• teddy

Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)

Nu har jag fått en idé att man efter maten (desserten) skulle utrymma festsalen så att man kan möblera om lite för den stundande dansen... men jag vill inte köra ut gästerna utasn en anledning, så att säga. 
    Har ni några förslag på "aktiviteter" man kan hitta på under tiden... för alla gäster eller för en del... eller nån kul billig underhållning eller nåt?! Helst för utomhusbruk... :)

Alla ideér tas tacksamt emot!

Är det någon som tänker likadant som jag? 

• Svar på tråden Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)
  • Emma84

Tipspromenad? Kort, på området alltså. Dock är det ju väderberoende...

• teddy

jo, kanske en kul grej men jag tror inte de passar just oss...

• Chicita

Det brukar kunna bli en rätt naturlig paus ändå när man ätit klart...
    Gästerna som röker vill ut och röka, andra ska på toan eller vill ta en nypa luft. Så var det på vårt bröllop och har varit på alla bröllop jag varit på också Glad
    Tipspromenad (frivillig) är ett jättebra alternativ, se till att plasta in korten som ska sättas ut på rundan bara så dom håller sig även om det kommer en skur under middagen eller efter ni satt upp dom oavsett hur sent / tidigt ni gör det Flört

Annars kan det helt enkelt räcka med att toastmastern är lite uppmärksam på om folk börjar röra sig utåt eller om dom sitter kvar i lugn och ro.
    Om dom sitter kvar så är det ju enkelt att säga att "nu ska vi rodda om för lite dans, passa på att ta en bensträckare och fräscha upp er så ni inte missar brudparets första dans som gifta" (eller nåt sånt).

• teddy
    Chicita skrev 2012-01-28 22:53:14 följande:
    Det brukar kunna bli en rätt naturlig paus ändå när man ätit klart...
    Gästerna som röker vill ut och röka, andra ska på toan eller vill ta en nypa luft. Så var det på vårt bröllop och har varit på alla bröllop jag varit på också Glad
    Tipspromenad (frivillig) är ett jättebra alternativ, se till att plasta in korten som ska sättas ut på rundan bara så dom håller sig även om det kommer en skur under middagen eller efter ni satt upp dom oavsett hur sent / tidigt ni gör det Flört

Annars kan det helt enkelt räcka med att toastmastern är lite uppmärksam på om folk börjar röra sig utåt eller om dom sitter kvar i lugn och ro.
    Om dom sitter kvar så är det ju enkelt att säga att "nu ska vi rodda om för lite dans, passa på att ta en bensträckare och fräscha upp er så ni inte missar brudparets första dans som gifta" (eller nåt sånt).
    Ja absolut... de blir nog en naturlig paus, men jag skulle nog ändå vilja komma på något lite extra... :)
    Några andra som har ideér??  
  • RazzHaug

Vi har samma tankar som er "Teddy". Något vi funderar på är att alla tar sig ut för att skicka upp kinesiska rislyktor:) men vi vill gärna ha fler förslag på aktiviteter:)

• teddy

ja, jag tänkte en kort stund på rislyktor jag me, men jag e inte ett fan av dom så jag tror inte det blir sånna...

va säger ni om fyrverkerier? kan man ha de den tiden på kvällen eller ska man ha de framåt natten? 

• RazzHaug

Fyrverkeri är ju mer beroende av hur mörkt det är, så det beror på när det skymmer om det passar då eller inte:) det blir ju mer effektfullt ju mörkare det är. Våra toastmasters tyckte att det var ett bra tillfälle att fota samtliga gäster i den pausen. de planerar att sätta in bilder på alla i gästboken kopplat med deras hälsning:) (något de tagit på sig själva)

• teddy

Aah! Fotografering e ju ingen dum idé :)
    Vet du hur de tänker sig det? 

• RazzHaug

Sambons kusin kommer fota under hela dagen o tanken är att hon ska fota alla ute vid någon passande plats. De fotas parvis eller så som de vill/har skrivit i gästboken. Sen efter bröllopet sätter toastmaster-paret in bilderna vid respektive text, efter bilderna framkallats:) Antar att man i själva gästboken markerat plats för bilden.. tror vi kommer ta en gruppbild också när vi ändå fotar:) vad resterande gäster gör när de andra fotas vet jag inte.

• teddy

Ja men de låter som en bra idé alltså!

O de andra får väl göra nåt annat... röra på benen, gå på toaletten... eller så blir de lite att man kollar på varandra och hjälper till att hålla humöret uppe o så... gör roliga miner o sånt... man skulle kanske till och me kunna ha lite rolig rekvisita att tillgå! :)

Svar på tråden Hjälp mig med "aktiviteter" för gästerna!!! :)