EA83 skrev 2012-02-12 22:24:42 följande:
Nu Ekinaj har du massor av bilder i din mail, bilder jag tog inför planeringen av dukning... =)
Tibblebystuga var typ det enda jag hittade som var stort nog för uppåt en 100 gäster...
Maten från Moskogen var underbar, vi hade förrätt och varmrätt från demt. Vi betalade 360:- per kuvert, Skummig blomkålssoppa med kallrökt lax och färsk ost som förrätt och Grillad oxfilé med trattkantareller och smörkokt lök och färsk timjan samt rostad tomat och portvinssky serveras med rotfrukts gratäng till varmrätt.
Vi ringde taxibolaget som kör i Leksand och sa ungefär hur många som kommer vilja åka taxi från tibble till hotellet med start ett visst klockslag sen kom taxibilarna och skjutsade alla =) Tror även det finns nått boende att ordna i tibble, det kan du fråga hon som hyr ut bystugan =)
rummet nere passar perfekt för lek och barnsovning. barnvakt kan behövas så det är ganska undanskymt från övervåningen.
TACK sa hemskt mycket for alla korten och infon!!! Det ser ut som stugan skulle passa oss alldeles utmarkt!!! Jag vantar just nu pa att fa lite prisuppgifter fran nagra hotell sa vi kan bestamma oss var vi ska bo. Men det lutar at att det blir i Leksand istallet for Tallberg och Moskogen verkar ju toppen! Bodde aven ni pa Moskogen?
Eftersom vi har gaster fran utlandet kommer vi nog att bli pa hotellet i nagra dagar och visa folk omgivningarna sa jag kikar pa vilket hotell kan ge oss ett bra erbjudande.
Ett par till fragor (om du inte har nagot emot det.. )
Hur tog folk sig till lokalen?
Vi har flera vanner (aven oss sjalva) med sma barn sa taxi kan bli svart i och med barnstolar men funderar pa att hyra en buss istallet.
Ordnade Moskogen med personal? Var det inkluderat i 360kr per person?
Var hade ni vigseln? Vi vill inte ha ett kyrkobrollop och maste hitta ett annat alternativ. Nagra av hotellen vet jag kan ha det dar.
Tack igen for ALL hjalp!!!! Det ar verkligen uppskattat av oss har pa andra sidan klotet!!!!