• Kalumi
    Äldre 28 Jan 22:17
    2650 visningar
    9 svar
    9
    2650

    Tärnklänningar

    Hej!
    Jag håller på med bröllopsplaneringar för fullt och sitter mycket på nätet och letar inspiration. Jag kommer att ha tre stycken tärnor och hade från början tänk att de skulle få välja klänningar själva, så länge de höll sig inom färgtemat (som ska vara mullvad och turkost). Men för någon vecka sedan hittade jag denna klänning på nätet och blev helt betagen. Jag tänkte mig ett turkost band i midjan, men sen tycker jag att den är perfekt! Jag kunde inte motstå frestelsen utan köpte tre stycken. Två av tärnorna har fått se klänningen på bild och den ena tror inte att hon kommer att passa i den medan den andra tycker att den kommer bli perfekt! Vad tycker ni där ute? Jag vet att det är mitt bröllop och jag ska göra som jag vill, men jag vill ju att de ska känna sig fina? Är denna klänning inte tillräckligt fin för att vara tärnklänning. Åsikter, snälla!



     
  • Svar på tråden Tärnklänningar
  • Bellen
    Äldre 28 Jan 22:29
    #1

    Jag tycker att det är en jättefin klänning, vart har du hittat den och vad kostade den??

  • Bellen
    Äldre 28 Jan 22:30
    #2

    Dessutom går det faktiskt alltid att festa till en klänning med accessoarer ;)

  • Kalumi
    Äldre 28 Jan 22:53
    #3

    Tack! Glad Jag hittade den på bubbleroom.se och smartgirl.se, de heter sisly dress (och jag betalade typ 1000:- för alla tre) och jag blev som sagt väldigt förtjust. Och precis som du säger, fixar man med lite extra accessoarer  så kommer de nog bli jättefina! Man blir bara så osäker när en av tärnorna uttrycker sig så... 

  • Bellen
    Äldre 28 Jan 23:02
    #4

    Men vänta tills hon har provat klänningen!

  • Äldre 28 Jan 23:10
    #5

    Jag tycker att den är för kort för att vara riktigt bra som tärnklänning. Även inom den enklaste klädkoden, kavaj, bör klänningarna gå till knäna eller strax nedanför. Absolut snygg som festklänning däremot!

    Men om du tycker det är okej, och dina tärnor tycker att de klär i den, så är det ju bra. Varför tycker din ena tärna att hon inte kommer passa i den? Har de provat dem?

  • Äldre 28 Jan 23:14
    #6

    Klänningen är jättefin men lite kort.
    Om man tycker att man har fula ben så kanske man kan känna sig obekväm i den.
    Men det kan ni lösa med ett par tights i svart exempelvis, eller svarta tjockare nylonstrumpor.
    Eventuellt går det att lossa yttertyget från underklänningen också så att den blir rak och inte bubblig nertill. På så sätt får den ett helt annat uttryck och blir lite längre med, men man behöver inte göra det med alla klänningar.

    Låt henne prova klänningen och om hon tycker att det är några små problem så kanske någon sykunnig ni känner, eller i annat fall en skräddare kan fixa till det så att hon känner sig bekväm i den hon också Glad

  • Strawb­erry
    Äldre 28 Jan 23:32
    #7

    Jag tycker det är en väldigt söt klänning men på mig tror jag inte att den hade suttit snyggt på. Hur ser tjejen ut som inte gillar den och hur ser tjejen ut som verkligen gillar den? Kan det vara så att de har väldigt olika kroppsform och kommer sä väldigt olika bra ut i den modellen? Sen håller jag med övriga, den är väldigt kort! Jag skulle personligen tycka det var otroligt jobbigt att visa så mycket ben, spec då jag inte har kroppen för det..

  • Happy Bride
    Äldre 29 Jan 10:38
    #8

    Tyckte den var snygg. Men kanske inte passar på ett bröllop, lite för kort för min smak.

  • Äldre 29 Jan 11:27
    #9

    Jag tyckder den är jättefin, väldigt söt, och kommer passa utmärkt med ett turkost band i midjan istället. Att den är kort.. ptja.. inte kortare än vad många andra tärnklänningar är. Dessutom sitter klänningen på en modell på bilden och blir förmodligen lite längre på "vanliga tjejer". Ja, om det inte råkar vara så att dina tärnor är "modell-långa" då.

    Men ta det bara lugnt och låt tärnorna pröva klänningarna när de kommer. Då får ni ju se om den passar på alla, eller om någon känner sig väldigt obekväm i den. Skulle det vara så att tärnan som inte tror att den passar henne skulle stå fast vid det, så kanske ni kan kompromissa. Under vigseln bär hon denna klänningen, som de andra tärnorna, men under middagen/festen sedan, så kan hon byta till en annan klänning som hon väljer själv. Då kommer hon kunna känna sig bekväm större delen av dagen iaf :)


Svar på tråden Tärnklänningar