• Jenny 03

Hjälp med att hitta skor. ..

Känns som om jag letat överallt med att hitta skor till bröllopet, men hittar icke.. Jag vill ha typ vintage stuk på dom och med låg klack. Och dom får inte kosta massor.. Ger upp snart och kör på "foppa" tofflor med sur barnmin.. Gifter mig den 23/6 så lite tid finns kvar.. HJÄLP

• Svar på tråden Hjälp med att hitta skor. ..
  • Jenny 03
    Tokig skrev 2012-01-27 09:03:31 följande:
    Dessa kanske? www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php?mpi...
    Exakt dessa budade jag hem på Tradera i stl 40.. Fick hem dom i veckan och var super fina MEN ack för små.
    Verkar vara super små i stl på dessa. Jag har 39-40 i vanliga fall men när jag provade dessa skulle jag ha haft typ stl 43.. Ha ha helt galet.. Men dom är till salu om nån är intresserad? Den andra sidan hade fina skor men heeeej vad dyrt då pundet är högt..
  • ewamarie

www.have2have.se har ju massor med skor. Jag har inte tittat så mycket på skor med låg klack eftersom jag fullkomligt älskar högklackade. Men dom har säkert något för dig. Jag gillar deras priser oxå!!

Dessa har jag köpt till vigseln

www.have2have.se/product.asp

...och om fötterna börjar värka under festen skall jag byta till dessa:

www.have2have.se/product.asp

Här har du en länk till deras brudskor:

www.have2have.se/group.asp 

• Jenny 03

Tack, vad ni är gulliga.. Men jag hittar inte "dom".. Högklackat kan jag bara inte gå i, ser helt galen ut då jag vinglar och stelbent travar fram.. Önskar att jag kunde men den här hunden är för gammal för att lära..

• ewamarie

Har du testat kilklack då? Det är ju lättare att gå i än typ pumpsaktiga.

Hur menar du när du säger vintageaktiga? Kan du beskriva lite.
    Klart du kommer hitta DINA skor snart!!

• Tokig
    Jenny 03 skrev 2012-01-27 09:08:11 följande:
    Exakt dessa budade jag hem på Tradera i stl 40.. Fick hem dom i veckan och var super fina MEN ack för små.
    Verkar vara super små i stl på dessa. Jag har 39-40 i vanliga fall men när jag provade dessa skulle jag ha haft typ stl 43.. Ha ha helt galet.. Men dom är till salu om nån är intresserad? Den andra sidan hade fina skor men heeeej vad dyrt då pundet är högt..
    Oj, nu blev jag nervös. Jag har köpt skor från melody, men jag har inte fått hem de än. Vore sååååå tråkigt om de är för små. Men när jag beställde så fick jag ange mina mått, bde längd på foten och bredd så det borde ju funka.
  • Tokig

Här kan du "bygga" dina egna skor http://www.milkandhoneyshoes.com/

Ganska prisvärt med tanke på att du får de exakt som du vill ha dom, helt platta eller med en liten liten klack t ex. Lycka till.

• Jenny 03

Helst av allt skulle jag vilja hitta ljusbruna/bronze färgade i typ siden/glansigt med låg klack , hel rund tå och något bling bling på.. Eller spets i ivory färgat matrial. Ljusrosa/gammelrosa funkar också.. Kilklack funkar inte, vinglar mig fram där med.. :) Tror inte du behöver vara orolig Tokig då du beställt efter dina mått, mina var ju en chansning från tradera..

• Jenny 03
    Tokig skrev 2012-01-27 10:42:10 följande:
    Oj, nu blev jag nervös. Jag har köpt skor från melody, men jag har inte fått hem de än. Vore sååååå tråkigt om de är för små. Men när jag beställde så fick jag ange mina mått, bde längd på foten och bredd så det borde ju funka.
    Du som beställt därifrån.. Kan man beställa skorna som finns fast i andra färger och olika klack storlekar? Jag kan inte maila dom från jobbet verkar det som... Hmmm Vad fick du betala och vilka beställde du?
  • PimPim83
    Jenny 03 skrev 2012-01-27 10:52:49 följande:
    Helst av allt skulle jag vilja hitta ljusbruna/bronze färgade i typ siden/glansigt med låg klack , hel rund tå och något bling bling på.. Eller spets i ivory färgat matrial. Ljusrosa/gammelrosa funkar också.. Kilklack funkar inte, vinglar mig fram där med.. :) Tror inte du behöver vara orolig Tokig då du beställt efter dina mått, mina var ju en chansning från tradera..
    Har du kollat på sidor med dansskor? Jag använder inte sånna skor själv men har kollat en del på danssidor för jag har hört att de skorna ska vara bekväma att gå i. Vad menar du med låg klack? Dessa är ca 5 cm klack och jag tycker att dom är fina.

www.dansskor.se/default.asp
  • Tokig
    Jenny 03 skrev 2012-01-27 11:46:00 följande:
    Du som beställt därifrån.. Kan man beställa skorna som finns fast i andra färger och olika klack storlekar? Jag kan inte maila dom från jobbet verkar det som... Hmmm Vad fick du betala och vilka beställde du?
    Jag har beställt de här http://www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php?mpid=37521d62b3f45b6a9f9c6a7ac2de8268R002R

Jag skickade ett mail och fick svar väldigt fort. Nu ville jag ha skorna exakt som på bilden. Men i första mailet från Melodyshoes frågade de vilken färg, klackhöjd etc som jag ville ha så min uppfattning är att man kan få i vilken färg man vill. Jag justerade även remmen så jag tror att man kan göra vissa förändringar.

Skorna inkl. frakt gick på 55 USD som då var cirka 370 kr.

De har firat kinesiskt nyår nu så jag har inte fått skorna än men enligt information som jag fått så ska de komma under nästa vecka.
  • Jenny 03
    Tokig skrev 2012-01-27 12:38:34 följande:
    Jag har beställt de här www.melodyshoes.com.hk/product_detail.php?mpi...

Jag skickade ett mail och fick svar väldigt fort. Nu ville jag ha skorna exakt som på bilden. Men i första mailet från Melodyshoes frågade de vilken färg, klackhöjd etc som jag ville ha så min uppfattning är att man kan få i vilken färg man vill. Jag justerade även remmen så jag tror att man kan göra vissa förändringar.

Skorna inkl. frakt gick på 55 USD som då var cirka 370 kr.

De har firat kinesiskt nyår nu så jag har inte fått skorna än men enligt information som jag fått så ska de komma under nästa vecka.
    Åhh dom skorna var super duper fina... Ser ju att dom går att beställa i 24 olika färger och olika klackstorlekar.. Det börjar släppa nu... ÅHHHHHH fantastiskt!!! Tack och tusen tack till alla som tagit tid att hjälpa mig...
  • Tokig
    Jenny 03 skrev 2012-01-27 13:27:32 följande:
    Åhh dom skorna var super duper fina... Ser ju att dom går att beställa i 24 olika färger och olika klackstorlekar.. Det börjar släppa nu... ÅHHHHHH fantastiskt!!! Tack och tusen tack till alla som tagit tid att hjälpa mig...
    Vad härligt!!!

Som sagt, lycka till! Hoppas du hittar de perfekta skorna.
Svar på tråden Hjälp med att hitta skor. ..