• caruba

Var köper man billigast ricinolja

Har ju förstått att ricinolja får håret till att växa snabbare, men snål som jag är så vill jag ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Så jag undrar var man kan köpa ricinolja billigast?

Vill ju ha så långt hår som möjligt till bröllopet. Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-31 15:24
    Vad jag själv kunnat hitta:
    Bodystore: 45 kr för 100 ml
    Apoteket 45.50 kr för 60 ml
    www.grongava.se 42 kr för 100 ml

• Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja
  • soffia
    caruba skrev 2012-01-31 17:03:39 följande:
    Hm, jag kan faktiskt inte hitta info om man kör shampot i torrt eller vått hår. Mysko. =0)
    Men jag hade nog provat i det "torra" håret.
    Jag hittade på någon blogg att det tydligen skulle va shampo först i torrt hår efter 30 min och sen ev en gång till i vått för det var visst svårt att få ur
  • caruba
    soffia skrev 2012-01-31 17:12:01 följande:
    Jag hittade på någon blogg att det tydligen skulle va shampo först i torrt hår efter 30 min och sen ev en gång till i vått för det var visst svårt att få ur
    Där är nog olika varianter på det.
  • Brud  vår 2012

Det är spännande det här, tycker alla säger olika om resultatet!

Själv var jag hos frisören den 2/1 och slingade i min utväxt, dagen efter 3/1, köpte jag riciniolja på apoteket och har fram tills nu kört det 2-3 ggr/v i torrt hår och haft det verka i minst 30 min. Jag använder mig av en brödpensel och penslar i hårbotten, funkar jätte bra!

Jag slingar alltid utväxten var 6:e v, beställer alltid tid innan jag går i från frisören. Så denna gång sa jag skämtsamt - vi får väl se om jag måste flytta fram kommande besök, eller inte! Nästa tid har jag 14/2 och än så länge är det ingen panik... :/

Visst, håret känns lite LITE fylligare, men det har inte växt särskillt mycket mer, än vad det brukar :(

men jag fortsätter envist att köra, är inne på min 3:de flaska , så så drygt tycker jag inte att det är o jag har bara page ner till öronen - men kämpar på, för att kunna ha någonting att fästa löshåret i :)

• Jane

Vad konstigt, jag har hört att man sköljer håret först och har i ricinoljan i vått hår. Så gör jag, och jag kan tycka att det låter vettigt att skölja håret först, är det inte så att porer, hårsäckar osv öppnar sig av varmvatten? Och då tas oljan emot bättre?

• Dejli

Alltså... på vilket sätt skulle en olja få håret att växa snabbare? Jag har googlat och googlat (för vem vill inte ha snyggare hår liksom), och det enda jag hittar är några sönderblonderade modebloggare som påstår att håret nu växer 4 cm i månaden istället för det normala ca 1 cm.

Jag har pratat med en frisörvän (som äger fyra stora salonger i centrala Sthlm och har jobbat med hårvård i över 20 år) och han fattar ingenting, han har inte sett något som stödjer detta. Jag hittar inget "vetenskapligt" öht som skulle bevisa detta... tvärt om så avråder de enda "seriösa" källor jag hittar att man använder ricinolja i håret...

Om håret är starkare och glansigare så går det inte av lika lätt. Jag tror det är där hemligheten ligger... det ser friskt ut längre om man skyddar det, och är det blankt så tål det mer, och det kan säkert ricinoljan åstadkomma. Jag personligen gissar att en inpackning med typ olivolja har samma effekt och dessutom billigare...

• Jane

Dejli: Jag har ingen aning om det funkar på alla eller om det finns bevisat av någon att det funkar. Det är ju en huskur och de frisörer jag har bett om råd har inte heller hört talas om det. Husomhelst har inte ricinolja något farligt ämne i sig alls, som skulle kunna skada håret eller göra att man tappar det, vad jag vet i alla fall. Men det är ju bara att fråga personalen på apoteket.

Men jag har en kompis som var snaggad i somras och hon använde ricinoljan flitigt och hennes hår växte 10 cm på typ 2 månader.

• durrasflikka

Jag tänkte testa det i mitt hår och även på mina ögonfransar då jag har hört att även ögonfransarna ska bli längre och fylligare. Testa skadar ju inte..

• Emma84

Oj! Har aldrig hört talas om det, men som sagt; värt att prova iallafall! Så som jag kämpar å kämpar att få det att växa!
    Tack!

• Brud 121212

jag har testat med ricinolja i en månad nu påde i håret o på ögonfransarna och det är en enorm skillnad på håret...

Mitt hår såg ALLTID ut som en hög med ris på morgonen, det var tovigt och jävligt och det kvittade om jag borstade håret innan jag la mig, det såg för jävligt ut ändå

Skall visa er före och efterbilder, så får ni själva avgöra om det är någon skillnad =)

Förebild tagen på morgonen, samma dag jag började med Ricinoljan
    Mitt hår såg ut såhär, det kvittade om jag hade vanlig hårinpackning, spraybalsam eller what ever, det såg likadant ut dagen efter..
    provade platta håret en gång (lånade plattång av en kompis) men dagen efter såg de ut såhär igen =(

Bild tagen idag (ursäkta kvaliten, fick ta och jaga en 9månders dotter som tog en toarulle och kröp iväg med)
    Mitt hår har blivit lättare att kamma, behöver bara dra igenom det med fingrarna..
    Jag har INTE använt plattång, jag använder samma schampoo och balsam som jag gjort dem sista 4 månaderna (Tresemme eller hur de stavas)

Det är inte tovigt och risigt mer, de ser friskt och fint ut...
  • Jane
    durrasflikka skrev 2012-02-01 10:28:24 följande:
    Jag tänkte testa det i mitt hår och även på mina ögonfransar då jag har hört att även ögonfransarna ska bli längre och fylligare. Testa skadar ju inte..
    Det kanske är farligt att få in oljan i ögonen...?
Svar på tråden Var köper man billigast ricinolja