• tesso77

Kraftigare servetter, vart får jag tag i det?

Letar efter kraftigare servetter till mitt bröllop. Har tittat överallt känns det som men hittar bara de här vanliga mjuka servetter.  Jag vill att de ska kännas nästan som linneservetter, har sett dem för länge sen då i märket Duni. Temafärgen för bröllopet är lila. Nån som har tips på var man kan hitta det?

• Svar på tråden Kraftigare servetter, vart får jag tag i det?
  • Mahy

Vi köpte något som heter Dunili, Jag tror att de du tänker på! De är från duni och känns mycket mer "lyxigt" än de vanliga!

• sabz
    Vilse skrev 2012-01-27 08:48:34 följande:
    Är de i papper eller tyg?
    Dunilin®-servetter
    Dunilin®-servetternas tunga vikt gör dem perfekta att vika. De är slitstarka och vattenabsorberande och har samma mjuka känsla som textil.
  • tesso77
    Mahy skrev 2012-01-27 08:15:54 följande:
    Vi köpte något som heter Dunili, Jag tror att de du tänker på! De är från duni och känns mycket mer "lyxigt" än de vanliga!
    Det låter som det är de jag tänker på!! Vilken affär fick du tag i dem?
  • tesso77

Har provgjort en servettring och festprogramm, det kanske blir snyggare med vita servetter. Det är kanske svårt att hitta en lila nyans som passar ihop med det?
  • tesso77

Ser nu att det nästan ser blått ut men det är mer /syren/lavendel-lila  Glad

• Cosy
    tesso77 skrev 2012-01-27 10:34:16 följande:

Har provgjort en servettring och festprogramm, det kanske blir snyggare med vita servetter. Det är kanske svårt att hitta en lila nyans som passar ihop med det?
    min personliga åsikt är att vit alltid är snyggast samtidigt så är det lättare att få tag i och då slipper du det stress momentet
    We did it on DreamHack. Geeky love
  • tesso77
    Cosy skrev 2012-01-27 10:59:28 följande:
    min personliga åsikt är att vit alltid är snyggast samtidigt så är det lättare att få tag i och då slipper du det stress momentet
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Ja det har du rätt i, det är inte snyggt att blanda ihop för många färger heller så det får nog bli vita.
  • petersson
    tesso77 skrev 2012-01-27 07:46:13 följande:
    Letar efter kraftigare servetter till mitt bröllop. Har tittat överallt känns det som men hittar bara de här vanliga mjuka servetter.  Jag vill att de ska kännas nästan som linneservetter, har sett dem för länge sen då i märket Duni. Temafärgen för bröllopet är lila. Nån som har tips på var man kan hitta det?
    Gå in på duni.se dom har massvis med servetter i olika storlekar och färger. Även ljus och glas och en hel del annat. Inte så jättedyrt. Jag ska köpa mina servetter i guldfärg där.
  • tesso77
    petersson skrev 2012-01-27 11:51:06 följande:
    Gå in på duni.se dom har massvis med servetter i olika storlekar och färger. Även ljus och glas och en hel del annat. Inte så jättedyrt. Jag ska köpa mina servetter i guldfärg där.
    Tack för tipset, skönt att slippa springa runt i afärer och jaga Solig
  • Moster Stina

Hej! Angående färgen på själva servetterna så är nog vitt fint och enklast att få tag på. MEN jag tycker du skulle våga hitta en kontrastfärg istället. Det tycker i alla fall JAG skulle bli supersnyggt mot dina lila prylar.

T ex ljusgrönt, knallrosa eller varför inte ljusgult?.

Och så vill jag faktiskt tipsa dig om att försöka skaffa tygservetter. Ja, det är såklart dyrt, men du kan sälja dem här sedan och få igen mycket av pengarna om du har tur. (Fast i så fall kanske vita är mest lättsålda.)

Doppa vinfläckar först i kallt diskvatten och sen i kokhett vatten och se dem blekas bort helt framför dina ögon! Superknep!!!

Här kommer lite inspiration:

http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Ovrigatextilier-Bordstextilier/ZaraHome/_/N-f8pZ1z13waj?Nr=343589

http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Ovrigatextilier-Servetter/_/N-h1p?Nr=197320

Lycka till!

• tesso77
    Moster Stina skrev 2012-01-27 13:10:20 följande:

Hej! Angående färgen på själva servetterna så är nog vitt fint och enklast att få tag på. MEN jag tycker du skulle våga hitta en kontrastfärg istället. Det tycker i alla fall JAG skulle bli supersnyggt mot dina lila prylar.

T ex ljusgrönt, knallrosa eller varför inte ljusgult?.

Och så vill jag faktiskt tipsa dig om att försöka skaffa tygservetter. Ja, det är såklart dyrt, men du kan sälja dem här sedan och få igen mycket av pengarna om du har tur. (Fast i så fall kanske vita är mest lättsålda.)

Doppa vinfläckar först i kallt diskvatten och sen i kokhett vatten och se dem blekas bort helt framför dina ögon! Superknep!!!

Här kommer lite inspiration:

www.ellos.se/dv/1-Hem-Ovrigatextilier-Bordste...

www.ellos.se/dv/1-Hem-Ovrigatextilier-Servett...

Lycka till!

Vi har vitt, lila  och silver som färgtema och det kommer att vara olika nyanser av lila, så jag tror inte jag vill blanda in fler färger. Är ganska stilren i smaken.    Det gröna kommer att komma med blommor  så lite andra färger blir det automatiskt Glad Men tack för tipsen iallafall!
  • Moster Stina
    tesso77 skrev 2012-01-27 13:16:55 följande:
    Vi har vitt, lila och silver som färgtema och det kommer att vara olika nyanser av lila, så jag tror inte jag vill blanda in fler färger. Är ganska stilren i smaken. Det gröna kommer att komma med blommor så lite andra färger blir det automatiskt Glad Men tack för tipsen iallafall!

Då har ni i princip alltså bara EN färg i ert tema. Alltså lila. Det kommer nog bli superfint hur ni än gör. Eller kör med vitt då eller en litan annan nyans av lila. Två olika nyanser av lila känns ju ändå som EN färg, när de andra är silver och vitt till.

Men lycka till i alla fall!

• tesso77
    Moster Stina skrev 2012-01-27 13:24:49 följande:

Då har ni i princip alltså bara EN färg i ert tema. Alltså lila. Det kommer nog bli superfint hur ni än gör. Eller kör med vitt då eller en litan annan nyans av lila. Två olika nyanser av lila känns ju ändå som EN färg, när de andra är silver och vitt till.

Men lycka till i alla fall!

Ja det kommer bli toppenbra  med dom färgerna Skrattande
Svar på tråden Kraftigare servetter, vart får jag tag i det?