• KirsiLaa

Storlek på festhäfte?

Hur stora brukar man göra festhäftena? Vilka mått ska man ha så att det blir en lämplig storlek? 

• Svar på tråden Storlek på festhäfte?
  • MyWeddingday

Jag har gjort i A4 delat på längden Skrattande Finns mallar överallt om du googlar...

• sannasofia

och jag vek dem åt andra hållet :)

• tesso77

Jag kör med på A4 vikt på längden Glad smidigt när man ska skriva ut allt själv.

• tesso77

Ser blått ut men det är lila  Solig
    Så här blir dom ugnefär, detta är ett prov så jag tänker lägga lite mer energi på det  Flört  Jag gör  bordsplaceringen i samma papper som ska vara runt servetten.
  • Lebendig

Vi kommer göra i halvt A4 på längden. Det tycker vi är snyggast vid dukning. Och det är rätt smidigt att redigera i också. Tycker där att om man har möjlighet ska man använda sig av publisher. Jag beundrar dem som sitter med två spalter i word och försöker få till det...

• KirsiLaa

Ah, jag funderade på det där med en A4 vikt på längden, men jag tyckte att den blev alldeles för lång då.  :/

• daniiel

Även vi hade A4 vikt på längden. Som de andra skrivit så är det ett smidigt format vid dukningen och det ser bra ut :) Samt att man rymmer rätt mkt text då också och det är lätt att få allt snyggt :)

Svar på tråden Storlek på festhäfte?