• Vinter glans i en sago dans

En fantastisk ring av min man men riktigt glad vågar jag ändå inte vara

Hej!

Jag har fått den mest fantastiska ring av min blivande man ingen tvekan alls att han älskar mig : ) <3

Men mitt lilla dilemma är att fast jag är så oerhört lycklig och glad för min nya dröm ring så känner jag ändå en molande kännsla i maggropen.Vad skall jag säga när min svärmor frågar vad den kostar och det kan värka litet problem men jag är från början en mycket änkel tjej, men vi har arbetat oss upp och har det mycket bra nu..och ibland så värkar det som om det inte glädjer min svärmor.Jag ser på min man att han blir lessen av hennes plumpa kommentarer så hur gör man? Saken är den att ringen kostade 150.000 kr och är på 1,6 karat en underbart vacker alliansring men riktigt glad vågar jag ändå inte vara ...

• Svar på tråden En fantastisk ring av min man men riktigt glad vågar jag ändå inte vara
  • Stigsdotter

Var hur glad som helst oavsett om den var dyr eller inte.
    Ljug! Frågar hon dig vad ringen kostade säger du -jag vet inte (dels för att inte har med det att göra och dels för att din man får tackla din svärmor och hennes problem)
    Vad kan hända? Antingen vet hon lite om ringar och fattar att den är värd massor (varför hon då behöver fråga vet jag inte) eller så har hon ingen koll alls å frågan går över till din make och det är upp till honom att avgöra om hon eller någon anna ska veta vad ringen kostade.
    Man behöver inte berätta allt om allt.

Njut du av både din underbara blivande make och din vackra ring.

• Lilique

Stolpskott till svärmor. Kan förstå om hon skulle oroa sig för att hennes son lever över sina tillgångar, men det verkar ju inte så på vad du skriver.

Håller med Stigsdotter, säg bara att du helt enkelt inte vet vad den kostade om du inte tycker att hon har med det att göra (vilket hon faktiskt inte har) och inte vill ta den diskussionen.

Bär din fina ring och var glad över den!

• niriel

Det kan väl omöjligen spela någon roll för egentligen någon alls vad en ring kostar, huvudsaken är att man är lycklig över den och med sin partner! Håller med ovanstående, svara att du inte vet eller att du inte tycker att det är viktigt vad den kostar, så får vi hoppas att hon nöjer sig med det. Gör hon inte det får du väl bara fråga varför hon tycker att det är så viktigt..

• LoJ

Jag tycker också att du ska säga att du inte vet vad den kostade sen är det upp till din blivande make om han vill berättade det. Men vore jag honom skulle jag vänligt men bestämt säga att det har hon inte med att göra! Du ska i alla fall inte behöva ta den diskussionen.

• Vinter glans i en sago dans

Tack Tjejer! för alla kloka svar känns skönt att ha fått vädra mina tankar kring det här. Jag kommer följa erat råd

Stigsdotter skrev 2012-01-26 15:35:21 följande:
    Var hur glad som helst oavsett om den var dyr eller inte.
    Ljug! Frågar hon dig vad ringen kostade säger du -jag vet inte (dels för att inte har med det att göra och dels för att din man får tackla din svärmor och hennes problem)
    Vad kan hända? Antingen vet hon lite om ringar och fattar att den är värd massor (varför hon då behöver fråga vet jag inte) eller så har hon ingen koll alls å frågan går över till din make och det är upp till honom att avgöra om hon eller någon anna ska veta vad ringen kostade.
    Man behöver inte berätta allt om allt.

Njut du av både din underbara blivande make och din vackra ring.
Svar på tråden En fantastisk ring av min man men riktigt glad vågar jag ändå inte vara