Sova på varsitt håll natten före bröllopsdagen?
Min tärna informerade mig om att det är brukligt att brudparet inte sover ihop natten före bröllopet, utan att bruden istället sover med sina tärnor (inte i samma säng antar jag, utan i samma lägenhet). Har ni hört talas om detta? Det har inte jag, och jag hittade heller inget när jag försökte googla.
Tycker dock att det var en rolig idé och jag skulle kunna tänka mig att göra så. Ha lite trevligt på kvällen och sedan ha hjälp med fixandet direkt på morgonen.
Sambon tyckte att jag får väl sova borta om jag vill. Det fungerar dock inte eftersom jag har barnen hos mig då och det blir alldeles för krångligt att packa med allas utstyrsel och nattgrejor. Det skulle vara bättre att sambon sov någon annanstans, kanske hos en av sina marskalkar. Då var det inte längre någon bra idé, han vill inte sova borta.
Nu blir det ju till att debattera om denna fråga också. Det är rätt tröttsamt att hela tiden behöva övertala honom till saker jag vill göra. Han har satt det i system att vägra sådant som jag föreslår...
Nå, är det så att det är vanligt att sova isär såhär? Ska ni göra det? För om det är något som man brukar göra, så blir det lite lättare. Sambon är nämligen också så att allt ska göras som alla andra gör... ;)