• SandraOchKärleken

Festlokal i Norrköping, priser???

Vi har panik!!

Är det någon som vet om någon bra festlokal i norrköping till ett bra pris för ca 70 pers?

Jag skulle gärna också vilja veta vad priserna ligger på, vad har/kommer ni att betala för en lokal?

Tacksam för snabba svar

• Svar på tråden Festlokal i Norrköping, priser???
  • RazzHaug

Hej! Vi ska ha vår fest i himmelstalunds brunnssalong, kostar 5000kr om jag minns rätt :) finns säkerligen andra ställen till bättre pris men lokalen ligger någorlunda centralt och är mysig!

• Memsan

Vad för festlokal är du ute efter? En där du kan ta med egen mat och dryck eller funkar det med ett ställe som har serveringstillstånd?

• SandraOchKärleken
    RazzHaug skrev 2012-01-26 23:49:28 följande:
    Hej! Vi ska ha vår fest i himmelstalunds brunnssalong, kostar 5000kr om jag minns rätt :) finns säkerligen andra ställen till bättre pris men lokalen ligger någorlunda centralt och är mysig!
     tack för svaret!
    Hur fungerar det med alkoholstillstånd och så? Får ni ta med er dricka?
    Maten fixar ni själva då? 
  • 1700tal

Sörby herrgård är väl också rätt poppis, på F13, eneby. Måste kolla upp det där ovan, visste inte det finns en brunnssalong här i himpan??

• 1700tal
    1700tal skrev 2012-01-31 14:52:17 följande:
    visste inte det finns en brunnssalong här i himpan??
    Hahaha, jaså DEN! *känner mig lite korkad nu*
  • RazzHaug

Vi caterar mat och tar med egen dricka:)

• Maiia81

Åååh jag vill också ha tips...Her iofs en helt annan tanke till mitt kommande bröllop men tips är ju aldrig fel :)

• Memsan

Skulle inte vilja säga att marmorbruket har ett bra pris. Hon ville ha över 30 000 i kallhyra när vi kollade sist.

• skaraborg2012
    Bobby skrev 2012-03-26 21:30:53 följande:

Min favorit i Norrköping är Marmorbruket:
    www.marmorbruket.se/default.asp?HeadPage=464&...

Fräsch men sliten lokal ihop med ett oslagbart läge vid vattnet! Värt att kolla!

Lycka till!

Äh, vet du vad det kostar att hyra den lokalen? Riktigt bra betalt tar det för det. Plus att man måste hyra egna stolar och bord etc. Skulle inte rekommendera det p.g.a.. priset.
  • skaraborg2012
    Memsan skrev 2012-03-26 21:41:02 följande:
    Skulle inte vilja säga att marmorbruket har ett bra pris. Hon ville ha över 30 000 i kallhyra när vi kollade sist.
    Oj. När frågade du om pris? Till oss sa dom 17 000kr kallhyra. Sen fick man hyra bord och stolar etc. Låter väldigt märkligt!! Vi tyckte det var alldeles för dyrt dock!!
  • Memsan
    skaraborg2012 skrev 2012-03-26 21:50:41 följande:
    Oj. När frågade du om pris? Till oss sa dom 17 000kr kallhyra. Sen fick man hyra bord och stolar etc. Låter väldigt märkligt!! Vi tyckte det var alldeles för dyrt dock!!
    I januari 2011 var vi där och kollade. Jättecool lokal absolut. Men vi gifter oss under vintern och har flera handikappade på vårat bröllop och utedassen var uppför en liten slänt så vi fick strunta i det.

Det mest prisvärda & vackraste om än dyraste stället vi har varit på är faktiskt nyrenoverade Villa Fridhem. Visst skulle dom ha saftigt betalt men då behövde man inte lyfta ett finger heller.  Och när jag räknade ut det per gäst och vad vi egentligen skulle få för det priset så var det otroligt prisvärt. Hade vi kunnat spara 50 000 till så hade vi sagt ja direkt.
Svar på tråden Festlokal i Norrköping, priser???