• Nudax
    Äldre 28 Jan 22:09
    6272 visningar
    9 svar
    9
    6272

    Billig solig/varm resa november

    Hej!

    Jag och min sambo gifter oss i Juli och har tänkt resa i november någon gång. Vi har ingen stor budget, gärna högst 15.000 men max 20.000 för oss två.

    Vi tänker oss en vecka, och att det blir (pg.a. månaden och budgeten) typ någonstans i Spanien eller liknande... Men ge gärna andra förslag om ni har...

    Har någon bra tips på orter/resmål/bra hotell?

    Det vi önskar:

    - sol och värme, gärna möjligheter till såväl pool som hav.
    - inte helt fel med någon sevärdghet, ruin eller liknande
    - gärna ett någorlunda fint hotell/boende

  • Svar på tråden Billig solig/varm resa november
  • Nudax
    Äldre 28 Jan 23:04
    #2
    augustesen skrev 2012-01-28 23:00:01 följande:
    Jag skulle rekommendera Egypten!

    Där får ni riktigt mycket för pengarna, 20.000 får ni det galet lyxigt för. Finns mycket aktiviteter också, snorkling, pyramiderna, luxur, kameler, turer i öknen och så vidare.

    Vi var där i början av November förra året (för tredje gången) och det var riktigt varmt och skönt, viktigt att välja hotell med uppvärmd pool bara för dom är kalla annars. Havet var dock riktigt varmt och skönt :)

    Skulle välja området kring Hurghada framför Sharm el Sheik. Finns söta "hotellorter" utanför stan och dom är underbara :)
    Spännande! Ska genast researcha lite =) Pratade faktiskt lite om just egypten med sambon idag... och han var lite orolig - i och med att det fortfarande är ganska nytt med charters till egypten, tunisien och liknande - att det skulle vara svårt med vattnet och liknande - d.v.s. magsjuka etc... hur tänker du kring det?
  • Nudax
    Äldre 28 Jan 23:45
    #5
    drömmer skrev 2012-01-28 23:26:25 följande:

    Vi var i Egypten 06 och säger bara ÅK DIT!! HElt underbart om man gillar att snorkla och annat. Eller man behöver inte ens snorkla, för du ser alla fiskar bara du tittar ner i det klara underbara vattnet.


    Vi var där två veckor och åkte då både till Kairo för att titta på pyramiderna, och Luxor för att titta på gravarna. Helt fantastiskt!!


    Och ja för 20.000 för ni mycket!! Vi betalade 9000:- för oss två i två veckor, med frukost. Det har ju dock höjts på de här 5 åren, men som sagt...för 20 kan ni hitta ett bra all-inclusive hotell !!


    Åh, låter härligt!!! =D
    Och ganska perfekt... för det vi är ute efter är just mycket sol och bad, men i kombination med häftiga sevärdheter - och jag älskar ruiner etc... så att få se pyramider och gravar vore ju jättehäftigt (jag är inte så berest :P)
  • Nudax
    Äldre 11 May 23:58
    #6

    Puffar lite för den här tråden igen då vi inte riktigt kommit fram till något...

    Vi har hunnit tänka om lite kring budget och reselängd... runt 20.000 till 25.000 och 2 veckor. Vi är sugna på Egypten men det är så himla svårt att välja vart i egypten och vilket hotel etc...

    Ni i tråden som hade varit där, vart bodde ni och hur var det?

Svar på tråden Billig solig/varm resa november