• ichboll

Hur långt har junibrudarna kommit?

Jag undrar hur långt ni andra junibrudar kan tänkas ha kommit i planering??
    Jag tycker att jag har koll på det mesta men har ju lixom aldrig gjort detta innan så lite svårt att veta vad som ska vara gjort vid det här laget o inte??
    Någon mer som funderar?? Någon som har kanonbra svar?? lr någon som bara vill diskutera ämnet planerning med mej?? :)

• Svar på tråden Hur långt har junibrudarna kommit?
  • gbg2012
    Bröllop201206 skrev 2012-01-31 19:58:10 följande:
    Vi gifter oss den 6juni och vi har gjort klart detta än sålänge! * köpt brudklänning * köpt brudskor * bokat kyrka * bokat middagsplats * bokat solister till vigseln * beställt inbjudningskort * fixat nytt efternamn på prv * bokat tid hos sömmerska för att sy upp klänningen. * beställt vigselring hos guldsmed med gravyr * köpt bröllopsbubblor Kvar att göra * köpa underkläder till mig * köpa underkjol till klänningen * köpa brudhandskar * köpa diadem/tiara * köpa halsband * kolla upp kläder till m2b * köpa skor till m2b * bestäm träff med restaurang och bestäm menyn. * skicka inbjudningskorten * beställ tårta * fixa brudbukett * skicka in hindersprövning * bestäm träff med präst å gå igenom vigselprogrammet Har någon av er bestämt vart ni ska på bröllopsresa? Ska ni åka i juni på bröllopsresan? Eller tar Ni den senare?
    vi kommer åka till vintern först, västindien eller maldiverna har vi tänkt. Men inte bokat något än! 
  • Juni 2012
    Vi gifter oss den 6juni och vi har gjort klart detta än sålänge! * köpt brudklänning * köpt brudskor * bokat kyrka * bokat middagsplats * bokat solister till vigseln * beställt inbjudningskort * fixat nytt efternamn på prv * bokat tid hos sömmerska för att sy upp klänningen. * beställt vigselring hos guldsmed med gravyr * köpt bröllopsbubblor Kvar att göra * köpa underkläder till mig * köpa underkjol till klänningen * köpa brudhandskar * köpa diadem/tiara * köpa halsband * kolla upp kläder till m2b * köpa skor till m2b * bestäm träff med restaurang och bestäm menyn. * skicka inbjudningskorten * beställ tårta * fixa brudbukett * skicka in hindersprövning * bestäm träff med präst å gå igenom vigselprogrammet Har någon av er bestämt vart ni ska på bröllopsresa? Ska ni åka i juni på bröllopsresan? Eller tar Ni den senare?
    Vi åker ingenstans.
  • Emma84
    Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra ännu. Men vi åker själva på en weekend någonstans (ej bestämt vart än) å sen åker vi nog på utlandsresa med våra två barn i september någon gång.
    Skulle aldrig klara mej en hel vecka utan dom!
  • Lilique

Vi gifter oss den 30 juni

KLART:
    - Bokat kyrka (men inte präst)
    - Bokat lokal
    - Beställt min klänning
    - Beställt brudtärnans klänning
    - Köpt smoking till min blivande
    - Köpt ringarna
    - Bokat smink/hår
    - Gästlistan är spikad
    - Save the date skickades i nov -11
    - Inbjudningskorten är klara
    - Bröllopssvit bokad
    - Pratat med toastmaster och toastmadame
    - Preliminärbokat fotograf
    - Bokat florist

KVAR:
    - Slöja, brudväska och skor etc
    - Börja på valskursen
    - Putsning av förlovningsringar
    - Köpa matchande accessoarer till marskalken
    - Hindersprövningen
    - Träffa prästen
    - Bordsplacering
    - Klura ut dukning
    - Fest-/vigselprogram
    - Eventuella ändringar av klänning hos sömmerska

ÖVERLÅTET:
    - Mat (styrs upp av mamma)
    - Dryck (styrs upp av svärmor)
    - Musik till festen (planeras av pappa)

Och sen något som jag förmodligen glömt att ta med

• sagoprinsessa

Jag och min fästman gifter oss den 30 juni

KLART:
    - Bokat kyrka
    - Bokat lokal
    - Beställt min klänning
    - Köpt ringarna
    - Bokat smink/hår + test för dessa
    - Gästlistan är klar
    - Inbjudningskorten är klara 
    - Bed and breakfast i Mariefred är bokat till bröllopsnatten
    - Preliminärbokat fotograf
    - Tillfrågat tärnor och marsalkar
    - Köpt favors askar
    - Köpt favors
    - Fixat de mesta dekorationerna
    - Haft ett första möte med konditorn

KVAR:
    - Skor och underkjol
    - Hindersprövningen
    - Träffa prästen
    - Få hem och prova klänningen
    - Eventuella ändringar av klänning hos sömmerska
    - Prata med florist
    - Skicka ut inbjudningskorten

Och säkert en massa saker jag har glömt just nu.

• ichboll
    Juni 2012 skrev 2012-02-01 08:13:09 följande:
    Vi åker ingenstans.
    Vi har tänkt att åka i slutet augusti september o då åker vi till Kroatien där jag har påbrå ifrån o min m2b har aldrig varit där så jag ska få visa honom "mitt" Kroatien :)
  • Amelia

vi gifter oss den 16e juni.

min klänning är klar
    mina skor
    pannsmycke istället för tiara till mig
    bokning av kyrka
    festlokal
    inbjudningskorten kommer bli skickad till alla hjärtans dag
    min syster gör min frisyr
    makeup bokat
    fotograf fixat
    solist i kyrkan fixat
    värdpar
    brudnäbbar
    brudtärna

resten under planering

• ichboll
    Amelia skrev 2012-02-01 14:10:41 följande:
    vi gifter oss den 16e juni.

min klänning är klar
    mina skor
    pannsmycke istället för tiara till mig
    bokning av kyrka
    festlokal
    inbjudningskorten kommer bli skickad till alla hjärtans dag
    min syster gör min frisyr
    makeup bokat
    fotograf fixat
    solist i kyrkan fixat
    värdpar
    brudnäbbar
    brudtärna

resten under planering
    Gud vilken kul ide med att korten kommer komma fram till alla <3 dag att man inte tänkte på det sj... superkul :)
  • moonlightgirl
    Emma84 skrev 2012-01-31 17:48:57 följande:
    Efternamnslappen kan du skicka in i samband med hindersprövningen, ja

Kul med samma datum!
    Här kommer en till med samma datum
  • sagoprinsessa

Ni som ska se till att era gäster får sina inbjudningar på alla hjärtans dag, hur vet ni när ni ska skicka dem? Glad

Svar på tråden Hur långt har junibrudarna kommit?