• teddy

Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)

Nu har jag fått en idé att man efter maten (desserten) skulle utrymma festsalen så att man kan möblera om lite för den stundande dansen... men jag vill inte köra ut gästerna utasn en anledning, så att säga. 
    Har ni några förslag på "aktiviteter" man kan hitta på under tiden... för alla gäster eller för en del... eller nån kul billig underhållning eller nåt?! Helst för utomhusbruk... :)

Alla ideér tas tacksamt emot!

Är det någon som tänker likadant som jag? 

• Svar på tråden Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)
  • teddy

Andra förslag på "aktiviteter"???

• RiNa

Om ni ska skjuta upp raketer vilket för övrigt är en jättebra ide. Så kom ihåg att ni måste prata med Polisen först och få godkännande. :)

• teddy
    RiNa skrev 2012-01-30 17:13:31 följande:
    Om ni ska skjuta upp raketer vilket för övrigt är en jättebra ide. Så kom ihåg att ni måste prata med Polisen först och få godkännande. :)
    Ja just de, helt sant! :)
  • teddy
    Chicita skrev 2012-01-30 17:47:14 följande:
    Och för Khom-Loy lyktor så krävs ok av brandkåren... Flört
    Jaså! de visste jag inte... men de gör inte så mycket för vår del för vi kommer inte ha sånna...
    Fyrverkerier is the shit! ;) 
  • FelizLane
    Chicita skrev 2012-01-30 17:47:14 följande:
    Och för Khom-Loy lyktor så krävs ok av brandkåren... Flört
    Krävs det verkligen? 
  • Chicita
    FelizLane skrev 2012-01-30 18:12:57 följande:
    Krävs det verkligen? 
    Om du skickar upp dom utan tillstånd och någon råkar landa i en höstack eller på ett torrt fält, eller i en död gran (osv) och det börjar brinna - och du inte har frågat brandkåren om lov först så kan du råka mer illa ut än du gör om brandkåren sagt ok...
    Dom kommer ju ändå säga att man skulle ha förstått att vinden blåste åt "fel håll" eller nåt sånt om olyckan är framme. Så helt ansvarsfri blir man ju inte ändå. Men då har man ju i alla fall gjort det man kunnat
  • Dejli

Jag tycker personligen det är vansinne att skicka upp sådana lyktor sommartid i Sverige om det inte är ordentligt genomblött ute... I Thailand skickas de ju normalt sett ut över havet, och hur bra det är kan ju diskuteras, men inte så mkt som kan ta eld... Så man ska nog ha i bakhuvudet att man får ställa in den aktiviteten.

Själv tror jag också att det blir en naturlig paus, och jag är lite allergisk mot lekar och att sysselsätta gästerna... ställ ut ett litet dryckesbord och något litet tilltugg så tror jag folk löser det mesta själva, åtminstone om majoriteten är relativt sociala. Sittplatser är dock viktigt tycker jag, även under dansen...

• teddy
    Dejli skrev 2012-01-30 18:26:19 följande:
    Jag tycker personligen det är vansinne att skicka upp sådana lyktor sommartid i Sverige om det inte är ordentligt genomblött ute... I Thailand skickas de ju normalt sett ut över havet, och hur bra det är kan ju diskuteras, men inte så mkt som kan ta eld... Så man ska nog ha i bakhuvudet att man får ställa in den aktiviteten.

Själv tror jag också att det blir en naturlig paus, och jag är lite allergisk mot lekar och att sysselsätta gästerna... ställ ut ett litet dryckesbord och något litet tilltugg så tror jag folk löser det mesta själva, åtminstone om majoriteten är relativt sociala. Sittplatser är dock viktigt tycker jag, även under dansen...
    Jo, lite sittplatser kommer ju såklart finnas även senare under kvällen.

Själv tycker jag det är rätt kul om man tänker till och fixar lite aktiviteter eller sysselsättning men man ska ju kanske inte ta i och hitta på värsta jobbiga grejerna... jag menar ju lite sånt som fotografering eller fyrverkerier eller liknande som inte kräver så mycket ansträngning men som ändå tillför lite aktivitet. 
  • Chicita
    Dejli skrev 2012-01-30 18:26:19 följande:

Gillas
  • Styrka

Vi funderar på att ha skattjakt. Vi tänkte gömma en flaska champagne och ge lite förvillade ledtrådar och låta gästerna leta upp den. Flaskan tänkte vi surra upp i ett träd, så den blir både svårhittad och svårhämtad, så de får vara lite påhittiga, hihi!

men som många andra påpekar så brukar det bli en rätt naturlig paus, där man vill röka, sträcka på benen, gå på toa etc, så det ordnar sig nog rätt naturligt.

• pulmonate

Vi ska till exempel ha ostbuffé efter maten och sen kaffe och tårta utomhus och det gör att alla går ut. De flesta vill nog resa sig ändå efter 4 rätter (7 sammanlagt om man räknar Antipasto buffén, Ost buffén, sorbette efterätt, och tårta). Flört

• annapanna88

Eftersom vi inte tänkte bjuda på kaffe till efterrätten utan till tårtan, och tårtan inte ska ätas förrän efter vi har dansat en stund så tänkte vi helt enkelt ha en liten kaffehörna då.
    De som dricker mycket kaffe blir utan väldigt länge annars alltså :) (Behöver jag tillägga att mamma är en av de som dricker mycket kaffe?)
    Samtidigt kan de passa på att skriva i gästboken, mingla lite, gå på toa och så... Vi känner inget behov av någon "lek". Men fotografering av gästerna låter roligt! Vi ska se om svärföräldrarnas gamla polaroidkamera går att få liv i, tror det kan vara skoj :)

• teddy
    annapanna88 skrev 2012-02-14 16:05:43 följande:

Eftersom vi inte tänkte bjuda på kaffe till efterrätten utan till tårtan, och tårtan inte ska ätas förrän efter vi har dansat en stund så tänkte vi helt enkelt ha en liten kaffehörna då.
    De som dricker mycket kaffe blir utan väldigt länge annars alltså :) (Behöver jag tillägga att mamma är en av de som dricker mycket kaffe?)
    Samtidigt kan de passa på att skriva i gästboken, mingla lite, gå på toa och så... Vi känner inget behov av någon "lek". Men fotografering av gästerna låter roligt! Vi ska se om svärföräldrarnas gamla polaroidkamera går att få liv i, tror det kan vara skoj :)

Ja, en polariodkamera hade ju varit suveränt! 
  • miapalm22

när jag jobbade med bröllop tidigare så brukade vi ha kaffe och tårta vis sidan av eller i ett annat rum brevid, under tiden som gästerna åt tårta & drack kaffe så stängde vi dörrana, röjde alla borden och öppnade upp igen. Det tar ca 15 min beroende på antal gäster förstås men säg 15 min för 50 personer.MAX!!

Svar på tråden Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)