Ska jag våga hoppas??
Okej, så här ligger det till...
Jag och min m2b har vart ett par i fyra år...
Vi har som många andra par haft våra "ups and downs"...
Problemet är att vi för ungefär ett år sedan fick reda på att jag har ADHD...något som jag försökt få svar på i hela mitt liv...
Denna diagnos gör att jag periodvis är ganska mycket i obalans och mår också periodvis mycket dåligt, vilket såklart går ut över min m2b och våran relation.
Nu har vi i alla fall bestämt oss för att vi ska gifta oss till sommaren, och även att vi ska försöka oss på att skaffa ett barn...
Problemet är bara att jag vet att min m2b egentligen tycker att vi ska vänta med både barn och bröllop, men han säger att "om du är lycklig, så är jag lycklig med".
Jag har försökt prata med honom upprepade gånger om detta, men jag får alltid samma svar...
Jag vet trots allt att han vill både gifta sig och skaffa barn eftersom att hans föredetta sambo friade till honom åtta gånger och han sa nej varje gång...
Är bara orolig att jag stressar honom in i något han egentligen inte är redo för ännu...
Jag har passerat 30 och har inga barn sedan innan, varför jag känner att jag inte vill vänta, och eftersom jag älskar honom vill jag heller inte vänta hela livet på att få gifta mig med mannen i mina drömmar...