• ichboll

Hur långt har junibrudarna kommit?

Jag undrar hur långt ni andra junibrudar kan tänkas ha kommit i planering??
    Jag tycker att jag har koll på det mesta men har ju lixom aldrig gjort detta innan så lite svårt att veta vad som ska vara gjort vid det här laget o inte??
    Någon mer som funderar?? Någon som har kanonbra svar?? lr någon som bara vill diskutera ämnet planerning med mej?? :)

• Svar på tråden Hur långt har junibrudarna kommit?
  • aniara

Jag (vi!) har:

Bokat kyrka Bokat restaurang för festen Preliminärbokat logi för våra gäster Gjort budget Gjort en preliminär gästlista Köpt klänning, underkjol och smycken till mig Köpt nästan allt material till inbjudningskorten Utsett tärna, marskalk, toastmaster och värdpar

Vi ska i februari:

Göra inbjudningskort och skicka ut Boka florist Helst boka frisör och sminkös på bröllopsdagen Kontakta restaurangen om meny och lite frågor kring lokalen Njuta av att vara förlovade :)
  • ichboll

Ja, men då har vi kommit ungefär lika långt... jag (vi)  har dock redam skickat ut inbjudningarna trots att vi tycker att det e för tidigt men våra vänner började få andras inbjudningar så för att dom inte skulle bli uppbokade på något annat innan oss så skickade vi ut våra.
    Vi har inte fixat vad vi ska äta/dricka där men vi håller på att kolla alternativ.
    Satt just o funderade på florist, när man borde boka det... har inte koll på detta men bra o veta att det finns fler som tänker göra detta innom det närmsta....
    Bra att ni njuter av att vara förlovade... ska vi se till att göra också (väldigt lätt att glömma bort i vardagen o bröllopsplaner) :)

• Juni 2012

Kvar att göra
    x Göra inbjudningskort (material är köpt och text skriven)
    x Köpa klänning (gör jag i maj)
    x Bestämma hur jag ska ha håret....

Ja, det var nog allt, tror jag?

• ichboll

Hur gör ni med festprogrammen?? är det ni lr värdpar/toastmaster som fixar det??? det e någonting som jag känner mej lite stressad över att fixa... :/

• eosinmimmi

Så sant, svårt att veta hur långt man ska ha kommit, jag vill inte ha panik precis innan bröllopet!

Som jag tror är ju tidigare man kan fixa klart desto bättre!

Vi har:

* Köpt klänning

* Bokat kyrka

*Bokat festlokal

*Bokat frisör

* gjort inbjudningskort och skickat de!

* Gjort hemsida

* Tärna, machalk. brudnäbbar solister klara

* varit i tyskland o handlat dricka

* Provsmakat tårta (Inte klart)

*köpt brudskor (inte klart)

Närmaste tiden ska vi

*Bestämma meny

* Besluta om tårtan

* Boka tid hos sömmerskan för justeringar av klänningen

* Börja på festhäfte/kyrkhäfte

*gå på bröllopsmässa

*Best hur placeringskorten ska se ut

Oj nog mycket mer som borde stå här! =)

• georgialee

Vi har gjort allt utom att sy upp våra kläder - görs i Thailand i Mars.
    Skriva ut festprogrammen med spikad bordsplacering.
    Vi har inte lärt oss att dansa vals och har därmed inte valt vilken låt vi ska dansa till. 
    Vi har inte köpt presenter till våra bestmens (vi har två), men det ska göras snart
    Jag har inte hittat mina skor än - ska kollas efter i Thailand
    Vi har inte köpt underkläder, båda ska självklart ha nya (inklusive finare strumpor till honom osv.)
    Morgongåvor ska köpas
    Jag byter efternamn när vi kommer hem från Thailand (1800 kronor...pust)
    Vi har lite pill med viss dekoration kvar, som ska målas eller tillverkas osv. 
    Vi har samtalet med prästen kvar och även samtal med hon som hyr ut lokalen
    Jag har provsmink och provuppsättning av hår kvar, har inte bestämt mig för frisyr & smink ännu
    Jag har inte skrivit klart mitt tal till min m2b än 
    Vi har inte köpt alkoholen i Tyskland än

• georgialee

Plus: vi har inte beställt hindersprövningen än heller!

• georgialee

Och vigselprogram ska tryckas. Sorry, jag är för snabb helt enkelt...

• ichboll
    georgialee skrev 2012-01-31 17:06:11 följande:

Vi har gjort allt utom att sy upp våra kläder - görs i Thailand i Mars.
    Skriva ut festprogrammen med spikad bordsplacering.
    Vi har inte lärt oss att dansa vals och har därmed inte valt vilken låt vi ska dansa till. 
    Vi har inte köpt presenter till våra bestmens (vi har två), men det ska göras snart
    Jag har inte hittat mina skor än - ska kollas efter i Thailand
    Vi har inte köpt underkläder, båda ska självklart ha nya (inklusive finare strumpor till honom osv.)
    Morgongåvor ska köpas
    Jag byter efternamn när vi kommer hem från Thailand (1800 kronor...pust)
    Vi har lite pill med viss dekoration kvar, som ska målas eller tillverkas osv. 
    Vi har samtalet med prästen kvar och även samtal med hon som hyr ut lokalen
    Jag har provsmink och provuppsättning av hår kvar, har inte bestämt mig för frisyr & smink ännu
    Jag har inte skrivit klart mitt tal till min m2b än 
    Vi har inte köpt alkoholen i Tyskland än

oh vi sydde upp våra kläder vi också när vi var i Vietnam blev sååå nöjda :) jag har även sett till att jag har de skorna jag ville ha så det e avbockat det också... men det känns som att jag har gjort allt det "roliga" som kläder skor bokat kyrka, festlokal, hört med toastmaster, värdpar, tärna, bestman o även fixat små presenter till dem, morgongåva klar, smink är bestämt då jag har en kompis som är make upartist men jag har lixom väntat med sånt som jag tycker är "jobbigt" (tråkigt) som festprogram maten o köpa drickat (åka till tyskland) sånt som jag tycker är tråkigt har inte riktigt blivit gjort ;) men känns som att det e dax att ta tag i detta snart det också :)
  • ichboll
    georgialee skrev 2012-01-31 17:15:50 följande:
    Plus: vi har inte beställt hindersprövningen än heller!
    det kan man ju inte göra än... den är väl bara giltig i 3 mån..... ??
Svar på tråden Hur långt har junibrudarna kommit?