• Ekinaj

Brollop i Falun

Hej!
    Vi ska gifta oss i borjan av januari nasta ar i Falun. Vi bor dock i utlandet och har svart att aka och titta pa olika lokaler. Ar det nagon som har bra forslag pa festlokaler i och runt omkring Falun. Vi kan eventuellt aven tanka oss Borlange och Tallberg. 

Vi vill helst ha enbart lokal dar vi kan ordna med mat och dryck sjalva/catering. Eftersom vi kommer att ha en hel del gaster fran utlandet dar sa ar vi aven oppna till stallen dar det finns boende i narheten, eller om det finns nagot mindre hotell med festlokal.  

Som sagt alla forslag ar valkomna!

Tack pa forhand!

• Svar på tråden Brollop i Falun
  • bridetobe2013

http://www.rankhyttan.se/

Visserligen får man nog lov att äta deras mat men det är humana priser. Jätte mysigt där och inte så dyrt att sova kvar

1/6 2012
  • Chicita

www.frambyudde.com/

Tror att man måste köpa mat via dom också i och för sig.

Annars har ni detta ställe utanför Borlänge:
    www.tyllsnasudde.se/index.shtml
    Där vet jag att man kan fixa egen mat (men vet inte om det gäller året om eller bara "off season". Dom har en stugby också så att boende går att ordna för gästerna

• malin martin

I leksand finns det gott om bystugor som man kan hyra och ordna catring mat till. Så finns ju även 7 hotell i tällberg som är helt underbara, men då är det nog svårare att få ordna med mat och dryck själva. Har ni funderat på Rättvik också, finns även där massa bra ställen. 
    Vi valde att inte gifta oss i Leksand trots att vi bor där då vi inte ville ha tällberg och att det skulle gå att ha fest och boende alt kyrka och fest inom samma område.  

• Ekinaj

A tack snalla for era tips!

Bridetobe: Jag har faktiskt varit i Rankhyttan sjalv pa brollop for manga ar sedan och gillade det. Eftersom vi vill kunna bjuda alla vara gaster (ca 60-80st) pa allt sa vill vi helst forsoka halla kostnaderna nere och kopa in drycken sjalva och anvanda catering och kanske fixa med tartor och ost bricka mm sjalva. Men Rankhyttans priser kanske inte blir sa mycket mer an en catering firma anda? Jag maste kolla upp det.

Chicita: Framby har jag redan kollat upp och de har restaurang priser vad jag forstar. Men blev intresserad av Tyllsnasudde. Ar det fint dar pa vintern? Perfekt med boendet ocksa! Ska genast kolla upp det!

Malin Martin:Var gifte ni er da? Kanner du till nagon fin bystuga i Leksand/Rattvik som tar 60-80 gaster? Jag hittade en i Tallberg som jag har emailat. Kanner du till den??

• Chicita
    Ekinaj skrev 2012-02-06 06:46:07 följande:
    Chicita: Framby har jag redan kollat upp och de har restaurang priser vad jag forstar. Men blev intresserad av Tyllsnasudde. Ar det fint dar pa vintern? Perfekt med boendet ocksa! Ska genast kolla upp det!

Tyllsnäs udde har en del som känns lite "skolmatsal" Men det går ju alltid att påverka med dekorationer. Och så har dom en lada som är jättehärlig där man kan duka. kanske lite kallt på vintern dock.
    Dom brukar inte ha campingen och stugdelen öppen på vintern, men det går ju alltid att höra om man kan hyra det ändå "off season" så att säga...
    Det är helt klart värt ett besök i alla fall Glad
    Det ligger jättevackert nere vid Dalälven
  • Ekinaj
    Chicita skrev 2012-02-06 10:51:22 följande:
    Tyllsnäs udde har en del som känns lite "skolmatsal" Men det går ju alltid att påverka med dekorationer. Och så har dom en lada som är jättehärlig där man kan duka. kanske lite kallt på vintern dock.
    Dom brukar inte ha campingen och stugdelen öppen på vintern, men det går ju alltid att höra om man kan hyra det ändå "off season" så att säga...
    Det är helt klart värt ett besök i alla fall Glad
    Det ligger jättevackert nere vid Dalälven
    OK. MIn mamma ska iallafall ringa dem och se hur det verkar! 

Vi har aven borjat fundera mer och mer pa Tallberg/SIljan. Undersoker olika alternativ aven dar just nu.

• TheD

Hm, där man får ha med eget käk... Hade tänkt tipsa om Grand men det sprack om ni ska ha med er eget ;)

Men iaf, vi var där. Maten var jättegod. Lika god på själva bröllopsdagen som vid provsmakningen :)

• EA83

Vi höll festen i Tibble bystuga (Leksand) och Moskogen stog för cateringen, det var supersmidigt!

http://www.moskogen.com/

http://tibble-lycka.se/

Det finns några bilder under mina forumbilder på hur dukningen såg ut för oss, vill du ha fler bilder så kan jag nog skrammla fram några! =)

• Ekinaj
    TheD skrev 2012-02-08 18:33:52 följande:
    Hm, där man får ha med eget käk... Hade tänkt tipsa om Grand men det sprack om ni ska ha med er eget ;)

Men iaf, vi var där. Maten var jättegod. Lika god på själva bröllopsdagen som vid provsmakningen :)
    TheD: Jag tror tyvarr att jag skulle associera Grand for mycket med lordagskvallar fran gymnasietiden men tack anda for ett bra tips!!! : ) 

Svar på tråden Brollop i Falun