänka på det, jag får kämpa och får nog också planera in solariet i god tid! När gifter ni er?

SKa ni göra manikyr med egna naglar eller bygga? Fransk? Handerna lär ju vara viktiga med tanke på att man troligen kommer visa upp the ring!!

• Bröllop201206

Om ni inte är vana att sola solarium eller annars blir lätt bruna så e mitt tips att börja sola en bra bit innan bröllopet för att bygga upp brännan så ni inte blir rödbrända kräftor på er vigsel. Börja sola en kort tid första gången och låt sedan huden vila i en till 2veckor beroende på hur er hud reagerar mot solariet, sedan ökar ni på tiden ni solar, och sedan närmare vigseln kan ni sola kanske varannan dag men vila 3dar innan bröllopet så ni inte blir röda. Jag är en sån som lätt blir brun utan att bli bränd, så jag tänker börja sola en månad innan bröllopet, så har man en fin färg och inte ser rödbränd ut bröllopsdagen. Jag tänker fixa akryl-naglar fransk manikyr, 2-3dar innan vigseln så är naglarna fina till vigselringen;) Håret kör jag mycket hårinpackningar och kurer så det återfuktas å blir mjukt tills jag en månad innan bröllopet tänker färga håret, inte mycket mörkare men lite så håret skiner å får samma färg i hela håret:) Ansiktet kör jag mycket acne-produkter på nu, då det tar tid innan resultat visas( jag har redan sett bra resultat redan)för jag får lätt acne av hormoner i kroppen. Sen tränar jag kroppen med kondition. Tänderna tänkte jag oxå bleka en månad innan.

• daniiel

Jag gifte mig augusti 2011 förberedde mig såhär:

- Var utomhus i solen under sommaren. (Solade inte)
    - Solarie 4ggr under 2 veckor före. (2ggr/vecka alltså)
    - Färgade håret ca 1 vecka före.
    - Duschade dagen före.
    - Målade naglarna med Isadora Nail Whitener kvällen före. (Använder den jämt)

Klart ;D

• gbg2012

-bleka tänderna(så måste vara noga med tandtråd och sånt)
    -hud och hår
    -färga och klippa hår en vecka innan
    -ansiktsbehandlingar(fick två stycken i present)
    -sola vet jag inte än hur jag ska göra..
    -manikyr dagen innan
    -träna

Detta är väl tanken. =) 

• Dina
    eosinmimmi skrev 2012-02-02 20:25:39 följande:

Lilyque! Då är vi två! Min tärna är också en sån skönhet som bara blir brun av att tänka på det, jag får kämpa och får nog också planera in solariet i god tid! När gifter ni er?

SKa ni göra manikyr med egna naglar eller bygga? Fransk? Handerna lär ju vara viktiga med tanke på att man troligen kommer visa upp the ring!!

Automatisk bränna är en gåva men också ett gissel. Vår dag e 21/7 och då har jag hunnit påta i trädgården hela våran, så brännan bör vara på plats. Men upptäkte precis att det inte är någon fördel pga jag ska ha axelbandslös klänning.. blir till att BUS:a där axelbanden suttit (snyggt med oranga rallyränder på axlarna...?? :P).
    Annars har jag precis kommit in i en bra hudrutin med rengörning och återfuktning, håret struntar jag i att färga -har en tendens att gå av av sig själv så för att behålla ruffsen är det bättre att vara på den säkra sidan...-, inpackning är jag redan en hejjare på och 2 dagar innan är det dags för gelenaglarna. Duscha och raka skånkarna dagen innan kanske eller på morgonen, beroende på hur dags man vaknar (hjälp! kan ju inte sova själv och vi ska sova på separata håll...).
    naglarna blir fransk manikyr med inlägg av bladguld för att framhäva ringen! Solig
  • eosinmimmi

Va coolt det med bladguld på naglarna! Har du någon bild? Rött guld i ringarna antar jag?

• Estelle

Brun utan Sol kanske är ett alternativ på vita ränder på axlarna??

Svar på tråden Era egna skönhets förberedelser!?